Tropheus tråd (side 57)

Red Cheek er faktisk den største av Tropheus både i kropp og temperament. Fiskene som jeg formidler er VF fisker. Om de er ikke så store nå så blir de det i løpet av et år. Temperament vokser også med tiden så lenge de er i oppvekst fasen. Hva gjør du da?
Har snakket med et par personer som har rådet meg til å begynne med yngel av Red Cheeks siden det er større muligheter for suksess med denne agressive arten. Hva mener du Badat?

Red Cheeks er en fantastisk flott art syns jeg, men har bare 250 litere å tilby Tropheus akkurat nå for tiden...
Vidar Alfei
Har snakket med et par personer som har rådet meg til å begynne med yngel av Red Cheeks siden det er større muligheter for suksess med denne agressive arten. Hva mener du Badat? Red Cheeks er en fantastisk flott art syns jeg, men har bare 250 litere å tilby Tropheus akkurat nå for tiden...

Da går du for yngel. Når de vokser sammen så har de forhåpentligvis større toleranse for hverandre. Du må kanskje luke ut agressive hanner etterhvert for å få en harmonisk gruppe. Ellers så Red Cheek er en fisk for videre kommende. De trenger mer observasjon av eier for å kunne grippe inn med forskjellige tiltak for å hindre dødsfall.
Ett spørsmål til dere Troffe eksperter har sett på bilder av en type som heter Mpimbwe Msalaba.... er den det samme som Red cheek...... kansje dumt spørsmål men synes de likner så mye...
Mpimbwe har forskjellige farge varianter som Orange Cheek, Red Cheek og Yellow Cheek.

Er en del på amerikanske forum som har bestilt Red Cheek, men endet opp med en delt gruppe mellom Red Cheek og Orange Cheek.
Takk for svar Vidar.... da ble jeg litt klokere...
Msalba er det samme som red cheek, korongwe er yellow cheek.. Orange cheek er red cheek av dårligere kvalitet denne blandingen du omtaler Vidar, det er jo slik at hunner er mye mer orange enn hanner, så det kan være akkurat samme fangstlokasjon..
Stemmer det du sier Kristian!

Her er et utdrag av de en av guruene i USA sa angående Mpimbwe:
"When I got the (18) from Peter, I was suprised to see a couple with yellow(about 4 or so), and that some of the orange cheeked fish had orange and yellow, almost like a sunset type colored cheeks really beautiful markings. I vented the fish, and there were females with orange cheeks. The group was male heavy 11M and 7F."

Eller oversatt til Norsk:

"Da jeg fikk (18) fra Peter, ble jeg overrasket over å se et par med yellow (ca 4 eller noe slik), og at enkelte av de orange cheeked fisk hadde orange og yellow, nesten som en solnedgang type farget kinnene virkelig vakker merkinger. Jeg ventilert fisken, og det var hunner med oransje kinn. Gruppen var mannlig tunge 11Mannlige og 7Hunner."
[External Image]

Det var godt

[External Image]
I bakgrunnen ser du en hann og en hunn..
takk for mye fin info... ryker nok på denne typen i neste gruppe....
Når kommer bildene av dine nye kazumba Badat?
Ja de gleder vi oss til å se Gikk turen greit?
He...he... Nå kan dere lure på... Nei da, ca. 60-70 fisker kom vel hjem. For noen beist du har kjøpt, Vibeke.
Sto nettop opp fra senga. Fy faden så trøtt jeg ble. Nå forstår jeg litt mer hvor hardt du og Rogger har det med sånne fisketur, Kristian. Var ikke hjemme før 4. Jane (madame) måtte opp og hjalp til med utpakking. Stupt i seng rundt 6 tiden. Vart en tur nede for å smugtitte litt. Nå må jeg ta en kopp kaffe og en røkt før jeg klare... Fortsettelse følge....
badat
He...he... Nå kan dere lure på... Nei da, ca. 60-70 fisker kom vel hjem. For noen beist du har kjøpt, Vibeke.

Hehe ja håper de er store og flotte! Ligg ut noen bilder visst du har mulighet Skal prøve å komme så fort som mulig å hente fiskene
Tusen takk Badat!
Bilde fra tanganyikatokt.
Moshi gul til Vibsi.

Still going young.
[External Image]

Gullig
[External Image]

Bare 20 cm
[External Image]
Tricolour
Små babies på 5 cm.

[External Image]
Golde kazumba
Flere gullige bilder

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Titt litt nærmere
[External Image]

På igjen!
[External Image]

Sjefen
[External Image]
O. ventralis tembwe 2 (vf)
Ikke voksen enda. De ser bedre i dempet lys. Lyse blått i kroppen.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Kazumbaene var dødsfine Og det var mine fisker og hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap