Anders' akvarierom [NR. 1] (side 50)

ooo, måtte inn å sjekke på Aquamanias etter å ha lest her, mye digg ja ! Også Narcissus ! Spennende, spennende !

Går det ikke buss/tog fra Notodden til Oslo/Kløfta da? Litt tungvint med fisk kanskje, men det er utrolig hva man får til om man virkelig vil det :o) Vet så inderlig godt hvor kjipt det er å bo utenom allfarvei og ikke har lappen og bil, og hele tiden være avhengig av andre når man skal noen steder utenfor sykkelavstand.
Plussmedlem
Jeg har tatt ned det ene akvariet i den doble reolen min, 85 literen nederst til venste. Den var så stygg at jeg kunne ikke vente lenger... akvariet var ikke ferdig oppsatt, og ALT var dekket av alger... BGA, for eksempel. Huffameg, det kunne ikke bli skikk på det der.
Det utvendige filteret der blir satt vekk og erstattet av et innvendig Eheim-filter. Dette fordi lysarmaturene til de nederste akvariene i denne reolen passer dårlig sammen med utvendige filterslanger, særlig på grunn av en ting; reolen står nesten helt inntil veggen, så det er ikke plass til filterslanger bak der. Alle sånne ting må altså være på siden av akvariene, og lysarmaturet måtte ligge skjevt oppå slangene. Ikke pent.

Spylte og renset akvariet ute i hagen i dag. Til vanlig er dette helge-oppgaver, gjør vanligvis ikke sånne ting midt i uken grunnet skole og sånt. Unntak nå
Nå ligger akvariet nede i kjelleren og har fått et strøk med akrylmaling, det blir svart bakglass.

Jeg plukket noe stein oppe i skogen her om dagen sammen med broren min. Derfor tenkte jeg å innrede litt annerledes denne gangen; sten, litt planter, men ikke for mye i starten, OG; masse av høstens eikeløv Dette har jo ikke falt riktig enda, men det tar jo ikke så altfor lang tid nå.
Tror det kan bli litt kult, ser for meg oppsettet ganske bra, men spørs hvordan det blir, da. Kanskje det ikke nytter :p Men sten og eikeløv i fokus høres OK ut. Så må jeg ha hurtigvoksende planter for å forhindre noe så hinsides med alger igjen...



Akvariet i hagen til spyling.
[External Image]
Plussmedlem
StineMari
Går det ikke buss/tog fra Notodden til Oslo/Kløfta da?

Det går jo ihvertfall buss til Oslo, selvfølgelig, men til Kløfta er vel mer tvilsomt. Det blir nok mellomstopp i Oslo.
Det er jo ikke noe problem å ta bussen inn til Oslo, men etter det...
Da er jeg jo iallefall helt og fullt overlatt til meg selv! Og det er jeg litt mer usikker på når det gjelder å bytte buss og sånt... Ikke for det, jeg skulle alltids klart meg om jeg hadde det planlagt godt på forhånd. Hvor jeg skulle gå da og da, hehe

Men det er jo sikkert et stykke til Aquamanias fra stoppestedet på Kløfta, liksom... det er jo kanskje det største problemet. Det finnes jo Taxi'er da, men...

Jeg får tenke litt Men det er en tanke, ja.
Plussmedlem
Ser ut som buss til Kongsberg og tog derfra til Kløfta er det som kommer opp som enkleste løsning, nesten 4 timer hver vei....
Plussmedlem
milo
Ser ut som buss til Kongsberg og tog derfra til Kløfta er det som kommer opp som enkleste løsning, nesten 4 timer hver vei....
Hæ, virkelig? 4 timer til Kløfta!?
Om du kommer deg så langt som til Kløfta så skal jeg sannelig møte opp med bil der og kjøre deg mellom Aquamanias og togstasjonen. Har jeg tid så kan jeg kjøre deg til Oslo bussentral etterpå, så blir det ikke så mye kollektivstyr med fiskene på tur hjem. Krysser fingrene for at det er Narsissus som dukker opp :o)

Men kanskje opphavet syns det høres så skummelt ut å sende deg alene til Oslo at de kjører deg likevel ;o)
Plussmedlem
Det var en utrolig fin tanke, StineMari, så tusen takk. Men jeg er en av de som ikke liker helt tanken på at andre skal møte opp for meg på den måten, litt lite samvittighet til det, hehe
Først får vi nå se om det er riktige arter Aquamanias får inn

Det såkalte "opphavet" vil sikkert ikke være overbegeistret over tanken, men de gidder ikke kjøre til Oslo heller, det vedder jeg på, så da må jeg klare meg selv... hehe!
Plussmedlem
Anders K
Hæ, virkelig? 4 timer til Kløfta!?


Noe over 3 timer og 40 min. Men det er jo inkludert ventetiden i mellom da. Blir sef endel kortere om du blir kjørt til Kongsberg f.eks og bare tar toget derfra....
Jeg bor ikke så langt fra Kløfta og Aquamanias, og tar nok turen innom når neste sending er klar for salg uansett Å svippe innom togstasjonen der er jo ingen sak, det er jo på vei uansett. Går det ikke direkte tog fra Kløfta til Kongsberg, tro ?
Plussmedlem
Fra Kongsberg tar han toget som går mot Eidsvold, det stopper på Kløfta....
Plussmedlem
Tusen takk for infoen, og til StineMari, for tilbudet om skyss Det er kjempesnilt, og jeg skal se på det. Spørs litt på om det er riktige fiskearter og prisene når de kommer inn også, da. Det er jo ikke billige arter det her... dessuten overveier jeg "Kløfta eller akvarieauksjon", tror ikke jeg har råd til begge deler Vil gjerne få med meg en auksjon snart igjen også. Da trenger jeg jo ikke så langt heller!

Plussmedlem
Du skal for h*****e se til å pelle deg til Moss på auksjon der din forb*****e guttej***l, så får vi endelig møtt deg.... :-p

He, he...

Auksjonene i Moss pleier å være bra, dessuten har du mulighet til å spandere en kaffe på Marita... :-p
Halvannen time med bil fra deg til Horten?
Plussmedlem
Åja, såpass, jeg må nok ta en tur til Moss skjønner jeg, når jeg faktisk får nesten-trusler her inne! "Din forb**nede gutte**vel" har jeg aldri blitt kalt før i akvariesammenheng... hehe! :p
En auksjon i Moss har vært fristende lenge, kanskje jeg skal satse på det hvis jeg kommer meg frem dit. Må vel bli buss det og i tilfelle, men det går sikkert buss til Moss...
Kaffe skal bli, bare velg type så varmer vi den opp med varmekolbe i Moss som selges på auksjonen. OK?

Mulig det forresten er noe sånt fra meg til Horten, hva var det jeg skulle dit og gjøre, forresten?

Kanskje noe å satse på; Moss Har tenkt på det, men det er liksom... lenger enn til Drammen.
Plussmedlem
Anders K
Mulig det forresten er noe sånt fra meg til Horten, hva var det jeg skulle dit og gjøre, forresten? ;-)


Ta ferja til Moss?? :-p
Plussmedlem
Jeg tror ikke det, Milo Det må nok bli buss... eller bil. Bare dumt det er på søndag, ellers kunne jeg fått resten av familien til å kjøre meg, så kunne de funnet på noe i nærområdet imens jeg var på auksjon
Men jeg kom på en liten ting, en ting jeg TROR jeg leste en gang; har jeg egentlig ikke lov til å kjøpe fisk på auksjon alene grunnet alder? Det er jo isåfall en ekstrem nedtur å komme der, by på fisk, også få høre "Hvor gammel er du'a?" :p
Noen som vet mer om dette? Ville satt pris på litt info om det, veldig greit å vite...

Har funnet ut at neste auksjon i Moss er i midten av november, og jeg kunne virkelig tenke meg å dra dit den dagen. Men problemet for meg er jo, som nevnt 246 ganger, å komme meg dit, og hvis det er et problem, for ung alder til å selv kjøpe fisk. Så jeg får se hva som skjer. Det er god tid til å planlegge og samle opp penger når det er så lenge til )

Plussmedlem
Anders K
Men jeg kom på en liten ting, en ting jeg TROR jeg leste en gang; har jeg egentlig ikke lov til å kjøpe fisk på auksjon alene grunnet alder?


Søren også da, at du tenkte på det...
Jeg som hadde gledet meg til å stå foran deg med DEN snadder-cory-posen og si "Neeii, tru'kke det gitt.... " :-p

Seriøst.. Tror ikke det ville vært noe problem, du er tross alt en ganske profilert skikkelse innen akvarienorge. Selv om du er ung.... Så fiskeløs hjem hadde du ikke blitt....
Som milo sier, det skal du ikke tenke på, og om alder skulle være noe problem så er jeg ganske god på å by på andres vegne
Det hadde vært så koselig å få møte deg, så jeg håper du får til å ta turen til moss
Plussmedlem
Innlegg nr. 1000 er nådd :-)
Takk dere, da satser jeg på at det går fint. Så får jeg se, da, om jeg tar turen til Moss. Må se hva jeg får til, ikke sikkert det blir så lett, men... vi får se
Blir nok gjerne mange "kjentfolk" fra nettet jeg aldri har truffet også på den auksjonen jeg gjerne skulle møtt face-to-face

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Marita får æren av å ha skrevet innlegg nr. 1000 i denne tråden! Siden juni 2011 har jeg stått i og skravlet her, og jammen har det blitt 1000 innlegg på ett år og tre måneder eller noe.
Mye har jo faktisk skjedd siden starten, og jeg har hatt oppturer og nedturer siden den gang. Men jeg har iallefall over dobbelt så mange akvarier på mitt knøttlille akvarierom, som sikkert ikke er mer enn ihvertfall 10 kvadrat, kanskje 8 eller noe? Samma det

Det er iallefall gøy å titte tilbake her og se i gamle innlegg. Jeg har nok forandret meg en smule selv også, på en måte...
Jeg satser på maaange flere innlegg i fremtiden...

Da har jeg skravlet nok om det, takk til dere som har lest her!
Plussmedlem
Anders K
[B]Marita får æren av å ha skrevet innlegg nr. 1000 i denne tråden![/B]


Da skylder du ho en kaffe og en vaffel... :-p

På et rom på 4x2 meter skulle jeg fått plass til, tja..... Et sted mellom 24 og 30stk 105litere f.eks...... :-p
Plussmedlem
Ja, det skal hun få! Kaffe fra kaffemaskinen hjemmefra som jeg varmer med varmekolbe i Moss og vaffel fra kiosken (For jeg går ut ifra at det var det innlegget du fikk det med kaffen fra, altså der jeg skrev at hun kunne få kaffemaskin-kaffe hvis hun kom innom...?) Det er premien - hvis jeg skulle få til å komme, noe jeg ser som litt mindre sannsynlig, dessverre...

Og du, Milo, jeg kunne fått plass til ENDA flere akvarier der inne; en dobbel reol og minst en enkel til, kanskje to hvis jeg hadde kuttet ut litt hylle-plass Enda mer foruten vinduet! Men jeg må ta hensyn til foreldrene mine, de er jo som mange vet ikke like "hypp" på å la meg drive som jeg vil...
Men nå hadde jeg vel ærlig talt ikke orket fler akvarier heller. Har jo lekser og sånt som også må gjøres, viktig nå i 10. klasse. Grrr!
Tilfeldig bekjentskap
© Emil Andre Rasmussen Engø
Reklame for plussmedlemskap