Sølvi sine coryer og litt til :) (side 57)

blondviking
Svært dårlig kvalitet på bildene ja (tulla) pene karr, og ikke misunnelig nei neiiiida Mvh Per

He he ,vet kvaliteten ikke er av den beste Per og tar meg ikke nær av litt fleip
Men tenker som så at det er kanskje bedre med noen litt "dårlige" bilder enn ingen bilder

Takker ellers for fin tilbakemelding ,alltid kjekkt det
Bildene dine er IKKE av dårlig kvalitet

Mvh Per
Du er nå vel snill,takk skal du ha
Åhh nå bobler det i hele kroppen min av forventning for det se ut til at jeg endelig skal få C. Eques i hus

Disse ha jeg vært på jakt etter i lange,lange tider og omsider ser det ut til at jeg har klart å få tak i de. Må bare finne ut hvordan jeg skal få fraktet de over fjellet.

Dette minner meg om da jeg for et par år siden klarte å få tak i Green laser via snille Birger. Hodet klarer ikke tenke klart i det hele tatt ,bare forventningsfull glede over at det endelig lykkes

Att på til får jeg snart i hus noen skjønne små Venezuelanus også ,kan det bli bedre

Så nå må det organiseres mht. kar og plass. Det er mulig at noen andre coryer må vike plassen dessverre og det liker jeg ikke ,er jo like glad i alle coyene mine. Men må man ,så må man ,det må bare bli en prioriteringssak
heldiggrisen! eques er en art jeg ønsker meg, skulle få den men hørte aldri no mer. så da får det bli inntil videre. men grønn av misunnelse på deg er jeg :p
Det skjønne jeg godt ,klarer ikke helt å tro at det er virkelig før jeg har de i hus ,men det er nå bare så. Er helt i nitti ihvertfall for øyeblikket

Kan ikke si annet enn; jeg misunner deg med en stor "M"! Det er en nydelig corydoras. Ble tilbytt en trio i dag, og hadde så fryktelig lyst til å si ja, men har ikke penger for tiden
De er utrolig flotte ja og dyre
Men siden jeg har planlagt kjøp av disse en stund så har jeg lagt litt penger til sides med tanke på akkuat dette.
Men det gå litt utover lommeboken ja
er det samme som før jul? Har du hørt noe?
Skal jo også få noen fisk over fjellet.
Det er det ,sender deg en mail Espen.
Rødmunnstetraene er nå blitt 18 dager gammel . Bildene ble tatt i går ,gode mager på de
Forer de med nyklekket artemia 2-3 ganger om dagen. De er ca. 1cm pluss,minus, så synes de vokser ganske fort.

[External Image]

[External Image]
3 uker gamle er det blitt nå og jammen telte jeg ikke 6 stk. i dag.Har hele tiden trodd det var 5 stk. så ble gledelig overrasket

[External Image]
Melini-yngelen vokser utrolig seint synes jeg .Men nå begynner de å ligne på sine foreldre ihvertfall .
Finnes det noe søtere enn små corybarn

[External Image]
er ikke mye som er søtere hvertfall :p morsomt med småfisk, å se dem vokse opp til bittesmå kopier av foreldrene
Det er helt sikkert ,artig å følge utviklingen på de.

Ellers så er green laserne igang igjen .Ny mulighet og ny sjanse til at de skal være befruktet denne gangen.
Har jo ikke så veldig stor tro på det, men en eller annen gang må de vel klare det.
Skjønner ikke hvorfor de ikke klarer det ,de voksne har jo klart det før og barnene deres har jo nå blitt over et år gamle,så de burde fått noe til etterhvert. Krysser fingrene ihvertfall
Da var endelig Weitzmaniene i gang med å legge egg
De har vært på hugget en god stund nå og kveld klarte altså hannene å overtale hunnene til slutt
Tror jeg har mange hanner i forhold til hunner og det går hardt for seg da flere hanner henger seg på samme hunnen .Tror ikke jeg har sett sånn "voldsom hissighet" på coryer før .
Men om jeg klarer å få tatt ut noen egg er det liten sjanse for.
Hele bakveggen er kledd med tykk mose og inni denne legges altså eggene,godt gjemt .Kan jo ikke klippe av all mosen heller så disse må nok forbli der de er. Håper selvfølgelig at de legger noen egg andre steder og for det kunne vært kjekkt få noen i et oppdettskar også. Det er første gangen disse legger egg så litt ekstra spennende er det jo

Går å kikker og kikker på eggene til green laser og klarer ikke helt å bli enig med meg selv. De la en god del med egg og mange er hvite ,men så er det noen som ser fine ut da . Dette er ihvertfall hva jeg innbiller meg ,om det er ønsketenking eller ei er ikke godt å si

Fikk ikke tatt ut noen egg fra Weitzmaniene dessverre ,de ble altfor godt gjemt i mosen. Så får bare være forsiktig med vannbyttene fremover og håpe at det vokser opp noen småttiser der.

Da ser det ut til å være noen befruktete egg fra green laserne puhhh, begynte å bli litt bekymret over disse, men nå er det håp
Krysser fingre og tær for at det blir mange små grønne lasere som vokser opp og virrer rundt i akvariene dine.

Har ikke vært innom og lest på forumet siden sommeren, men da eg kom innom igjen, måtte eg bare lese meg opp på hva som har skjedd i denne tråden.
-Jøje meg du er flink til å oppdatere den! Fortsett med det, da det er hyggelig lesning, selv om det har vært perioder med mye frafall i "klekkeriet" ditt.

Du kommer med masse fine bilder, og du innreder karene dine fint. Mer variasjon av oversikts- og nærbilder er kanskje ett tips, selv om det sikkert er vanskelig å komme tett nok innpå.

Oppfordrer til oppdaterte bilder av de forskjellige (hoved-)karene dine, samt nærbilder av hoved artene, inkludert de grønne laserene.

Videre synes eg bildene av de (forhenværende?) CW010 red/gold laserne dine var fantestiske. Den røde stripen på dem var veldig fine, men lurer på;
Ser de er "gull"-aktig helt øverst og nederst i kroppen, men er de grønn-aktig rett over og under den røde stripen?

Lykke til videre!
*~

Takker så mye både mht. green laserne og skryt ellers .Blir veldig glad over slike tilbakemeldinger ,det er hyggelig når folk gidd å lese det en skriver

Skal prøve å oppdatere bilder av karene ,men har tatt bilder av de gjentatte ganger uten å bli fornøyd. Har nå ikke så veldig bra kamera så skylder litt på dette også he he

Har ellers fremdeles leksgruppen min med CW010 ,kommer nok til å beholde de lenge ennå. De er utrolig fine og stripen er nok litt gull-aktig men først og fremst orangerød .Synes ikke det er noe spesiellt grønn-aktig ,er vel bare mørk kroppsfarge .Men dette skal jeg stydere nærmere.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap