Sølvi sine coryer og litt til :) (side 56)

Har du fått yngel på rødnesetetra? Så gøy! Hvordan gikk det til? Har du skrevet noe om det i et innlegg lenger oppe muligens...?

EDIT:
Fant det nå Du nevner det i # 1086
Jeg brukte JBL NovoTom som aller første føde til mine Zigzag-tetra, og jeg klarte å fø opp 14 stk Det er helt, helt pudderfint fôr, så jeg bare tok på det med pekefingeren, så knipset jeg det som hadde festet seg på fingertuppen ut over vannflaten i yngelkaret. De spiste det de! Etter en ukes tid gikk jeg over til nyklekt artemia.

Veldig gøy

Har noe for som sikkert er likt det du brukte :

.[URL=http://go.startsiden.no/go/e/content_results;siteId=230;afu=abcsok.noa47index.html%3Fq%3Dsera%2520micron%26lr%3Dwww-en-us/http://www.aquaristikshop.com/e_Produktinformationen/Sera-micron-50-ml.htm][/URL]

Men det er så vanskelig se om de spiser noe

Har også prøvd å fore med sø fra finmalt Discus-sticks i håp om å se litt farge på magen. men de er jo så små at det er helt umulig å se.

Ergrer meg ihjel på at jeg ikke har klart å få en slik rund artemiaklekker i hus . Tror nemlig jeg ville lykkes bedre med en slik enn sånn som det gjøres på vanlig måte med brusestein osv. Det er nemlig ikke helt min greie. Har heller ingen luftpumpe tilgjengelig for øyeblikket heller

De burde nok helt sikkert fått levende nyklekket artemia . Hadde vært så gøy om jeg kunne fått sett disse små forandre seg og bli som foreldrene
mona o
Har du fått yngel på [URLBLOCK1]?
Nei, rødmunntetra.
Helt korrekt Donald ,bra du holder styr på meg
Har forsøkt å lese litt om oppdrett på disse rødmunnene og det som går igjen er god vannkvalitet. Nå går disse iet kar med pumpe ,sand ,planter og mose. Er litt redd for å bytte vann pga. ph,temp osv. , Er usikker på hvor ofte og hvordan jeg skal skifte vann på disse ,de virker så små og sarte . Trenger litt hjelp her om noen har .

Siden jeg ikke har en slik artemiaklekker så fant jeg ut i forgårs fant jeg ut at jeg ville prøve uten brusestein.
Tok litt vann fra saltvannskaret opp i en kopp og drysset litt artemiamix i og satt det på kjøkkenbenken ved siden av karet.Her er det godt og varmt pga. en varmtvannstank under.
I dag kunne så de små kose seg med nyklekket mat .
Var litt usikker på om de klarte spise disse ,munnen deres kan umulig være så stor. Men de fartet nå etter maten og jeg kan se at de har mat i magen så da har de vel klart det likevel .

Må huske å lage til en ny kopp med en gang

De skjønne grønne laserne lagt egg i dag ,de holder foresten på fremdeles. så nå håper jeg bare det er noen befruktete der og .De har jo ikke vært flink til dette de siste gangene de har lagt egg. Men nå er ungdomsgjengen også med ,så kanskje det hjelper.
Hadde vært veldig kjekkt med noen grønne barn igjen :nikke:
Litt oppdatering når det gjelde de små rødmunnstetraene.
De vokser og koser seg med nyklekket artemia

[External Image]
Ser ikke så bra ut disse eggene til green laser

Jaja ,en gang må de vel lykkes ,men blir litt oppgitt hver gang de legger egg og det ikke blir noe mer med de.
Så dumt. Kjedelig når det blir så mange ubefruktende egg hver gang Får håpe på bedre lykke neste gang. Gratulerer med oppdrettet på rødmunnene. Kjempefine fisker!
Det er ikke mye som er mer frustrerende enn når Corydorasene driver og skyter "blanks"! Egg man så gjerne vil ha, kommer i bøttevis, og så viser de seg å være ubefruktet....argh!
Lykke til neste gang da, Sølvi. En eller annen gang må de få det til.
PS!
Du er 100% sikker på at du har en hann i gruppen....? Man skal aldri si aldri.
Ja det er gruelig fustrerende når det bare bli bomskudd på de.
Er sikker på at det er hanner ja ,så T-stilling også men likevel forblir de ubefruktet. Vet ikke helt hvorfor dette skjer jeg

Når det gjelder rødmunnstetraene så er det skikkelig gøy å se de utvikle seg fra noen små streker til nå,10 dagen etter at de ble frittsvømmende, begynner å se mer ut som fisk med hale og finner. Utrolig kult å se når de sikter inn artemiane og plutselig hugger til
Kan jo være at hannen skyter med blankskudd.

Får håpe det går bedre neste gang.
Hehe skal ikke se bortfra det ,men tror nok det er flere hanner de så det er nok mest sannsynlig ikke grunnen.
Men en gang må de vel lykkes forhåpentligvis .
I dag har jeg omsider somlet meg til bestille en slik rund artemiaklekkersak pluss nye artemiaegg. Bestilt noen som heter Argent Artemia Platinum grade ,håper det er bra saker med høy klekkprosent.
Rødmunnsteta-yngelene har det bra og vokser fint heldigvis
Et par bilder av 222 literen som har erstattet 180 literen i hallen.

Her går det Corydoras Melanistius , C.Sterbai,C. sp.black,Diamanttetra,ødmunnstetra,et par med Perleguramier og en enslig sommerfuglciklide. Har tenkt skaffe noen flere med tid og stunder.

Får dessverre ikke bildene noe bedre med mitt "gamle" kamerea

[External Image]

[External Image]

Så fint innredet karet er, Sølvi. Misunner de som greier å innrede karene sine så fint. Vi har har alt for masse planter til enhver tid så alt blir så rotete hos oss.
Takk skal du ha ,begynner å bli litt mer fornøyd med det nå.Det har nok lett for å bli overgrodd etter en stund så litt opprydning må til iblandt. Synes det er litt gøy å få til planter og nå ,tidligee var det minimalt med dette i alle karene mine.

Men det iriterer meg at jeg ikke får tatt skikkelige bilder av et helt kar,spesielt dette ,da det ser mye lenge ut i virkeligheten enn på bildene.
Svært dårlig kvalitet på bildene ja (tulla) pene karr, og ikke misunnelig nei neiiiida

Mvh Per
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap