Anders' akvarierom [NR. 1] (side 57)

Plussmedlem
Nina3
Hei igjen, Anders! Hvor mange cm er yngelen din nå, når den er to mnd.?


Tja, vanskelig å si for jeg har ikke målt, men jeg tror nok den største må være rundt 3 cm. eller noe. Skal se om jeg gidder å måle litt snart, så får du klart svar på det
Takk, for det, men jeg bare lurte på sånn ca mål. Jeg ser de vokser ganske fort, mine småtroll er kommet seg veldig.
Plussmedlem
En liten markering - 2 år siden starten på min Corygalskap!
Huff, som tiden flyr! Denne dagen, 23. oktober, er en liten "merkedag" for min egen Corygalskap

I dag, på denne datoen for nøyaktig to år siden hentet jeg min aller første akvariereol. Etter noen lange runder med overtaling og sure, gryntete fjes og andre ting fikk jeg utrolig nok viljen min. Ble bare 3 akvarier "rikere", og jeg hadde bare 5 tilsammen, men likevel er det en litt spesiell dag for meg, for det ble starten på en galskap jeg aldri ville vært foruten! Corygalskap er utrolig morsomt, og jeg merket jo det når jeg fikk mulighet til å samle litt arter. For SÅ gøy var det, at det ble fler akvarier etterhvert

Det var jo reolen med 3x98 liter som ble hentet den dagen, og jeg har sett i gamle, pinlige innlegg i den forrige tråden at jeg var en fornøyd fyr på den tiden Utrolig bra at jeg har loggført så lenge - hva skulle jeg gjort uten de gamle innleggene? Men de er utrolig pinlige også, da, skrev grusomt dårlig og hjernedødt den gangen (kanskje dette blir grusomt og hjernedødt en dag, også).
Men, jeg var jo bare 13 år den gangen... tiden går, som sagt. Litt av grunnen til at jeg husker når dette skjedde er at jeg fyllte 13 akkurat i "de dagene" der. Jeg var jammen ung når jeg startet opp med hobbyen (er jo det fortsatt, forsåvidt), for det var jo et eller to år før dette igjen. Jeg har holdt på en stund, ja, selv om det ikke føles sånn


Legger ut et mimre-bilde av den nye reolen, som det var for meg den gangen. Hentet fra den forrige tråden min. Akkurat fått akvariene opp i reolen her... dette var før jeg fikk akvariene på eget akvarierom.
[External Image]


Ble et langt innlegg, lenger enn det egentlig skulle bli, men var bare for å markere at det faktisk har gått to år nå siden Corydoras-galskapen blusset opp for fullt


(Nå har innlegget jeg skulle skrive blitt slettet 2 ganger - holdte på å slå i stykker skjermen her!
Jeg har fulgt skriveriene dine helt siden du begynte her, og du skriver veldig bra og ordlegger deg riktig.
Synes også du virker voksen og fornuftig for alderen, så jeg kan ikke tenke meg det er så mye pinlig å lese i den gamle tråden
Vi begynte omtrent likt vi da, med den gale hobbyen vår, jeg begynte i mars
Kan ikke huske at du noen gang har skrevet grusomt dårlig og hjernedødt .
Du har alltid fremstått som en fornuftig gutt og skrevet over en hver forventning av en så pass ung fyr.
Så du har ingenting å gremmes over ,du skriver virkelig bra og setter deg inn i ting når du er usikker .Honnør til deg for dette og fortsett å skrive og legge ut bilder ,følger med selv om jeg ikke så ofte legger igjen spor etter meg.
Plussmedlem
Marita Ekdahl
Jeg har fulgt skriveriene dine helt siden du begynte her, og du skriver veldig bra og ordlegger deg riktig. Synes også du virker voksen og fornuftig for alderen, så jeg kan ikke tenke meg det er så mye pinlig å lese i den gamle tråden ;)

Åh, du skulle bare visst... sitter ofte og river meg i håret her bare jeg klikker meg inn i "Anders' vannverden" - det står så mye fælt og dumt der, og mange ganger helt utrolig uvesentlige greier... huffameg :p


Marita Ekdahl
Vi begynte omtrent likt vi da, med den gale hobbyen vår, jeg begynte i mars :)


Mitt første akvarium ble kjøpt inn våren 2009, men det var jo på en måte i 2010 at ting "virkelig" skjedde, og ihvertfall når det gjelder Corydoras!


ENDRET:
Hjertelig takk for hyggelige ord, Sølvi Følger med på det du driver med også, så jeg vet hva du gjør...! Hehe! Og når jeg først mimrer; du var en av de som virkelig fikk meg lysten på Corydoras, sammen med Mona blant annet. Så jeg vet ikke om jeg etter SÅ mange titalls tusen skal si takk til dere eller hva jeg skal...
He he ,kjekkt at vi fikk deg interessert ,men det var jo denne farlige basillen da

Men coryer er jo bare så søte og herlige at en mååå jo nesten bare bli bitt av denne samlemanien .
Enig med dere i at disse coryene invaderer hjertet og lager en bare må-ha følelse!
Nå er smånøstene mine 14 dager, og er i fin vekst og vigør. Når er den "kritiske fasen" å roe seg ned?
Jeg tenker da på om det er flere store bøyger de skal gjennom, eller om jeg kan begynne å tro på at dette går veien?

P.S. I dag fikk jeg bekreftet forkjøpsrett på Green laser yngel som, hvis alt går bra, er leveringsklare rundt juletider!
Plussmedlem
Det tar nok en stund før den kritiske fasen er over, Nina, men yngelen blir jo "sterkere og sterkere" hvis du skjønner, og jeg tror nok at det vil gå bra med yngelen din fremover Yngelen er vel rundt 6 uker når man sier at de er over den kritiske perioden, tror jeg?

Uansett, du kan definitivt begynne å tro at dette går veien...!


Så bra med forkjøpsrett på fantastiske Green Laser! Det er en yndling her i huset, og de voksne, nå ganske store som jeg har hatt ganske lenge er et vakkert syn. For å ikke snakke om avkommet.
Jeg sier bare en ting; gled deg! Hvor stor blir gruppen, da?
Hun antyder 90 kr pr stk, og da må vel julenissen unne meg 10 stk...

Og akkurat nå bestemte jeg meg for å være julenisse selv!
Plussmedlem
På tide med noen Corybilder "Fotoshoot" inne på akvarierommet i kveld.















Gjemsel med Adolfoiene. "Hvor er jeg?"
[External Image]

CW032
[External Image]

Corydoras vittatus, hann
[External Image]


Fikk en hyggelig mail i kveld, forresten. Fikk tilbud fra et par snille akvarister om å bli plukket opp på døra og få kjøre med til auksjonen i Sarpsborg den 11. november, så får jeg se om det passer bedre enn Moss-tur og sånt. Det er mulig det blir sånn i stedet for Moss denne gangen Fantastisk snilt var det iallefall å tenke på det, hvis det blir sånn slipper foreldrene mine og broren min å ta turen over grensen, også
Oi, Sarpsborg-auksjon høres bra ut; særlig med skyss fra døra
Plussmedlem
Sånn fra en helt upartisk Sarping....
Mosseauksjonen er nok bedre...
Men uansett morro om du får kommet hit en tur, kan jo hende du hadde fått lurt deg til å komme på begge???

Jada, vet jeg presser deg nå... :-p
Plussmedlem
Kan vel hende den i Moss blir en smule bedre, det gjør den sikkert... Uansett; det kommer vel helt sikkert en auksjon på nyåret, også? Og DA vet du...

Vet enda ikke hva som skjer da, det må jeg se litt nærmere på.

Det å dra på begge; jeg har ikke store håp til at det går, men jeg får se litt.
Kanskje "ja takk, begge deler", Anders..

Jeg spør og graver igjen har du noen erfaring med C. Melini? Jeg ordnet meg ei gruppe på 8 stk i dag, etter en tabbe fra zoobutikken. Aner ikke hvor vanskelig, eller sære disse er?
Og de tre Virginiaene får fortsette å være bare tre, hvor ille er det gjort av meg?
Plussmedlem
Nina3
Jeg spør og graver igjen :( har du noen erfaring med C. Melini? Jeg ordnet meg ei gruppe på 8 stk i dag, etter en tabbe fra zoobutikken. Aner ikke hvor vanskelig, eller sære disse er?


Tillater meg å svare litt...
Marita har drettet disse, så går an å høre med ho. Jeg har en gruppe fra hennes oppdrett....

->Anders
Begge auksjonene blir nok bra, men pleier å være litt bedre utvalg av de ikke helt vanlige cory'ene i Moss...
På den annen side kan Sarp veldig fort være kjøpers marked og prisene lave....
Plussmedlem
Her kommer vinter'n, her kommer den glatte/kalde fæle tida!

Her kommer vinter'n, nå må vi drømme om sola igjeen...



[External Image]


Off topic de luxe - snø på Notodden/østlandet i kveld.
Utrolig fin tråd du har Anders
Masse fine coryer du har.
Jeg følger med på tråden din
Plussmedlem
Tusen takk, "Sofagrisen" Veldig hyggelig å høre at noen gidder å lese her!

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

På tide med litt oppdatering... "en hel uke" siden siste innlegg av litt diverse grunner, egentlig. Men ting går som normalt, og jeg har ikke hatt så mye å skrive om, heller. Men skravlelysten pleier å gjøre at jeg må skrive noe!

Jeg legger ut et bilde da, tatt nå i dag for litt siden, bare. Det er Corydoras CW032


[External Image]


Nei, nå får jeg vel ta noen vannbytter her...
Plussmedlem
Et bilde av akvariet der Corydoras Green Laser-ungfiskene bor. Vilt og ikke særlig pent kanskje, men fiskene trives og ordentlig innredning er jo ikke noe vits i da ungfiskene en dag skal fiskes opp og selges

Bildet skal inn på akvarieprofilen til 85 literen midten til høyre.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fosli
Reklame for plussmedlemskap