Mange bøtter vann.. (side 51)

De fiskene der sprer seg jo nesten værre enn guppyer :P
Grattis med innlegg 1000 da
ja, de trenger bare plass å legge egga og som skjulested/matfat :p

men, jeg forer ikke med yngelfor i den tanken lenger, så der blir det den sterkestes rett :p om en måned eller 2 er forhåpentligvis de største gamle nok til å flytte også.
Kan jo ikke ha for mange heller..
Har du fått tatt noen fine bilder nå da?
Fortsetter det sånn kan du jo snart begynne butikk, mangler bare at coryene blir smittet av all aktiviteten.
nei, har vært for sliten i det siste, har ikke hatt eller tatt meg tid. julebord på lørdag, og har mye jeg skal ha gjort innen den tid. så er det jula. er i det minste ferdig med innkjøp av julegaver, må bare pakke de inn. min fiskefrelste snart 16 år gamle fetter skal få en boks fiskemat til jul :p
kjøpt julegave til meg selv: et kamerastativ :p forhåpentligvis færre shaky bilder.

jadda, sett mer venusyngel, blue pearl hua mi går fremdeles med egg. vakke hjemme før klokka var halv syv idag, så det har bare blitt mating, ikke tid eller energi til å prøve ut stativet. julebord på lørdag så jeg må få ferdig disse smykkene innen den tid. øredobber og armbånd går greit, men vurderer om jeg skal bruke ringenes herre smykket mitt istedenfor å lage et nytt ett... jeg har ikke hatt anledning til å bruke det ennå, og det kosta jo litt penger...
hvis du er intrerisert i å bli kvitt noen få kunne jeg kansje ta noen hvis jeg er innom den delen av landet en gang.
antar du snakker om venuser? virker som jeg kommer til å ha kontinuerlig tilførsel der ja.
men etter hva jeg ser på den største yngelen jeg har, må de nok være minst 4-5 mnd før de når en passende størrelse. min elste er 2.5 mnd og fremdeles "yngel" og ikke helt i voksen prakt men må nok selge unna ja, ellers drukner jeg i yngel tror jeg :p
Farvel, lille venn.. takk for de 17 årene vi fikk sammen

[External Image]
Det var en utrolig vakker katt.
det bildet er noen år gammelt, sånn var han i sine glansdager. naturlig nok var han mer skranten da de tok han igår.. men verdens nydeligste katt både av utseende og personlighet, det var han
Ja det ser man godt på bildet. Flott katt, utstråler alt du sa.
urk. den 96 litern blir det bare mer og mer problemer med. slimete grønnalger, og et ekkelt belegg i en del av karet. som om sanden har blitt bundet opp med spindelvev alla tarantellaer. æsj. og jeg som ikke har tid til masse styr før søndag, barnepass og julebord imorgen -.-
Huff det der høres ille ut, skrubba du rota før du hadde den oppi?? Husker det var no hvitt på den, kanskje det kan forårsake all dritten??
Så på mine fisk at sanda satte seg fast i finnene dems, trodde jo først det var sykdom, men skjønte etterhvert at de hadde svømt oppi sporet til noen av postsneglene. Siden det er godt med strøm i karret må sneglene bruke litt ekstra slim for å klare holde seg fast, når fiskene da svinser over dette setter noen ganger det seg fast litt slim og da sandkorn på finnene. Bare snakk om såvidt da , det kan ikke være noe sånt??

Jeg har aldri slitt noe med verken alger eller annet i det karret der, så noe må det jo være. Hvordan er kranvannet hos dere nå, kan jo oxo ligge noe dritt der som blir med opp i akvariet. Ellers ville jeg roet foringen en stund og sett om det hjelper noe.
nei, det hvite er der ennå, og det er ikke noe gugge der. algene sitter på ene mosedotten og området rundt, og noen av de andre plantene. nå har jeg vært borte ett døgn, og "spindelvevet" ser ut til å være borte. skal se om jeg orker vannbytte idag, ble grådig sent igår.

er ikke sterk strøm i karet, og vi har meget godt vann her. de andre karene har jo null problem, krystallklart vann og nesten ikke alger.
Noen sier en moseball (som egentlig er alger) hjelper mot alger, fordi den utkonkurerer de andre algene. Men jeg vet ikke, hadde jo i rekekarret og da fikk jeg plutselig masse trådalger, ikke ville rekene ha dem heller. Så til slutt så det ut som jeg hadde hengt masse grønt hår i akvariet som da flagret i strømmen. Stusset det med saks, men var umulig å bli kvitt, prøvde dra ut, men det hang jo i alt. Tror det endte med at jeg kastet hele mosedotten med trådalger og alt, var vel sånn jeg ble kvitt det, tok jo ned akvariet oxo.

Mens moseballene gikk over til 200l og jeg kan jo si at jeg har aldri slitt med alger igjen, verken der eller i 96l eller de karrene jeg har nå.

Må si jeg er heldig sånn altså
jeg har jo en moseball jeg kan dele opp og flytte over forsåvidt. når er det ekle slimlaget tilbake og, blæ. en ting er sikkert, jeg skal IKKE kickstarte et kar en gang til. karet skal stå de forbanna 4 ukene og oppføre seg. syns mest synd på fisken, er jo de som skal leve oppi der... de puster litt fort, men ellers ser alle bra ut, ingen fler med trimmet bart.

er utrolig trøbbel med det karet.. alle de andre har jo minimale problemer... en og annen alge på mosedottene ja, men ikke slike slimete ekle ting..
da har jeg vært på raid med kamera + stativ.

dårlig bilde av yngeltanken, men man ser de har vokst

[External Image]

2 gode venner

[External Image]

store lillemann/dame

[External Image]
Så store yngelen begynner å bli
Nå har jeg fått gitt bort de ufyselige guppiene og det virker som de andre fiskene ble utrolig lettet. Plutselig kunne jeg se de igjen, telle hvor mange de er osv. Virker som det har vært et stort svinn på pymeene, men habrosusene er fremdeles 5 etter en falt fra da de flyttet til Terjee.
Må bare ha fler av dem, er å bare 4 amandaer igjen. Men jeg tror jeg har mistet en del pga neonsyke, de mister fargen, blir svarte, tynne oxo dør de.
Banjomallene har jeg ikke sett noe til, vel så en her for en goood stund siden, men det var det. De ligger nok nedgravd og venter på kvelden

Nå er det ikke lenge igjen til jul
jeg tror faktisk lillemann er en lilledame :p blant annet pga fargene. mørk kropp med hvit mage

nå skal jeg være borte ett døgn, håper alle småttene klarer seg. er jo en god mosedott i det karet da. og de greide seg i helga da jeg var borte og. ser hvertfall ingen døde, men det er epliser i det karet :p

damevenus , dårlig bilde
[External Image]

tror dette er en mannevenus
[External Image]

Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap