Tropheus Bilder (side 52)

Nå var endelig 720literen på plass,. Steinene er midlertidig og vannet er ikke helt klart enda..
[External Image]

Mye lek og krangling med nye territrorier
[External Image]

Kasakalawe hannen i den lille gruppen som er tilsalgs.
[External Image]

[External Image]

Kasakalawe female
[External Image]

Opthalmotilapia ventralis rett før lek.. Ikke helt utfarget, men det kommer seg..
[External Image]
Er 720 literen i orden igjen eller et annet kar? Bra at det ordnet seg for fiskene sin skyld. Og bra for deg som kan slappe av litt. I hvert fall når det gjelder fisk. Skal du hente Canary Cheek igjen, eller?
Det ble til at jeg bestillte meg et nytt kar,. Så ble det en mindre til å tenke på ja..
[External Image]
hvordan kjønnsfordeling er det på de kanari cheeksène?
hvor mange er de? str?
må bare ha en slagplan her! er veldig usikker på hva jeg har lyst til!
Men en ting LIVUAEN OG LUFUBUENE de blir ikke solgt (oki med en rett pris og eventuelt rett fisk i bytte da er det jo mulighet)
Kirizaen er jo solgt, håper han henter de snart, vi forer de ikke lenger, han skulle jo vært her og skiftet vann snart å. nei det var en spøk, de blir borte i slutten av juli! så kommer det ann på hva roger har produsert eller fisken hans har produsert til oss, men i 720 literen skal jo red cheeksen. men vist lunangwaen blir solgt da har vi jo ett kar klart, kanske kasaene dine kristian hadde funket men har blitt litt hekta på ilangi synes de er utrolig fine!
Dette er tanker altså....

Til saffen og lene lunangwa gruppen er til salgs det er ikke langt unna! de er i kjempe form for tiden!

De er enda litt for små til å se kjønn, mener det er en 26 stk og størrelsen er vel 6-8 cm tipper jeg..

Har du sett at den vilde lufubu hannen har blitt modell?

Etter jeg har fått sett ordentlig på kasakalawene ser jeg at de er meget pene, dype lilla og en veldig varm gulfarge på magen..

Ilangi er og blir en favoritt hos meg også.. Det er vel ingen tropheus som har så mye farge..
Evolution
Til saffen og lene lunangwa gruppen er til salgs det er ikke langt unna! de er i kjempe form for tiden!

sagt ja til de vi ja... vente med og hente dem til vi kommer hjem igjen fra bulgaria. se om det er noe peng igjen da

så vi får heller diskutere pris da tenker jeg hehe
Det må dere bare spare penger til, for det er noen veldig pene tropheuser dere har kjøpt.

Hva har dere gjort i deres akvarie når dere har mye stein i?

Hvor mye tåler en 720 liter før glassbunnen sprekker?
Jeg har 1,5 cms isoporplater silikonert under steinene.. Jeg har hatt mye stein, men vet antall kilo el.

Søk litt på cichlids.dk.. Det spørsmålet har vært oppe flere ganger der..
noen som har noen anbefalinger på en grei sirkulasjinspumpe til 500l som luangwaene skal gå i?

har en en seio i 254l (url) http://www.webzoo.no/site/maler/x/default.asp?case_vis=produktutlistning&HKatID=9&katID=362 (url)
saffen
[QUOTE=Evolution] Til saffen og lene lunangwa gruppen er til salgs det er ikke langt unna! de er i kjempe form for tiden!

sagt ja til de vi ja... vente med og hente dem til vi kommer hjem igjen fra bulgaria. se om det er noe peng igjen da

prisen er den som ble sagt, så prisen er gitt. men dere må si nå at dere skal ha de for den prisen, da det er flere som står i kø.
saffen
noen som har noen anbefalinger på en grei sirkulasjinspumpe til 500l som luangwaene skal gå i?

Kjøpte noen fra Hong Kong via ebay. Kjempefornøyd med de jeg kjøpte og ikke minst prisen. Ser at de samme pumpene blir solgt her på forumet for 400 kr + frakt, mens hvis du kjøper dem direkte kommer de på 150 kr inklusiv frakt! Les mere om de her.
vi bruker seio m 1100 i 375 literen
så den skulle duge i 500 literen, billige og veldig greie pumper!
Vidar Alfei
Hva har dere gjort i deres akvarie når dere har mye stein i? Hvor mye tåler en 720 liter før glassbunnen sprekker?

Vi bruker liggeunderlag i vårt kar vi har hatt over 140kg stein i karet
Nils Vollstad
[QUOTE=saffen]noen som har noen anbefalinger på en grei sirkulasjinspumpe til 500l som luangwaene skal gå i?

Kjøpte noen fra Hong Kong via ebay. Kjempefornøyd med de jeg kjøpte og ikke minst prisen. Ser at de samme pumpene blir solgt her på forumet for 400 kr + frakt, mens hvis du kjøper dem direkte kommer de på 150 kr inklusiv frakt! Les mere om de her.

Det lønner seg og handle på dollarkursen, spes nå når den er lav, svenskekrona er jo å lav nå så der kan vi gjøre gode kjøp.

Evolution
[QUOTE=saffen][QUOTE=Evolution] Til saffen og lene lunangwa gruppen er til salgs det er ikke langt unna! de er i kjempe form for tiden!

prisen er den som ble sagt, så prisen er gitt. men dere må si nå at dere skal ha de for den prisen, da det er flere som står i kø.

jada vi skal ha de vi så. henter dem rundt den 6-7 juni tenker jeg. noe rundt i de svingene om de passer seg.

så på de sirkulasjons pumpene der jeg og. har en slik i 250 karet. en 850.
Noen som vet hva dette er?

Tropheus duboisi African Spotted
Tropheus Moori Red Banded
Tropheus Moori Yellow Banded
Tropheus Duboisi Fire Fox
Tropheus duboisi Double Spot

Tror "Yellow Banded" er Kiriza, og "Red Banded" er Bemba.
Er "Double Spot" det samme som cherry spots?
Hva med "African Spotted" og "Fire Fox "?

Noen som vet noe om kvalitet på Tropheus fra østen?

Har noen kontakter som gjør at jeg kan få disse relativt rimelig og enkelt til Tromsø, men navnene jo er mild sagt noe forvirrende.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap