Leifs verden (side 55)

Da har jeg endelig fått tatt noen bilder av de nye coryene, CW10. Har også fått i hus 10 stk albino ancistrus i dag

På bilde nr 3 fikk jeg et lykke treff av alle tre typene med fisk i det karet

cw10, aspidoras og sterbai
Utrolig fin cory du har fått deg.
Hvor mange CW10 er det du har?
God helg Leif.
Nå er det øl og hopprenn.

Espen
Skjønner det er OL hos deg
Jeg tar med sverddragerne til deg på auksjonen ,så kan de få bo trygt og godt hos deg
Trenger du fortsatt kongo munnruger ? Jeg har en hann som har blitt til overs i gruppa
Kan ta med han også jeg..
frosken
Skjønner det er OL hos deg :-) Jeg tar med sverddragerne til deg på auksjonen ,så kan de få bo trygt og godt hos deg Trenger du fortsatt kongo munnruger ? Jeg har en hann som har blitt til overs i gruppa Kan ta med han også jeg..

ja visst er dem flotte selv om de er litt små enda disse cw10ene. Har 7 stk av dem og kunne tenke meg noen flere. Men til en pris av ca 250 kroner pr stk, tror jeg at jeg får holde meg til de 7 jeg har. Kan jo ikke ruinere meg på cw10

Trenger ikke noen munnruger akkurat nå Trine. Jeg har en hann og ei hue. De går i hvert sitt kar for å spise litt snegler. Ypperlige sneglespisere. Når tiden er inne og det er tid for å få noen kull skal jeg finne et egnet kar til dem i sammen ;- =)

Akkurat nå Espen går det i rødbrus og fotball. Følger ikke veeeeldig mye med på OL, men får med meg litt da ; )

Legger ved bilde(r) av de nye albino ancistrusene som kom i hus i dag
Den er grei
Ser det er en albino hann den ene,den hadde noen skjegg stubber ..
frosken
Den er grei :-) Ser det er en albino hann den ene,den hadde noen skjegg stubber ..

Ja om jeg ser meg selv i speilet, er jeg omtrent som den ene hannen. Er noen skjeggstubber her også.... Tror katta er i streik....... knegg

Skal hente meg en leikstrio og noen store yngel i morgen om værforholdene er fine. I dag var det et h.... å kjøre med dårlig brøyting, vind, snø, tåke og glatt som bare det.

Trioen får det ene karet jeg har stående tomt. Får vel legge forholdene godt til rette slik at de formerer seg bra
Ancistrus trio? Blir spennede med litt nytt
Kjør forsiktig,vi har ingen å miste.
Været har vært nydelig i dag og det ble en fin kjøretur til Tønsberg for å hente Ancistrus i dag. Ble en leikstrio med 1+2. Ble også 5 yngler som var så store at et par stk kunne jeg kjønnsbestemme til hanner. Er jeg heldig.... er det 2 hanner og 3 huer. Tidligere har både naboen og jeg hatt en god del uflaks med huene da de har bare falt fra. Aner ikke om det har noe med vannet å gjøre. Da er det begynt å bli en del maller i kjelleren. I tillegg til de 8 jeg hentet i dag, har jeg et VF leikspar med yngelkull og 3 stk L144. Resten av beholdningen består av diverse Corydoras. Ja det kan vel bli litt kjedelig med alle disse bunnfiskene tenker vel mange, men det finnes få mer fasinerende fisk enn Corydoras, spør en meg.

Ser at det er en del som har vært innom tråden:
3847 unike brukere har sett tråden. Ganske artig å vite at det er så mange som følger med på det som skjer her.

Har i tankene å kjøpe panelbordene til 375L denne uka, og bli ferdig med det bordet snart. Har stått lenge det karet nå. Legger også isoporplater mellom karet og bordet for å jevne ut litt. Hovedgrunnen er at det er helglass og ikke rammekar. Hadde det vært rammekar, hadde jeg sløyfet det. Ellers har det ikke kommet så mye C. Metae egg som vanlig, de siste dagene. Har hatt oppi noen kirsebærreker, men vet ikke om det er grunnen. De plaget ikke albino coryene, for de la jo egg i "bøtter og spann". Får se ann noen dager, evnt flytte dem om dette fortsetter
aloha Leif!

Jeg har akkurat funnet ut at jeg gjerne skulle hatt fatt i ei tønne for å mellomlagre vann, og da kom jeg på at du jo hadde noen tønner stående hos DAK? eller har du kanskje solgt dem? visst ikke så er jeg veldig intressert i å shoppe 1 av deg før storauksjonen på søndagen.

mvh
Per Gunnar Stenersæter
Trym81
aloha Leif! Jeg har akkurat funnet ut at jeg gjerne skulle hatt fatt i ei tønne for å mellomlagre vann, og da kom jeg på at du jo hadde noen tønner stående hos DAK? eller har du kanskje solgt dem? visst ikke så er jeg veldig intressert i å shoppe 1 av deg før storauksjonen på søndagen. mvh Per Gunnar Stenersæter

Hei Per
Jaggu har du flaks nå, da det står igjen en dunke på klubben. Tenkte jeg skulle ha den på auksjon, men den går da heller til deg da ;- =) Prisen blir vi enige om og ordner opp på auksjon på søndag.

Har ellers fått snekret panelen på akvariebordet og tatt noen fiskebilder, men legger det ut litt senere.... i kveld tenker jeg. Et par rolige dager med få Metae egg er bak meg og de er på sporet igjen. Ca 50 egg plukket jeg i ettermiddag. Bilder kommer senere som sagt
Ja da får jeg komme med noen bilder som jeg lovet tidligere i kveld

Bilde1. L-144 hanne
Bilde2. Ca 50 Corydoras Metae nyklekkede egg tatt ut i dag
Bilde3. 1 av de 2 største Metae ungfiskene mine
Så kommer det 3 stk ancistrus bilder. Dette er leikstrioen jeg kjøpte forrige dagen i Tønsberg

først hannen, så begge hunnene
Satt nede i akvarierommet og studerte ancistrus F1 ynglene mine og måtte smile og le litt når jeg så hvor stor fargeforskjell det var på dette kullet. Det går fra lysebrun til helt svart!!! Og det er faktisk en lysbrun med svart hale. Prøvde å ta bilder med denne ene i midten. Dere ser det sikert. Har ikke vært borte i dette tidligere. Har andre det?? Synes at det var litt artig og kommer til å beholde den, den sorte og kanskje et par til. Har allerede solgt 15 stk fra dette kullet
Fikk også panelert ferdig akvariebordet i ettermiddag. Hadde 30mm isopor på bordplata før karet ble testet på plass. Siden karet har stått på vaskerommet i kjelleren siden det ble vasket, ble det å dra det inn der. Faktisk ble bordet tyngre enn det jeg trodde. Det gjenstår listing og må se litt nærmere på dette når jeg får det opp i stua, om jeg ikke ordner det også nede. Jeg stiftet fast panelbordene før de til slutt ble skrudd både oppe og i bunn. Dette for at ikke panelbordene skal kunne skyve seg så mye. Ville fort bli synlig evnt ved maling av panelet. Dette skjedde ved forrige bordet jeg bygget, hvor det kun ble stiftet/spikret. En får stadig erfaring når en bygger tingene selv, være seg bord eller reoler. Dobbel reolen jeg bygget til akvariekjelleren har jeg ikke malt eller behandlet med noe. Bare rene furupanelbord. Ser ut til å holde seg bra

Beklager den dårlige bilde kvaliteten men da ser dere iallefall at bordet er i fremgang og SNART ferdig
De to dagene Corydoras Metaene mine la svært få egg var nok ikke de rekenes skyld. De var som unger.... lå til lading. De tre siste dagene har de lagt mellom 150 og 160 egg. De er tilbake på sporet. Men albino coryene har bremset opp etter at rekene ble FJERNET fra det karet. Vært helt stopp. Må en tur til Kongsberg på lørdag for å få kjøpt 10-15 brett med røde frosne mygglarver. Har vært tom noen dager nå. Får se om jeg også får med noen sverddragere. Har funnet frem malingen jeg brukte til 350L bordet jeg bygget sist og har bestemt meg for å bruke den samme på denne 375L. En fin blå farge. Mulig jeg får begynt i morgen, men skal få det unnagjort i helgen, og få listet det til neste uke. Ancistrus hannen i den nye trioen vifter for harde livet om dagen. Så det klaffer vel kanskje snart? Ellers blir det stor auksjon på søndag i Drammen. Gleder meg til det. Mulig det også er noen sverddragere der også? Er ellers ikke ute etter noe spesielt.... men får se hva som kommer for salg
Inaktiv bruker
Javisst er det storauksjon på søndag, Trine, kommer du dit eller?
lenge siden jeg har fått pratet med deg nå
hmm, jeg er litt på utkikk etter guppyer eller sverdragere selv jeg, men også javamose og disse "egyptiske munnrugerne" som jeg måtte tømme for leif på klubben en gang:P

meen tenke seg til, hvordan skal jeg bli kvitt en monstergruppe med O. mossambicus yngel, det blir nok litt værre tror jeg..

ekke noen som tilfeldighvis skal ha med seg en VF hann av Bujurquina Vittata da? er veeeldig ute etter en slik nå, etter at min hann døde fra VF frua mi:P
Heisann Vegar og god kveld til deg Leif

Ja det er lenge siden vi har hatt den ære av å ha deg på møte,men da sees vi til søndag.Det blir koselig
Blir sikkert mye spennende på auksjonen!
Var på auksjon i Drammen søndag og det var en hyggelig dag. Masse folk og mange objekter. Hadde selv 4 objekter for salg, blant annet 2 corygrupper. Kom hjem med et sverddrager par, en stim sebrafisk tror jeg det var... og en ny gruppe CW. Denne gangen en gruppe på 7 stk CW 023. Orange laser. Var jo meningen at corygruppene skulle ned på antallet, men iveren ble for stor og jeg slo til. Mulig jeg igjen selger gruppen med CW010 eller denne med CW023. Tanken er å få litt mer fisk som går i midt siktet av karene, men Corydorasene vil forbli i artskar, iallefall så lenge de er kjønnmodne. CW010 går nå sammen med mine Aspidoras da disse to gruppene ennå ikke er kjønnsmodne. Fikk malt andre strøket på bordet til 375L i dag, så det blir vel bært opp i stua i løpet av uka tenker jeg for tilpassning av lister. Så får jeg ta en avgjørelse sammen med kona om det blir for stort, og selger det til fordel for et mindre. Eller om vi beholder det. Selv håper jeg på det siste, men tror kona er av en annen mening ;- =(
Har tatt litt tid alt de siste dagene da jeg ikke har vært i form. Reiste tidlig hjem fra jobb i dag for å legge meg også. Skulle egentlig vært en tur på Kongsberg på zoo butikken der. Kikket litt på noen flere sverddragere, sort lyrehale molly og et par andre. Men får ta det en annen dag når formen er bedre.

Bilde 1.
Bildet er ikke av 375L, men fra den gml 350L min som ble solgt. Tok med bilde for å vise fargen jeg har malt det nye bordet med, altså samme farge

Bilde 2
Albino Cory

Bilde 3
fra Corydoras Metae gruppa mi
Var på auksjon i Drammen søndag og det var en hyggelig dag. Masse folk og mange objekter. Hadde selv 4 objekter for salg, blant annet 2 corygrupper. Kom hjem med et sverddrager par, en stim sebrafisk tror jeg det var... og en ny gruppe CW. Denne gangen en gruppe på 7 stk CW 023. Orange laser. Var jo meningen at corygruppene skulle ned på antallet, men iveren ble for stor og jeg slo til. Mulig jeg igjen selger gruppen med CW010 eller denne med CW023. Tanken er å få litt mer fisk som går i midt siktet av karene, men Corydorasene vil forbli i artskar, iallefall så lenge de er kjønnmodne. CW010 går nå sammen med mine Aspidoras da disse to gruppene ennå ikke er kjønnsmodne. Fikk malt andre strøket på bordet til 375L i dag, så det blir vel bært opp i stua i løpet av uka tenker jeg for tilpassning av lister. Så får jeg ta en avgjørelse sammen med kona om det blir for stort, og selger det til fordel for et mindre. Eller om vi beholder det. Selv håper jeg på det siste, men tror kona er av en annen mening ;- =(
Har tatt litt tid alt de siste dagene da jeg ikke har vært i form. Reiste tidlig hjem fra jobb i dag for å legge meg også. Skulle egentlig vært en tur på Kongsberg på zoo butikken der. Kikket litt på noen flere sverddragere, sort lyrehale molly og et par andre. Men får ta det en annen dag når formen er bedre.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap