Tropheus tråd (side 51)

Det var fine ilangi De strørste ser ut som noen skikkelige rugger..
badat
Se man det. Nå har Kløfta's ildsjel engasjert seg i Tropheus. Og ikke hvilket Tropheus som helst men selveste Ilangi.

Må jo ta skikkelig i når man først er i gang.
Det er lek tendenser på de store Ilangiene, men jeg tror ikke jeg får oppleve det. Da disse
stikker fra Kløfta om noen dager.

Har jo noe "standard" fisker også da.

En mini F1 Ilangi er det første bilde
Andre bilde er mini sp. Black Kiriza.

ooolala for noen ilangier... der snakker vi ja... noe du satser på dette mr amundsen?

forsvinner? tør mann og kan man spørre om hvor langt de forsvinner i landet da?
Den Black Kiriza var kjempeflott!

-Tim
saffen
ooolala for noen ilangier... der snakker vi ja... noe du satser på dette mr amundsen? forsvinner? tør mann og kan man spørre om hvor langt de forsvinner i landet da?

Må se an og høre litt rundt om først så ser jeg an hvor hardt jeg kommer til å satse på det, foreløpig har jeg satt av 5x250L til Tangnyika fisk, mulig det blir flere, men det må jeg nok ta over langen.

Er litt usikker på hvor de forsvinner, tror ikke det er mer enn en halv time i fra meg.

Litt off topic dette :
Liten spørre undersøkelse, er folk mest glad i vf fisk eller er ikke det så mye å bry seg om? Da snakker jeg om fisk generelt i fra Tanganyika.
B. Amundsen
[QUOTE=saffen]ooolala for noen ilangier... der snakker vi ja... noe du satser på dette mr amundsen? forsvinner? tør mann og kan man spørre om hvor langt de forsvinner i landet da?

Må se an og høre litt rundt om først så ser jeg an hvor hardt jeg kommer til å satse på det, foreløpig har jeg satt av 5x250L til Tangnyika fisk, mulig det blir flere, men det må jeg nok ta over langen.

Er litt usikker på hvor de forsvinner, tror ikke det er mer enn en halv time i fra meg.

Litt off topic dette :
Liten spørre undersøkelse, er folk mest glad i vf fisk eller er ikke det så mye å bry seg om? Da snakker jeg om fisk generelt i fra Tanganyika.

For min del er jeg mest glad i vf, men til syvende og sist er det kvaliteten som teller. Da tenker jeg på farge, kropp og generell kondisjon. Oppdrett er uten tvil enklere, så for nervenes del er nok oppdrett best
Viktigste for meg er at fisken er frisk og rask, og oppfører seg normalt for sin art. Den skal ikke være "Tweaket".

Unntaket er vel kampfisk som man ikke får tak i som "ekte" vare. Gjør også ett unntak for Ancistrus SP

-Tim
Jeg har holdt 2 grupper Pemba. Men ingen når opp til dem som du har på bilde Kristian.
Pemba i den klassen er en sjelden vare. Hvor ble det av den gruppen?
badat
Jeg har holdt 2 grupper Pemba. Men ingen når opp til dem som du har på bilde Kristian. Pemba i den klassen er en sjelden vare. Hvor ble det av den gruppen?

Huff, ja det var en trist historie.. Solgte de til Kenneth, og dagen etter var de døde.. Enten så var det varmekolba som kokte fiskene, eller var det motsatt, men det var skikkelig uflaks.. De var fantastiske.. Hannene var fra Roger Perssons gruppe, det meste av hunnene var vilde. De hadde gått i importøren min sitt lokale i mange år, og hadde fått meget god pleie. Importøren hadde to grupper av disse. Roger og meg fikk helt hakeslepp når vi så de første gangen. Nå er det dessverre bare en gruppe igjen, og den får vel ingen kjøpt.. Fargene ser fikset ut, men Roger kan bekrefte at dette er "the real deal". Kjører på med noen bilder til..
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Som du ser er det litt forskjellige lysrør på bildene. Det aller beste røret var Korallen-Zucht Fiji Purple. Et utrolig lys på slik fisk
ooohhh syke f... de var flotte.. selv jeg sku hatt pembar med slik kvalitet ja..
De var nesten finere i virkligheten en på bildet
saffen
ooohhh syke f... de var flotte.. selv jeg sku hatt pembar med slik kvalitet ja..
Det skulle jeg også Tenk deg et velfungerende 1500l akvarie med pembaene og pene ikolaer... Det hadde vært pent det..
Hehe, der kom gammel'n også Ja de var virkelig "once in a lifetime"..
nei vil ikke tenke på det kristian.. får fæle bilder i hode mitt om hvor bra noe slikt hadde blitt da ... lol
KristianH
Hehe, der kom gammel'n også;) Ja de var virkelig "once in a lifetime"..

Må jo følge med litt da
Slenger på noen vilde dubber...
Haha!! Huff.. Det var min største begynnertabbe ja
KristianH
[QUOTE=badat]Jeg har holdt 2 grupper Pemba. Men ingen når opp til dem som du har på bilde Kristian. Pemba i den klassen er en sjelden vare. Hvor ble det av den gruppen?

Huff, ja det var en trist historie.. Solgte de til Kenneth, og dagen etter var de døde.. Enten så var det varmekolba som kokte fiskene, eller var det motsatt, men det var skikkelig uflaks.. De var fantastiske.. Hannene var fra Roger Perssons gruppe, det meste av hunnene var vilde. De hadde gått i importøren min sitt lokale i mange år, og hadde fått meget god pleie. Importøren hadde to grupper av disse. Roger og meg fikk helt hakeslepp når vi så de første gangen. Nå er det dessverre bare en gruppe igjen, og den får vel ingen kjøpt.. Fargene ser fikset ut, men Roger kan bekrefte at dette er "the real deal". Kjører på med noen bilder til..

Ja det var utrolig kjipe saker, jeg gleda meg som bare faan til de kom i hus også skjer det!! Surt som bare f..

Ellers så vokser mine pemba veldig bra, kasakalawene kommer seg de også. Fant en død på mandag, så valgte å skifte vann å medisinere.. Litt usikker på hva som tok den men...better safe then sorry. Har også slått fra meg saltvann for nu, blir nok heller senere. Pr.dags dato er det ingenting som slår troffer!

Fortsatt god sommer folkens!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap