Tropheus tråd (side 56)

Ja...ja...saffen. Jeg vet ikke hvordan været har vært i Frekhaug de siste dagene men her i Oslo så det har regnet i nesten 2 uker nå. Det regnet og det regnet... ikke så ulik Bergen. I slike situasjon så man kan bli litt ute av balanse.

Fra spøk til alvor...
Jeg og Roger skal på Tanganyika tok til Danmark. Bestillingslisten er allerede lang. Det blir Tropheus, Petro, Ventralis, Neolamprologus ... mat og utstyr. Jeg for min del skal ha en ny gruppe av Golden Kazumba. Og kanskje prøve meg på noen Petro. Er det noe dere ønsker så er det bare å sende meg en epost slik at jeg får fylle opp bilen min.
hehe godt det regener litt øst på og ja.. har ikke regnet så mye her faktisk. litt har det vært men ikke så mye som øst på mohaaaa. har ingen nye fiske planer her så..
saffen
[QUOTE=KristianH]Hehe, har en gruppe på ca 20 stk av samme kvalitet på hånden, men går heller for noen beist av noen bärnsten;)

kall meg uviten men hva er spesielt med bärnsten?

Ingenting.. Det er en av de vanlige variantene, men kvaliteten er veldig varierende da fangsområdet er stort.. Akkurat disse er ganske spesielle da de er veldig store, og kasakalawer viser de appelsinene best når de er ordentlig store sies det.. Har ikke sett gruppen på nesten to år, men da var de store og fine, og når importøren sa at det først var nå de virkelig begynte å bli pene er forventingene skyhøye her i gården

Var veldig ute etter spesielle varianter før, men nå går det mer i kvalitet for min del.. Det er en grunn til at enkelte varianter er populære, de er rett og slett veldig pene F.eks pemba, ikola, moliro and so on!
En bærnsten av god gammel kvalitet er som en våt drøm))
[External Image]

Var det disse jeg tok livet av? Herregud.. Bildet er tom tatt med blitz, og med de fargene fortsatt! Huff..
Her er det en litt annen kvalitet.. Fin appelsin, men nesten grå i kroppen..
[External Image]

Nå skal det jo nevnes at det øverste bildet er tatt under kz fiji purple lys.. (Som jeg rett å slett elsker
Nei da Kristian.
Disse hadde jeg en stund føre det
Stussa litt på det... For noen torsk av noen troffer

Bærnstenene skuler bort på deg saffen
[External Image]
hehehe skremmende... lol
Det var flotte Africa sun du hadde Kristian.

Kasakalawe er faktisk den som markerer seg sterkest i regnbue familien når det gjelder farge. Den gule flekken midt på kroppen er et symbol på afrikansk sol. Jo større og gulere, jo bedre er kvalitet på fisken.
F... Her sitter jeg i Sogn og er uten Tropheus, mens dere legger ut så fantastisk flotte bilder...

Sikler selv etter yngel av Red Cheeks og Kiriza Gold. :p
hehe nå må du kutte ut det søramerika greiene dine hehehe.
finnes jo troffer til salgs hehe
har 40 stk red cheeks som er begynt og farge ut
Flotte fisker Vibeke!

Må se de snart... :p

Dersom det dukker opp Petrochromis for en grei penge så blir det det fremfor 15-20 voksne Discus i 660 literen. :p

Men er vel vanskelig å skaffe Petroer i Norge?
Vibsi
finnes jo troffer til salgs hehe:-)

hehe... hvor da? :p

Er intressert i 2 grupper spesielt, der den ene forandrer jeg ikke mening om for den skal jeg ha tak i. Det er Red Cheeks! Den andre som er Kiriza Gold, kan jeg bytte ut mot en yngel gruppe av andre flotte Tropheus, men er usikker på hvilken type... hmm... ikke enkelt dette... :p
ingen ting er vanskelig spørs bare hva du er villig til og gjøre (hvor langt du vil kjøre) for i sverige der er det masse og i danmark
Har satt en av "østlands gutta" på saken angående Red Cheeks, så får vi se hva han klarer... :p
Vidar Alfei
[QUOTE=Vibsi]finnes jo troffer til salgs hehe:-)

hehe... hvor da? :p

Er intressert i 2 grupper spesielt, der den ene forandrer jeg ikke mening om for den skal jeg ha tak i. Det er Red Cheeks! Den andre som er Kiriza Gold, kan jeg bytte ut mot en yngel gruppe av andre flotte Tropheus, men er usikker på hvilken type... hmm... ikke enkelt dette... :p

Hei Vidar!
Jeg sitter på 30 viltfanget Red Cheek. Vil du virkelig ha dem så må du raske deg. Jeg drar på først kommende fredag å hente dem.

Ohi... Se ikke før nå at du hadde allerede kontakt.

Det gjør da vel ikke noe. Da har du 2 valgsmuligheter.
Problemet er dersom fiskene er for store spesielt Red Cheeks, men vet du noe om størrelse og pris på denne VF gruppen da Badat? Send meg gjerne en mail så skal jeg vurdere det kjapt!
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap