Sissis våte drømmer (side 54)

Det kan hende Espen, men jeg vet absolutt ingenting om det...

Men måtte bare ha det! Eller, egentlig skulle jeg bare sørge for å presse opp prisen, av hensyn til samboer`n min, men plutselig var det mitt gitt. Heldigvis gikk det greit for min kjære, han bare rister på hodet av meg, og håper galskapen vil avta litt snart...
Luftpumpe på batteri
Grapejuice
Må du vaske den coop-kattesanden mye før bruk? Den har jo egentlig en ganske fin farge og jeg skulle absolutt ha hatt mer sand/bunn i min 20liter. foresten, jeg skal kanskje en liten helgetur til Trondheim den 29! Vet ikke om jeg får tid, men hvis jeg får, kan du anbefale noen akvariebutikker? Jeg er på leting etter røtter, eplesnegler, og litt sånt. Kunne tenkt meg noen flere rødmunnstetra men vet ikke hvorvidt de ville trives i en liten plastboks ett døgn, (spesielt kanskje på tog i nesten 7 timer heller.


Lite tips til langveisfarende. Bruk 10litersbøtte med lokk og luftepumpe på batteri, fungerer kjempefint, kun temperaturen å tenke på da....


Og som jeg har nevnt tidligere på forumet var det noen som virkelig gjorde seg noen skikkelige kupp på auksjonen, ikke sant sissimor haha, arti det, sånn det skal være!

Aldrig nok!
Helt sant Mikrofisk! Så nå må du bare skaffe C. habrosus og rubintetra til meg ;D

Coop-sanda må skylles skikkelig godt ja Grapejuice, ellers blir vannet knall orange...
Gratulerer medflott fisk og kar og alt som skjer hos deg Sissimor, følger med skjønner du, selv om jeg ikke skriver så mye ;o)
Takk Linda! Veldig koselig at du tar deg tid til å skrive litt hos meg når du har tusen jern i ilden selv. Og det er godt å vite at vi er der for å støtte hverandre, selv om vi ikke alltid legger igjen spor
I ettermiddag har jeg vært en tur hos Siadne og hentet noen reker hun fikk med i posen med grønninger på auksjonen. Skal si vi er flinke til å la skravla gå ;D

Og så begynner den største channoidesyngelen å bli ganske stor; ca 4 cm tror jeg, og ser fortsatt ut som ei dame. Så en av de små også, så nå er det bare å krysse fingrene for at begge kjønn er representert...
Jeg får fryktelig lyst til å stikke innom neste gang jeg er i Trøndelag. Det kunne bli et skikkelig skravlelag. ;-D
Kjempegod idè Inger Anne! Du er hjertelig velkommen ;D
Trivelig med besøk, og skravling er sunt
Jeg sendte forøvrig epost etter at besøk nr. 2 gikk og ba om overslag på pris for import til Norge:-S Litt usikker, men, jo, altså. *host*
Jeg skal ikke nordover før til Jul. Vi får se om vi får til noe da. Hvis du ikke visste det, er jeg egentlig fra Vikhammer, og håper en gang å kunne flytte tilbake dit.
Vet du Siande; den kampfisken var så vakker, at det skjønner jeg godt at du gjorde ;D
Bestilling
sissimor
Helt sant [B]Mikrofisk[/B]! Så nå må du bare skaffe C. habrosus og rubintetra til meg ;D Coop-sanda må skylles skikkelig godt ja [B]Grapejuice[/B], ellers blir vannet knall orange...


Jupp, går ny bestilling til uken tror jeg, levering om 1,5 uke, melder deg når jeg sitter med listene forran meg
Supert Mikrofisk! Jeg kommer nok til å bestille noen små, nusselige guramier også, om det finnes på lista.

I dag har jeg snudd helt om på kjøkkenet for å få plassert nykaret på fornuftig vis. Syns det ble mye enklere åfinne plass til ting, og det virket plutselig ikke så fult med alle småkarene over alt. Det aller beste er at samboer`n syns det ble myyye bedre, og lurte på hvor jeg hadde gjordt av alt sammen ;D

[External Image]
Balje med røtter til trekking står oppi karet. Har ikke så godt utvalg, så får ta meg en runde på butikkene og kikke.

Leter fortsatt etter lave planter, men ser ikke ut til at det er noen som har noen til overs. Så da blir det vel gigantbestilling til Akvariekjeller`n da. Også må det jo skaffes lysrør. Blir dyrt lell detta gitt, selv om karet var nesten gratis...
Ser ut som et fint malle kar. Bra flate for coryer eller noen l-malle
Jeg vil også ha akvarium på kjøkkenbordet! hihi men tviler mannen er enig :P
Husk nå på og få det i vater slik det ikke blir spen i glasset... jeg satte en 60 liter på en kommode her for noen dager siden, og bordet gav litt etter, satte under en ekstra treplate, men ble ikke 100%, så litt glipp under karet.. undervurderte det ja.. i går kveld var det vann på gulvet gitt :-/
Plussmedlem
Stor bunnflate! Jeg bare kom til å tenke på at dette hadde vært supert for sånne ganske små, søte fisk med barter og som blunker til deg vettu... *hint*
Syns jeg ikke har plass til et ordentlig spisebord, jeg vil også ha spisebord med akvarium (igjen) :o) Det er kjempekoselig å spise frokost å titte på fiskene :o)
Gleder meg veldig til å innrede dette karet, og til at små bebartede skal flytte inn! Og jeg skal passe på watring. Er ramme og veldig tykt glass, så føler meg ganske trygg.

Bordet stod andre veien før, og det virket som det tok mye større plass. Tror aldri vi har spist der på de tre årene vi har hatt det, men bare plassert ting der midlertidig. Det skal bli mye bedre nå, og jeg vil garantert bruke bordet både spising og formingsprosjekter når det blir bartefjes å se på der ;D

Ellers er Karma-pusen borte igjen, nesten et døgn nå. Jeg har vært rundt og lett og ropt, men det er jo umulig å vite hvilken retning hun har gått. Bare hun ikke ligger skadet noe sted så... Bekymra!!!
I dag har det flydd penger ut av kontoen min, siden jeg har bestilt (og betalt):
-snegler fra Inger Anne
-planter fra Tommy Tran
-planter fra Akvariekjeller`n (og 3 termometere)
Og så kjøpte jeg ei lita rot i dag. Dermed ble det ca 1000,- til sammen. Det blir fort dyrt å sette opp nytt kar...

Desverre er Karma fortsatt borte, og jeg kjenner optimismen svinner henn. Vel, sånn er det å ha utekatt i by...
Åh nei !
Håper pusen kommer tilrette.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap