Mange bøtter vann.. (side 57)

Høres ut som den enten er døv eller har skjønt at det ikke skader den så lenge den er inne, katter er farlig smarte sånn.
Jeg har så lyst til å skaffe meg katt igjen, men da vil jeg trene den nesten som en hund, slik at jeg kan ta den med meg på turer i bilen og slikt. Den skal trenes til å hoppe opp på ryggen min oxo og holde seg der til jeg ber den gå ned igjen, slik som ulven til fantomet.
Skal trene den til mye annet å, men først og fremst er det jo å skape et godt bånd til dyret. Godt jeg pleier å ha bra håndlag med dyr da.
han er hvertfall ikke døv, ville vi vel merket ettersom den tross alt er 4 år :p
han bryr seg rett og slett ikke om raketter :p

her er han
[External Image]

og her er ett annet elektrostatisk dyr
[External Image]
Det vart katten med halen ja
Er han norsk skogskatt?
er en blandings, men de tror den har skogkatt i seg. de hadde aldri fått en rasekatt gratis... selv om de fikk han da han var bare 3 uker gammel. den samme leksa, "ta han nå, ellers avliver vi den. vi skal på ferie". i tillegg hadde mora allerede avvist ungene da hun var vant til at de ble tatt fra henne tidlig.. utrolig nok har den få problemer. kun tidvis flokete pels, han liker ikke å bli gredd. stor katt og, nå veier den 6 kilo. det bildet der er vel ca 2 eller 3 år gammelt
Har du lyst på "kattehund", Galemor, så kan jeg anbefale en av de orientalske katterasene (siameser, orientaler, balineser, javaneser). De blir veldig knyttet til sine eiere, er intelligente og elsker å få utfordringer og blir de ikke trent opp til triks å finner de på noen selv. Ulempen er at de er som en hund og vil helst være med deg overalt i huset. Høyrøstede er de også og det virker som de blir tidligere kjønnsmodne enn andre katter og hannene sprayer lettere og hunnene får oftere løpetid. Anbefales egentlig å kastrere de tidlig om de ikke skal avles på. Her er en side hvor du kan klikke og se på bilder av disse rasene. Spesielt 'blinkskudd' er morsomme. Har ikke hatt noe å gjøre med klubben på mange år, men var veldig aktiv da de startet opp. Tegnet blant annet logoen

Den første siameseren jeg hadde var med meg overalt. Hun gikk lett i bånd som en hund, og den gangen (slutten av 80-tallet) så var vi nok et uvanlig syn i byen, dvs Oslo. En av de andre apporterte og en tredje hoppet på kommando, triks de selv fant på uten at jeg egentlig hadde trent de opp. Nydelige dyr disse, savner de enda.

Beklager mimringen Enig i at pusen med halen var nydelig. Kaninen var også søt, men jeg er mest glad i katter likevel.
av asiakatter er det vel hellig birma jeg liker best utseendet på. jeg vil ha en katt som er sosial nok til å kose med, men som klarer seg selv når jeg er på jobb. altså en katt, og ikke hund :p sikler veldig på langhårskatter som maine coon, ragdoll, sibirkatt og norsk skogkatt. liker best langhårskatter jeg

dette bildet er gammelt, den er nok bare drøyt året her. men det er av de bedre bildene jeg har av dyret :p
[External Image]
*går gjennom gamle bilder*
her en høst fikk vi noe mer uvanlig besøk... men mer akvarelatert :p
[External Image]

altså, tok den ut, 2 timer etterpå fant jeg en til. så enda en. måtte rett og slett stenge vinduet som er på bakkenivå til vandringen av årets padder var over. fant en død inntørket en inni en ball med plast som var til oppbevaring her under oppussing dog. den fant ikke veien ut igjen..
Huskatter er ikke så verst de heller.

Her er noen av våre:

[External Image]


Sanne, den padda var jo - ehhh - søt... ;P
Ja, padder er definitivt søte enten det dreier seg om amfibier eller skilpaddefargede katter som den store i midten på bildet ditt, Myrheksa
Myrheksa
Huskatter er ikke så verst de heller. ;) Her er noen av våre: [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/17040_090101210514_1.jpg[/IMG] Sanne, den padda var jo - ehhh - søt... ;P


virkelig katteklynge det ja :p har hatt huskatt og, langhåret. den ble desverre avlivet grunnet nyresvikt for 3 uker sidem, 17.5 år gammel.

[External Image]
Hehe Tante Astrid, det tenkte jeg ikke over engang.
(Den vakre damen på bildet heter Splætt, da det ser ut som noen har stått og splættet maling på henne. )
Har hatt mange skilpaddefargede katter, x antall persere blant annet. Nydelige katter, men eier ikke vett nok til å passe seg for reven dessverre.
Det var da et utrolig treffende navn på den damen din Myrheksa
passende navn ja, men hadde nok ikke følt meg særlig klok, når jeg hadde stått på trappa og ropt etter splætt :p
Blir gjerne slik med katter og navn her i huset, Tante Astrid.
Krølle er den sort/hvite, han er født med krøll på halen.
Den lille røde heter Kurrrt- døpt etter Dagfinn Lyngbøes Kurrrt.
Den store røde på bildet heter Bob, for han er litt sånn "Bob, bob, ikke sant."
Ergo ikke veldig smart stakkar.

Håper du finner deg en ny katt som kan fylle littt av tomrommet etter den gamle, Sanne!
*Trøsteklem!*
Sanne
min vennine's katt er rar. den bryr seg katten om raketter :p sånn har den alltid vært, første nyttårsaften gikk vi ut, da vi kom inn igjen lå dyret fortsatt og sov, ved vinduet!


Tjorven syntes det bare var spennende i natt. Jeg holdt henne til og med ute på balkongen og hun titta storøyd på alle rakettene (ikke akkurat få på Majorstua) etterpå la hun seg på 180 literen så hun fikk god utsikt ut vinduet. Kun et par veldig bråkete raketter rett utenfor vinduet hun skvatt litt av.
Åh så nydelige katter Myrheksa

Håper det blir katt på deg igjen snart Sanne
bra det da, er jo altfor mange katter og andre firbente som er skremt fra vettet på nyttårsaften. min gamle katt var en av de som var redde. en gang greide han å komme seg ut midt under den værste smellinga. pappa fant ham 10 min seinere trykt under verandaen, stiv som en pinne og skjelvende av skrekk.

håper min nye katt blir av dem som ikke bryr seg, men det blir vel å forvente for mye..
Sanne
passende navn ja, men hadde nok ikke følt meg særlig klok, når jeg hadde stått på trappa og ropt etter splætt :p

Ikke jeg heller... :P Derfor blir det en generell "Psspsspsspss" til alle kattene når jeg skal ha tak i dem.

Føler meg forrresten mindre lur når jeg roper på hunden til datteren min... Hun heter Mus!
Her er noen bilder av Mus. Hun ble hetende Mus fordi hun minnet om ei rotte da hun var knøttliten valp. Men "Rotte" klang ikke spesielt vakkert, mens Mus jo er litt morsomt...
[External Image]

[External Image]

[External Image]

Sikker på du ikke skal ha hund i stedet, Sanne?
hehe, en golden retriever da eller? vi hadde ei springer spaniel/whippet mix hos pappa. hun ble avlivet 2 uker før katten, hjerneskade som følge av alderdom mest sannsynlig. så det ble en litt trist slutt på året i fjor. 3 dyr ble til en. men den som er igjen er ihvertfall frisk og mye yngre enn de andre, så han tar nok ikke kvelden ennå

dyret med navnet jeg ikke aner hvordan jeg skal skrive. hun fikk navnet etter ei rotte (!) i historien om rikki tikki tavi
[External Image]

katten som fremdeles lever
[External Image]


hunder er fine dyr, men krever mye. jeg ville fått dårlig samvittighet av å la dyret være alene så lenge mens jeg er på jobb (har ikke bil, så tar tid og komme seg til og fra) i tillegg tenke på hvem kan ha hunden når man er borte osv. lettere med katt der, kosete, men klarer seg mye selv + ikke vanskelig og skaffe pass
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Haugen
Reklame for plussmedlemskap