Mange bøtter vann.. (side 55)

masse liv i foringstia, selv med et skummelt kamera i fjeset :p

[External Image]

[External Image]

[External Image]
jaha. byttet vann og finfilter i 64 litern idag. mosen var flat, så jeg fluffet den litt, og god hvor grumsete vannet ble. det som har vært krystallklart siden dag 1!

så jeg tømte ut litt grums fra filterbøtta, gjett hva som kom pilende. jo en av mine nye kuhlier! såvidt jeg greide å fange den der den sprella i dusjkabinettet. var nære på at den sprella opp i sluken... *grøss*
de andre har vært for store til å gå gjennom rista, og ærlig t alt syntes jeg de to nye var det og... men nå har jeg festa svampbit rundt innsuget, så nå kommer ingenting inn! nå er det bare å vente på at grumset legger seg. tok ut en mosedott og, den løsnet av seg selv og det er uansett mer enn nok mose i det karet. og all salvinia natansen ligger oppå der i høyre del av karet. stakkars ludwigia repens rubinen er helt grønn og den har knapt vokst siden i sommer...
bleh, midt i fotograferinga tar batteriet slutt. jeg har kjøpt fler batterier, men har jeg husket å lade de? neida. i tillegg vil ikke bildene bli som jeg vil. ser perfekt ut i søkeren, helt til jeg trykker ned knappen. jaja, får se hvordan det blir til slutt
får ta resten av myggis frotsinga da, inntil videre.

en liten cw23
[External Image]

to triller
[External Image]

tre triller
[External Image]
absolutt ingen av rekebildene i asia karet ble ok. jaja.

dette bildet er ikke bra, men jeg bare må ha det med. dette var synet da jeg skrudde på lyset idag, en cw23 som slappet av i mosen. fikk tak i kameraet, men hadde helt feil instillinger som jeg oppdaget forseint. fisken hadde jo stukket av innen jeg fikk fikset det..
[External Image]


kuhliiklynge.
[External Image]

hm, jeg er tom for eikeblader. lurer på om jeg kan bruke catappa istedenfor.. bare synd de bladene er digre, og strøkne. med strykejern! ikke så mye å gjemme seg under..
Jeg hadde jo noen krabber på besøk her og de spiste catappabladet med lyst og iver, oxo sneglene syntes det var litt godt. Ekke mye igjen til rekene, faktisk så lite at jeg ikke er sikker på om de spiser det eller ikke.

Masse skjul under at sånt svært blad da
en snill person var villig til å sende meg eikeløv, så trenger heldigvis ikke bekymre meg om det
Godt det da, kunne trengt jeg å, men ekke verre enn at de klarer seg til neste høst. De dør jo ikke om de ikke har blader i akvariet, det er jo mest for utseende og trigge til eggelegging. Men jeg må si jeg synes det er skikkelig pent med blader i akvariet.

Forresten har frosken satt opp annonse på blue pearl igjen, sitter og lurer på om jeg skal, skal ikke. Blir vel iløpet av ettermiddagen, kvelden idag jeg kjører oppover.
Hun trodde kanskje hun hadde 20 stk, men det blir litt mye peng å skulle kjøpe så mange, trenger ikke mer enn 10- 15 stk til å starte opp med.
Vil du ha noen?? Da kan jeg evnt ta med til deg å, hvis du ikke vil være med på turen da?
hm, jeg har jo bare 5 igjen, så en utvidelse hadde jo ikke gjort noe. men om jeg skal bli med må det bli ikveld, passer barn fram til ca kl 5 idag nemlig.
eventuellt om jeg fører over penger til deg for rekene og, jeg tør ikke stikke kortet i en automat for å ta ut penger, det er nemlig halveis brukket. var i banken idag og fikk bestillt nytt, men det tar jo en uke. dette måtte jo skje i jula. chip'en virker heldigvis, men jeg vet ikke om magnetstripa gjør det..
Skal høre med henne/han når jeg evnt kan komme, aner jo ikke veien heller. Bare at det ligger til venstre bak drammen på en måte.
du får si fra når du får bestemt deg skulle gjerne hatt en 5-10 stykker til jeg
Da er det bestemt, reiser herfra rundt halv 6, da er jeg i drammen rundt halv 7. Skal du være med??
gjerne det, hvis du plukker meg opp
woo, trillene mine stimler opp og ned glasset de andre er og fremme og sniffer rundt. sitter pip still for ikke forstyrre mer enn nødvendig. morro, de er som regel rolige på denne tiden av dagen
Da sender jeg melding når jeg reiser herfra, ekke sikker på hvor lang tid det tar å kjøre til deg.
ca 30 min tenker jeg.

helledussen da, så aktive coryene er idag. har ikke sett de så aktive midt på lyse dagen før. som regel venter de til det blir mørkt :p
cw23 og melantaeniene vimser rundt og utforsker, triller stimer opp og ned glasset... og brudesløret lå på rygg under en trerot og så ikke ut til å la seg affisere av det :p

hei på deg
[External Image]
da står 7 blue pearl til akklimatisering jeg og galemor tok oss en biltur og handlet idag. kom frem etter mye om og men, kom på feil spor som viste seg og faktisk være helt riktig allikevel :p

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap