Tropheus tråd (side 52)

Venter min første ladning med Tropheus i morgen, 25 stk. Tropheus sp. black "moori orange"?? Eller noe slikt het de, kjært barn har mange navn....
Disse skal få et 540 liter akvarie å boltre seg i.
Har også tenkt å ha i et par "Royal Pleco" sammen med disse, håper de klarer vannkvaliteten til Tropheusene og at Tropheusene tåler en rot eller to.......
Ellers så blir det en Tanganyika Rock bakgrunn, noen fjellmoduler og noen Jærske Steinrøyser dette vil bli plassert oppå en sandgrunn, vet ikke om jeg får tak i Argonittsand, men skal ha en runde ikveld og se etter dette. Filtrering er en Fluval FX5 og kanskje noe filtrering med en sirkulasjonspumpe bak bakgrunnen.....
Og ja, de skal først ha noen uker i et 350liters akvarie før de får boltre seg i 540 literen.....

Er det noe jeg IKKE har tenkt på, eller har jeg tenkt helt feil??? (utenom at 540 literen alt burde vært klar og innkjørt....)....

Jan Berg
Venter min første ladning med Tropheus i morgen, 25 stk. Tropheus sp. black "moori orange"?? Eller noe slikt het de, kjært barn har mange navn.... Disse skal få et 540 liter akvarie å boltre seg i. Har også tenkt å ha i et par "Royal Pleco" sammen med disse, håper de klarer vannkvaliteten til Tropheusene og at Tropheusene tåler en rot eller to....... Ellers så blir det en Tanganyika Rock bakgrunn, noen fjellmoduler og noen Jærske Steinrøyser dette vil bli plassert oppå en sandgrunn, vet ikke om jeg får tak i Argonittsand, men skal ha en runde ikveld og se etter dette. Filtrering er en Fluval FX5 og kanskje noe filtrering med en sirkulasjonspumpe bak bakgrunnen..... Og ja, de skal først ha noen uker i et 350liters akvarie før de får boltre seg i 540 literen..... Er det noe jeg IKKE har tenkt på, eller har jeg tenkt helt feil??? (utenom at 540 literen alt burde vært klar og innkjørt....)....

Da er halve jobben gjort. Du får bruke tiden til å forberede akvariet de skal gå i. Alt bør være klart før fiskene kommer i karet.
Det går fint å ha maler i Tropheuskar. Når det gjelder røtter så vil den redusere Ph-verdi i vann. Du får følge med Ph'en og tilføre Natriumcarbonate (Kh+) etter behov. Hvis du ikke får tak i Argonite sand så kan du få kjøpe kalksand av meg. Personlig så liker jeg kalksand bedre. Sanden har like god egenskap som Argonite sand og i tillegg så liker fiskene å sille sand i munn. Det kan de ikke gjøre med Argonitesand. Jeg har kalksand i alle mine kar. Filtrering høres bra ut med både FX5 og sirkulasjonspumper. Bare sørge for at det blir masse bevegelser i vannoverflate slik at det blir rikelig med oxigen i vann.
heisann folkens
Har vert stille fra oss i det siste. Her går det i ett for tiden med en høygravid tispe, som kan få valper når som helst. Og da har vi måttet flytte om på akvarier. Så da slengte vi i en ny bakgrunn i Livua karet som er innebygget i veggen i gangen. Alt er kjøpt fra unimati
Det er bygget filter bak hele bakgrunnen så da blir det lite filterrengjøring
Her kommer noen bilder etter vannbytte,derfor er vannet litt "hvitt".
Enjoy!
Litt flere bilder
ingen av bildene er gjort noe med. De blir selvlysende på det røde etter vannbytter
Ja no syns eg de er blitt flotte Har fått feitet de opp litt no Har du kjøpt deg Livua du og eller var det et gammelt bilde?
nydelige bilder vibsi... flotte fisker ja..

stille her fra og men ikke noen form for nye planer her så. ikke så mye nytt heller egentlig. musangane fra karsten vokser og koser seg alle sammen .noen som utbreger seg i størrelse enn andre da.
Har ikke hatt noen fra fall på dem i det hele tatt.

De har fått besøk av hestenesene som vi kjøpte av roger, de som er igjen av dem iallefall da. hatt 3 i fra fall der. men no virker de harmoniske og sammen sveiste igjen da.

ellesr så er det stortsett det samme her så.
Takk for det Stein Arve
Vet hvordan de fiskene er, så der er det ikke noe triksing nei Knallpent!
Litt bilder av mine nye tropheus lufubu purple. Bildene er tatt under 2x kz fiji purple og 2x grolux. Ingen triksing med farger, kun litt vasking av luftbobler i bakgrunnen.

[External Image]
To vilde hanner som prøver å bli enige.

[External Image]

[External Image]
Alfahannen.. Kansje den peneste enkeltfisken jeg har sett..

[External Image]

[External Image]
f1ere..
Du er gørr :P De er kanskje en av de peneste variantene av tropheus! Klar favoritt for min del

Poster bilder av boopsa når fargene er kommet tilbake ;D
Ligger ut noen bilder av red cheeks'ene våre som har vokst kjempemasse siden vi kjøpte de for noen mnd siden.
Ikke lett å ta bilde av klin galne fisk så tror eg kommer med mat hver gang eg nærmer meg...
Flotte fisker Vibeke!

Jeg vil også ha Red Cheeks!! :p

Hvordan er tilgang og prisnivå på Red Cheeks?
Det pleier å være en smal sak, men de ligger litt over "normalpris". Har en gruppe på hånda hvis du vil.. De er noen jævler, så det blir på eget ansvar

Det blir noen fine red cheeks vibeke!

red cheeks er en av mine klare favoritter, men for å si det saånn Vidar: det er en grunn til at vi kjøpte yngel og F1. HAdde en gruppe vf store og de var siiinte de er i fiskehimmelen men er en av de flotteste gruppene vi har hatt! Så tør du så må du absolutt verdt det!
Sitter dere med noen ideer om hva en kan gjøre for å unngå at de dreper hverandre?

Hvor mange er anbefalt for å holde en gruppe med Red Cheek?
Hvor stort er karet da?
Det beste er vel null innredning men det er jo etter min mening veldig kjedelig. Vi hadde innredning, og det var lite slossing da, men de fikk jo sott. Om det var pga stress pga innredning vet eg ikke.
Men eg hadde heller hatt litt for mange en litt for få..
Tilfeldig bekjentskap
© Lisbeth
Reklame for plussmedlemskap