Revestrekenes akvarieverden (side 53)

Takk for en hyggelig telefon!

Det resulterte jo i at jeg ble sittende å lese tråd isteden for å rense det filteret, som er nesten helt tett, så jeg må ta et raskt vannbytte isteden, og heller rense filter en annen kveld...

Synes det er litt juks med disse "gamle" trådene som dukker opp med firogfemti innlegg og sånt som man skal komme seg gjennom på en smale (jeg har bare kommet til side 14), men jeg må jo lese videre. Det er virkelig noen fantastiske bilder fruen tar!

Skjønner nå at jeg må komme en tur oppover og se på alle akvariene og coryene og få litt inspirasjon...

Mine favoritter hittil (har som sagt bare kommet til side 14) må være C. Concolor,
C. Venezuelanus og Corydoras Eques, i den rekkefølgen også tror jeg.
I tillegg til green lazer da, som jeg håper jeg snart har en stim av!

Gleder meg til å følge dere videre (bare jeg kommer igjennom de neste 40 sidene!)

(iiiik!!! takket være at jeg ble så opptatt med å svare på denne tråden, er nå 70% av akvariet mitt tømt... Får fylle på i flere omganger...)
Det er bare å ta turen Tinky, det hadde vært trivelig med litt akvariebesøk
Bare ring noen dager på forhånd så jeg rekker å skrape litt alger så du får sett fisken, nå på sommerstid gror det helt igjen i karene her ))
[External Image]
Her skjer det ikke så mye på akvariefronten for tiden, annet enn at karene gror igjen og trenger en skikkelig opprenskning. Fisken ser heldigvis ut til å stortrives i mindre estetisk pene kar, til og med de litt sære CW051 )) Bildene (knipset uten blitz) viser to av C. weitzmaniynglene som er nesten 6 uker gamle nå, og voksenmønsteret er nesten på plass

[External Image]
Åh, så flotte bilder! Du har fortsatt 550'n på lån? Tror jeg må utvide boliglånet litt...
Nei, 550'n forsvant hjem til den andre datteren vår men jeg må nok hente det hit igjen for det er ikke halvparten så gøy å ta bilder med 400'n Ute går det greit men jeg syns ikke det slipper inn nok lys til akvariebilder uten blitz, da må jeg i såfall ha veldig godt lys over karet. CW032 er knipset med 550'n og weitzmaniene med mitt gamle kamera på manuell innstilling. Jeg tror det blir en EOS 7D på meg etterhvert, det skal være et bra kamera.
[External Image]
Nå er det 7 1/2 uke siden vi oppdaget egg i hulen til Ancistrus dolichopterushannen. De små er spredd rundt i karet og vi ser stort sett bare de lyseblå kantene på finnene mot de mørke røttene. Det er en flott ancistrusart

[External Image]

[External Image]
Og så ett par bilder av en skikkelig eggestinn Nannostomus eques

[External Image]
<embed src="http://www.youtube.com/v/5yGrk5YL42Q?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="405" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Nå har Sussi tested videofunksjonen i EOS 550D'n sin. Jeg syns den filmer kjempebra, problemene med zoomingen er nok fotografens skyld, ikke kameraet ))
Plussmedlem
Det var jo kjempebra kvalitet på den! Det klør i fingra her etter å få kjøpt meg en speilrefleks, hehe
Det skjønner jeg godt Anders, det er artig å bruke speilrefleks
<embed src="http://www.youtube.com/v/r32PTMigpfg?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="405" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Jeg har lekt meg med Sussis kamera og Windows Live Movie Maker i dag (synd det er riper i glasset), og med grønningene som motiv. De største er noen godt voksne viltfangede eksemplarer som sikkert er 6-7 cm lange med halen
For en fantastisk liten film! Og så nusselige de er de minste som vimser forbi ;D
Tusen takk Sissimor, de grønne er kjempefine, både som bittesmå, midtimellom og store

<embed src="http://www.youtube.com/v/7XgXL-I7PK0?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="405" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
En siste film for en stund (det tar jo himla lang tid å laste dem opp i zyberspace med sneglebredbåndet vårt), den viser C. weitzmaniyngel, P. comptayngel og Japan blue-endlers i matfatet... + en pestsnegle eller tre ))
Hvorfor gå vi opp Endlers, tro? Flotte filmsnutter Rita, og jeg er enig med Sissimor, de små rotekoppene er jo bare til å spise opp. Tror fornuften kommer til å tape kampen her, gutta er jo så glad i brødmat ;o)
Flotte bilder og videoer igjen.
Fortsatt god sommer.

Espen
Linda, det går forresten 7 småblonder til deg her, og en singel Venezuelanus... vi får ta det når det blir auksjoner i ditt distrikt
Innen den tid er akvariet de skal bo i godt innkjørt, jeg gleder meg! Og plantene dine vokser og trives i mellomtiden :o)
Black_Flys
Flotte bilder og videoer igjen. :) Fortsatt god sommer. Espen


Mange takk Espen, god sommer til deg også
[External Image]
Yngstedatteren flytter hjemmefra for å gå på skole og da må Kuhliiålene hennes bo i karet på kjøkkenbenken så lenge. Den ene har et artig mønster med hjerte på siden
Åh, så søt en kuhlii! Artigste mønsteret jeg har sett ihvertfall
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap