Sissis våte drømmer (side 51)

sissimor
[QUOTE=Animorpher][QUOTE=sissimor]Den lysegrå delen er epoxy-malt styrofoam, som skjuler masse blåfiler og 2 powerheads...

Ah,såpass ja.Var ihvertfall godt laga,kan tenke meg det er mye penere og se på enn en masse teknisk utstyr som stikker seg frem i akvariet.

Veldig godt å få skjult alt det tekniske utstyret ja! Egen tråd om prosjektet her, om du er interessert...
Ah,takker,skal definitivt leses!Er gøy og se kreativiteten til folk når de prøver og skjule ting de ikke vil skal vises i Akvariet,mens de samtidig prøver og få alt til og virke og være tilgjengelig for sjekk,det mangler ihvertfall ikke på fantasien!
i herrens navn, jeg blir helt dårlig av å se den DIY tråden din, hahha så mye vakkert og stilig! Her sitter jeg med idetørke til 54literen,tro om dette var inspirasjon eller ikke, haha!

men er ikke epoxymaling ufattelig dyrt? hva med styrofoam hva skal man spørre etter, framgangsmåte, flyter den osv? Haha sorry jeg skumleste litt i starten av tråden din, men om alt står der så leser jeg hele greia! Og hva er greia med det nattlys-effekten fra bakgrunnen? Det var utrolig rått, jeg ble målløs!
Så flott at dere liker formingsprosjektene mine ;D

Tror du får svar på det meste i den første DIY-tråden min; Rio Fantasia...
Oppdaget mange små kirsebærreker i Godteskåla. Skal jo ikke være mulig i et kar fult av guramier og Bettaer, men jo da. Rekene er ikke redd for perlene engang ;D

Ellers bobler både Henning, Gunnar og Kåre, så nå er nesten hele overflata et sammenhengende skumreir! Men det er bare Henning som får damebesøk... (Eller, Gunnar får forsåvidt, men skjønner fortsatt ikke hva man skal gjøre med damen...)
Hjelpe meg...
Var innom tråden til Linda & Ove, fant denne linken, og plutselig har jeg bestilt 3 Easy-breeding-box!!! Litt impulsivt kan en si, men har jo tenkt at sånn hadde vært kjekt å ha ei stund, og så håper jeg jo daglig på coryegg. *Gulp*, håper det ikke er noe krøll med det firmaet der...
samme boxene som jeg har kjøpt på viovet og sidene til disse to firmaene er veldig like. Så kan være samme firma.
Rask levering og ryddige de hos viovet. Så det går sikkert bra.
Bare du er under £20 grensa da.

Espen
Varene er under. Det er det som teller, sant? For det ble over med porto...
Det er kun varene som teller inntil 200-grensa. Men går du over grensa, må du betale moms for både varene og portoen. Men, jeg har flere ganger hatt bestillinger som har ligget på 300, ja faktisk opptil 400, og det har de ikke giddet å kreve inn moms for.
Ikke samme firma, men det ser da veldig greit ut? Ikke bli bekymret hvis det drøyer før du får varene, som Viovet selger jo disse mest medisiner, og da Tollvesenet gjennomgå smitt og smule for å sjekke at du ikke smugler noe skummelt som ikke står på lappen. Det går fort en uke før de har gjort seg ferdig med det, hold igjen på mygglarvene :o)
Syns også det så veldig greit ut egentlig. Selvfølgelig må tollerne få gjøre jobben si, så jeg skal være tolmodig jeg! Eller, jeg skal ihvertfall prøve...
Inger Anne
Det er kun varene som teller inntil 200-grensa. Men går du over grensa, må du betale moms for både varene og portoen. Men, jeg har flere ganger hatt bestillinger som har ligget på 300, ja faktisk opptil 400, og det har de ikke giddet å kreve inn moms for.

WoW,da har du vært heldig!Har opplevd at jeg har måttet betale for varer som ligger litt over 200.kr i verdi,utrolig kjedelig!Er jo en utrolig lav og irriterende grense da,det er ikke mye man kan få for 200.kr i dag,så er selv veldig obs på om jeg skal handle fra utlandet at jeg har noen ekstra penger liggendes,i tilfelle den blir stoppet i tollen og jeg får ekstra utgifter... :/
Helt enig, det er mye vi skal være glad for at de stopper på grensa. Men jeg hadde ørsmå ting med plommesekk svinsende og veldig lita tid følte jeg. De var over på sandbunn før pakka kom, og det var ikke Viovet som somlet ;o)
Eplesnegler...
Må innrømme at jeg blir litt frustrert, for eplesneglene mine dør...

Fant et tomt skall til i dag, og de 6 jeg har igjen har rufsete skall (det var 13 til å begynne med). Tilsetter daglig litt natron for å holde ph oppe, har i kalkstein og mineralstein for reker, og legger stadig oppi en ny klump av "Lindas lurium". Alikevel klarer jeg ikke å holde ph over 6,5 eller gh over 6. Hmpf...

På den positive siden, så tror jeg at jeg telte tilsammen 10 skjønne, grønne! Inklusive de to store altså, men alikevel
Trådalger...
Fikk ikke sove etter at min kjære dro klokka åtte i dag, så da stod jeg opp og ordnet klar til flere vannbytter. Bytta i Rio`n, Asylet, Ungkarsbula (plastdunken) og Ungdomsklubben i går. Veldig greit å ta disse sammen, siden ph ikke skal endres i byttevannet til disse.

I dag har jeg byttet i Trollskogen, Poteten og Barnehagen, alle med byttevannsph på 6,8 i dag. Vann til Godteskåla står og lufter seg, og der er ph redusert til 6,3. Kan ta den godt ned nå som stjernedanioene er tatt ut.

Men i Trollskogen hadde det virkelig blitt irriterende mye trådalger! Egentlig ganske pent, men ikke når det blir så mye. Har lysrør fra Philips der (kjøpt på Webzoo), kanskje det som gjør det? Vet mange har disse, og trives godt med dem, men det spørs om det blir Hagen-rør her også så fort jeg kan ta meg råa...

Har også lest meg fram til at eplesnegler er flinke til å spise disse grønne trådene, så nå håper jeg virkelig at noen overlever helga, slik at jeg får testet dette. Må jo finne, og plukke ut, jegersnegla som nå bor i Trollskogen først, for fremmedarbeidere må jo slippe å være redde for å bli spist!
Hurra, Linda har kjøpt coryene jeg siklet etter på Oslo City (se innlegg 867)! Gratulerer så mye med fantastiske coryer ;D

Nå er det bare å vente spent (og begynne å spare) på oppdrettsmelding...
Haha ja jeg syns også tråd-alger kan være litt kledelig, om de er ønsket såklart!

Foresten, Sissimor, er det noe planter du ønsker? Jeg har limnophila sessiliflora, en slags plante av noe sverd-greier tror jeg, som jeg ikke syns passer inn hos meg, og noe annet sverdplante-greier som mistrives i alle karene mine! (har en del små bunter av de) - legger ut bilder på tråden din, (hijack!) om du vil se. kanskje du vet hvilke planter det er, hehe.

det første er altså den jeg har i 110literen, troor det skal være to ganske OK bunter der, har hatt den lenge og bare latt den styre skuta selv, for jeg bruker den mest bare for å fylle karet med noe.

det siste bildet er da av de sverdplantene som ikke trives hos meg. de ser jo ikke så allers verst ut der, men de dør fortere enn de vokser. Bleh! Dessuten skal jeg ha en annen plante i karet der

har fått litt bga på sessilifloraren så om du vil ha av den så kan jeg prøve litt saltkur på den. Herre så jeg skravler, over og ut!
He, he. Bare send meg alt du ikke vil ha du Grapejuice, så bare plukker jeg ut det jeg kan bruke ;D
! tjopp! da sender jeg sikkert iløpet av uken! du har vel ikke tilfeldigvis noe hygrophila salicifolia? har så innmaaaari lyst på!

du får også en annen plante, noe stengelgreier, den hadde kommet ilamme da jeg bestilte reker, og jeg bare plantet den lille stengelen som var med, og tro om jeg ikke har fire stengler nå som vokser i ei faderlig fart (den er bitteliten da, foreløpig!)

Den hygrophila`n har jeg desverre ikke du, men den var veldig fin ;D

Bare send meg forundringspakke du, skikkelig arti det. Og småstilker som følger med annet er veldig spennende, særlig hvis de trives, og plutselig gir en ny dimensjon til karet.
Fra drømmeland...
I natt drømte jeg at jeg skulle avlive et kull halvstore discus ved å koke dem i såpevann. Underveis ombestemte jeg meg, og håvet de såpedekte halvdøde tilbake i karet. da ble selvfølgelig alle de andre fiskene dekt av såpeskum, så da var gode råd dyre! Et alvorlig surr av bøtter og vann og kaos fulgte. Heldigvis har jeg ikke discus...

Forrige gang jeg drømte om disse flotte fiskene, så bodde de i sluket på badet, så tror ikke jeg noen gang tar sjansen på å skaffe de heller... :0

Ellers ser det ut til at alle fiskene har klart seg fint mens jeg har vært borte. Men jeg fant to tomme "epleskall" til. Skjønner ikke det her. Heldigvis spiser rekene likene med en gang...

Og så har de største honningbarna begynt å farge ut! Den ene av dem har fått gul stripe på toppen, og grå stripe under, så nå er jeg rimelig sikker på at det er en hann og to hunner. Burde sikkert solgt dem på storauksjonen, men morshjertet banker nok for hardt...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap