Mange bøtter vann.. (side 56)

da er perlene sluppet ut, og virket som alle var glade for det. lyset er nå av, men når jeg lyser inn i karet ser jeg flere reker spankulere omkring. de 5 som jeg hadde igjen etter sykdomsrunden i høst likte tydeligvis å få flere venner. nå må jeg bare trimme mosedotten litt, og så vente og se om jeg får noe perlebarn snart :p
Lykke til med de nye Perlene Det er en nydelig reke, som jeg også bare må få sett å skaffe meg. Når været tillater det, så håper jeg Michael har noen å selge igjen
takk takk måtte heldigvis ikke lenger enn til drammen for å få tak i disse perlene, men de har sine aner hos michael de og :p

til akklimatisering
[External Image]

vi er friii!
[External Image]

Enten så lurer refleksjonen i glass/beholder meg litt, men det ser virkelig ut som om fargene "poppet" fram med en gang de ble fri! Veldig pen reke! Jeg prøvde meg på denne jeg også, men det ble liksom ikke noe av de. Så nå holder jeg meg til reker som jeg får til

Godt nyttår forresten!
De er så utrolig nydelige! Ser de like blå ut i virkeligheten også? Må ha meg noen etter hvert skjønner jeg Like imponert over de bildene dine hver gang også
det er litt forskjellig blåhet fra reke til reke, til akklimatiseringen er det to lag med glass/plast også. jeg har forbedret fargene i ettertid, så fargen er kanskje litt mer intens, men jeg har faktisk reker som er så blå .)

ett par andre reker
[External Image]

[External Image]
da jeg skrudde på lyset isted, var det første jeg så 2 blue pearl i mosedotten. og deretter ett tomt skall. dette lover bra
Så spennende, håper du får masse yngel så kan jeg komme og kjøpe av deg Helt utrolig farge på dem!!
hm, sitter nå på en annen pc, og ser at blue pearl bildene har helt rare farger. sanda ser jo helt rosa ut! når jeg redigerer, ser jeg jo etter om fargene ser ok ut på *min* skjerm..

forøvrig så jeg tendens til lek hos perlene før jeg spratt ut døra og dro på nyttårsmiddag :p
kom hjem til et trist syn idag. ancistrusen min brudesløret lå på rygg dekket av snegler. er andre ancistrusen jeg mister, begge hunnfisk, og jeg vet ikke hvorfor. er ikke sultedøden hvertfall, selv om jeg kun har fort med røde mygg i ei uke har det vært nok av alger å spise, og den var ikke tynn. aktiv var den også, kunne gå et par dager mellom hver gang jeg så henne, men hun var frisk og rask når hun viste seg. jaja... er vel ikke meninga jeg skal ha ancistrus oppdrettsvariant da.
Så trist da! Utrolig kjipt å miste fisk. Av og til er det vel ikke noen gode grunner heller - ancistrus har jo vært avlet voldsomt de siste årene - så kanskje de ikke er så motstandsdyktige lenger? Jeg mistet flere ancistrus da jeg startet opp igjen på begynnelsen av året i fjor, nå har jeg et knallpar som får kull etter kull, så ikke gi opp.
hm, det var en såkalt slørvariant. ikke spesielt stolt over kjøpet, men hun hadde ingen problemer med å forflytte seg (fange henne var litt av en jobb) og hun var utrolig pen. dyr var hun og, men den var jo allerede 7 cm da jeg kjøpte henne.
Har sett dem i butikkene, er ikke så veldig begeistret for sånne hybrider - men det er jo opp til hver og en syns jeg Får håpe du har mer hell neste gang. Disse tåler alle mulige slags vannforhold (hatt avlsparet mitt i tanganyika tidligere med ph på 8,5) nå går de i ca. 6. Vet de krever veldig rent vann og oksygenrikt - hadde luftesten på da jeg hadde bare std. juwel filteret - den ga for lite bevegelse i vannskorpa. I dag har jeg ekstra filter der for å både ta partikler og gi mer gjennomstrømming. Du får jo godt til andre fisk så det er sikkert bare tilfeldig.
hun var ikke ekstremt sløret, lange finner jo, men ikke så ekstrem sånn den i artikkelen om ancistrus her på siden. sliter litt med at powerheaden mister futten fort, så det er ikke så mye fart i vannskorpa akkuratnå. men coryene er ikke så ofte å henter luft, ville vel merket om de slet.. dessuten var jo denne malla nesten fullvoksen. jaja, får prøve igjen siden. er jo klubbmøte om noen uker, så da skal jeg uansett innom butikken der og se om de har noe spennende. fikk jo tak i ei blå amanoreke sist :p

den butikken har noen NYDELIGE L128... hadde jeg bare hatt stort nok kar og feit nok lommebok.. *Sukk*
hah. slapp oppi et par novotab til coryene. de fikk nemlig ikke mat igår, så ett par tabiser skjerper appetitten til myggisene ikveld. skal si de ble liv. omtrent alt stimler rundt de to tablettene :p 18 fisk altså. melanotaeniane mine har blitt ganske mørke, ellers så er det lyset som gjør det sånn.. rota farger fremdeles mye, den er jo diger..
Tenkt å "raide" et par butikker i morgen jeg også
bwah. hekta på yosumin . liten japans puzzler, men instruks på engelsk under. er forøvrig ganske enkelt når man kommer inn i det. tidtrøyte hvertfall! synd DS versionen ikke ble sluppet utenfor japan..
nom nom nom maaat
[External Image]

[External Image]


bang!
[External Image]

egentlig litt kjedelig denne gang. var ikke mye å se, batteriene skyter ikke like høyt som pinnerakettene.
Ikke er de like flotte heller. Tenkte vi skulle være lure og stå på isen å se. Så bare en masse lysglimt i skyene, oxo sendte naboene opp no småtteri. Blir skikkelig skuffet over de som bare sier bang med ikke har farger. Sånt minner meg om krig.
Går det virkelig ikke ann å lage raketter med masse farger men nesten ikke smell?? Tenk så mange lykkelig husdyr eiere det ville blitt da. Jeg har mang en gang tilbrakt nyttårsfesten i stallen, gått rundt og roet ned forskremte hester.

Var virkelig slem en gang å, satte fra meg hunden på et fremmed sted mens jeg selv var på fest. Tenkte ikke over det før jeg kom hjem og så at hunden hadde bæsjet ut over hele stua. Det har jeg fremdeles dårlig samvittighet for, skal jeg ha hund en annen gang skal den virkelig vennes godt opp til raketter og annen støy.
Her jeg bor nå var det ganske rolig i forhold til mange andre steder, naboens hund taslet rundt løs på isen den, virket som den brydde seg nada om at det smalt litt. Den kom like lykkelig som vanlig bort for å hilse på.

Jeg vet kattene til mor og far oxo tok det med ro, jeg var der nemlig til nesten halv 8 og da hadde det vært smell fra klokka var iallefal 5. De har muligheten til å gå ut og inn som de ønsker. Vi slapp dem ut og 5 min etterpå kom de inn gjennom loftet og skulle kose, så gikk det nye 5 min, så sto de ved døra og skulle ut igjen. Snodige dyr, men de virket ikke forskremte.
min vennine's katt er rar. den bryr seg katten om raketter :p sånn har den alltid vært, første nyttårsaften gikk vi ut, da vi kom inn igjen lå dyret fortsatt og sov, ved vinduet!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap