- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Tropheus tråd (side 55)
Tropheus tråd (side 55)
Postet 04.08.09 kl 17:56
Postet 04.08.09 kl 18:29
Postet 04.08.09 kl 18:42
Postet 04.08.09 kl 19:05
My goood...alt vi skal. Vi får besøk av moren til erik den helgen. Det hadde eg helt glemt.
Vi kommer nedover en fredag eller en uke dag og henter fiskene fra deg Badat når du har vert i danmark. Skal prøve å komme så fort som mulig!
Treffet passer når som helst for oss etter august. Det er garantert hehehe
Sorry at det er så mye frem og tilbake...
Folk er hjertelig velkommen til vestlandet også Men et treff på Grefsen høres veldig kjekt ut!
Vi kommer nedover en fredag eller en uke dag og henter fiskene fra deg Badat når du har vert i danmark. Skal prøve å komme så fort som mulig!
Treffet passer når som helst for oss etter august. Det er garantert hehehe
Sorry at det er så mye frem og tilbake...
Folk er hjertelig velkommen til vestlandet også Men et treff på Grefsen høres veldig kjekt ut!
Postet 04.08.09 kl 19:31
Postet 04.08.09 kl 20:28
Endret: 04.08.09 kl 20:33
Postet 04.08.09 kl 20:44
Postet 04.08.09 kl 20:49
Postet 04.08.09 kl 20:55
fy f.... er bare alt jeg har og si om de der altså badat.. snerr
ett eller annet som skjer oppi musanga karet no. vet ikke hva det er for noe. 2 stk som har tatt kveld. ser at det er 1-2 stk som går alene og ikke vil spise. har ikke tatt sjans på noe denne gangen så har ikke satt dem på aquamore1 kur. og krysser fingrene her no. de oppfører seg ikke på samme måte som maswaene vi hadde gjorde når de fikk soten da. alle spiser og svømmer rundt så også to hanner som brysker seg for hverandre i dag . men var som sagt 2 stk som tok kvelden . så jeg vet ikke. om disse får soten og så vet jeg ikke hva vi gjør altså..
ett eller annet som skjer oppi musanga karet no. vet ikke hva det er for noe. 2 stk som har tatt kveld. ser at det er 1-2 stk som går alene og ikke vil spise. har ikke tatt sjans på noe denne gangen så har ikke satt dem på aquamore1 kur. og krysser fingrene her no. de oppfører seg ikke på samme måte som maswaene vi hadde gjorde når de fikk soten da. alle spiser og svømmer rundt så også to hanner som brysker seg for hverandre i dag . men var som sagt 2 stk som tok kvelden . så jeg vet ikke. om disse får soten og så vet jeg ikke hva vi gjør altså..
Postet 04.08.09 kl 21:41
Endret: 04.08.09 kl 21:46
Postet 04.08.09 kl 21:47
Postet 04.08.09 kl 21:47
Kenneth ØstbyDe var fiiiine ja! Noen som husker hva den derre sue siden heter? Glemt det jeg.. Sku ha kikka litt der ;)
denne du sikter til?
Postet 04.08.09 kl 21:49
saffenfy f.... er bare alt jeg har og si om de der altså badat.. snerr ett eller annet som skjer oppi musanga karet no. vet ikke hva det er for noe. 2 stk som har tatt kveld. ser at det er 1-2 stk som går alene og ikke vil spise. har ikke tatt sjans på noe denne gangen så har ikke satt dem på aquamore1 kur. og krysser fingrene her no. de oppfører seg ikke på samme måte som maswaene vi hadde gjorde når de fikk soten da. alle spiser og svømmer rundt så også to hanner som brysker seg for hverandre i dag . men var som sagt 2 stk som tok kvelden . så jeg vet ikke. om disse får soten og så vet jeg ikke hva vi gjør altså..
Ja. Ikola er min favorit gruppe.
De 2 som døde, hvis de er hanner så kan vi gå ut fra at det hade vært slossing med døden som følge.
Prøv å bytte vann se om det hjelpe. Sett sirkulasjonspumpe på fullt steam. Det hender at sirkulasjonspumpe tetter seg og dermed dårlig trykk også videre dårlig tilførsel av oksigen.
Postet 04.08.09 kl 21:53
Postet 04.08.09 kl 21:54
Postet 04.08.09 kl 21:58
Endret: 04.08.09 kl 21:59
ikke umulig men har ikke peilling. så ikke noe spesielt med sår på den jeg så da.
av sirkulasjon så har de masse og mer enn masse. 6000 l og tror den andre er på 4-5oool pluss en aquaball som blåser inn luft og har satt inn en brusestein og no. så luft og sirkulasjon sku de ha mer enn nok av. men det er 30 musanga og 8 hesteneser oppi der da. i en 375 l så overbefolket/overbefisket er de vel ikke helt da. dette er jo bare ungfisk og da. seff vil noe stryke med det er tatt med i beregningen derfor kjøpte vi 30 stk og da. men seff badat de er jo vel sikkert kommet nesten i puberteten no da så vi vet jo alle hva det kan gjøre med en da så hehehehe
av sirkulasjon så har de masse og mer enn masse. 6000 l og tror den andre er på 4-5oool pluss en aquaball som blåser inn luft og har satt inn en brusestein og no. så luft og sirkulasjon sku de ha mer enn nok av. men det er 30 musanga og 8 hesteneser oppi der da. i en 375 l så overbefolket/overbefisket er de vel ikke helt da. dette er jo bare ungfisk og da. seff vil noe stryke med det er tatt med i beregningen derfor kjøpte vi 30 stk og da. men seff badat de er jo vel sikkert kommet nesten i puberteten no da så vi vet jo alle hva det kan gjøre med en da så hehehehe
Postet 04.08.09 kl 22:00
sett de to som ikke spiser i karantente kar vist de lar seg fange på en grei måte. ellers så er det på med hestekur vist det bryter ut. har jo hatt meget gode resultat med den nye kuren vi fikk tips om fra tyskland. klarte og få en livua fra å være mega feit oppsvulmet av sott, nesten så øynene spratt ut. til og spise på 4 dager den lever den dag i dag har til og med gitt yngel. den har også hjulpet en anna bergenser med ett tap på bare 5 fisk der det nesten det ikke var noen som spiste. så denne er garantert til og stole på.
Postet 04.08.09 kl 22:07
Postet 04.08.09 kl 22:10
Postet 04.08.09 kl 22:14