Apistogrammet (side 57)

Apistogramma allpahuayo-hannen i "vask megx3"-bilder!!!
... og mens Apistogramma allpahuayo-hannen sprader rundt, tenkte jeg på de tapte ynglene & gårdagens leteaksjon. Trur dere plutselig ikke at hua dukker opp med hele gjengen på toppen av javamose-skogen og rundt filtrene... JADA! Er det mulig 8).

(Ikke la dere lure av den flotte bilde-kvaliteten. Jeg har ikke kjøpt makro-linse!)

Skrik! Hvilke bilder du kunne hatt der! Og den fisken er fantastisk. Du må ha en spruteflaske med eddikvann og en nal i nærheten! Selv har jeg det tidvis prikkfritt på utsiden, men hver gang en fisk står stille lenge nok til å bli med på bilde har noen vært her og klistret noe forstyrrende på innsiden
He he he... Ja, vi snakker nok før-jula før de fikk seg noen verdige kvalifiserte nalifiseringer over rutene gitt! Blei kar før makro-linse gitt. Litt i tenkeboksen med hvilken linse det blir, men blir nok en med tia. Det er skikkelig herlig å se enkelte gull-knips her på forumet!!!

Bunn, midten og toppen i rekkefølge i den nye askakvazoo'reolen! (I bakvendtland så jeg nå he he he, eller opp-ned land hvis du vil...ish)


[External Image]

[External Image]

[External Image]
Nydelige kar som vanlig hos deg Simen. Apisto er i skuddet og 30+ nye medlemmer i apistogruppa mi på FB i dag. Ligger nå bare 60 bak det aller største apisto gruppa. Gjett om jeg er stolt

Skal få oppdatert litt mer i tråden min i løpet av helgen. Kommer en som skal ha med seg litt apisto her i morgen samt at jeg skal ta resten av vannbyttene =)
Det er show Leif!! Jeg kommer etterhvert selv . Er født med god tid serru he he he
En fantastisk flott Apistogramma atahualpa-hue helt alene... (nr.1)

"Hei! Ligg unna mister... hu er med meg"! (nr.2)
Flere bilder fra siste reol... Disse er fra karet i bunnen.

Og et side-bilde fra sjælvaste penthouse'n på topp . Da det desverre ikke har blitt oppdaget noen Apistogramma sp. "Hughheffner" as we speak, går det nok noen dager til før karet får sin playboy 8P
Gårdagen ble et eneste digert akvarist-glis 8). To nye arter inn, og for en glede!!! Et par med Apistogramma sp. "Kelleri" fikk karet i bunnen av askakvazoo-reolen, mens en trio med Apistogramma sp. "Cruzeiro" fikk karet rett over. Kommer tilbake med sladder og bilder etterhvert, greit å gi de litt blitz-ro mm i starten. Det betyr også at min beholdning endelig er tilbake på 10 arter... JES!!

Apistogramma allpahuayo
Apistogramma baenschi
Apistogramma panduro
Apistogramma rositae
Apistogramma rubrolineata
Apistogramma atahualpa

Apistogramma cf. huascar
Apistogramma sp. "Winkelfleck" dark form
Apistogramma sp. "Kelleri"
Apistogramma sp. "Cruzeiro"
Tosifret er en milepæl. Får se om jeg kommer dit med reol selv. Har allerede begynt å skumme rubrikkene her.
Gratulerer!
Det er gull Truls! Jeg har holdt på å skumme annonsemarkedet sjæl over tid. Selv om jeg er i mål med både kar og reserve-kar, tok jeg meg i å skumme videre. Uvane!?!! Måtte literne og artene flomme din vei

S
Hehe. Får se hva som passer da. De fleste reoler er for 60-litere og det er litt snauere enn jeg kunne ønske. Tenker i utgangspunktet 120-liter eller så er mer passe for artskarr apisto med noen nannoer eller lignende til toppfyll.
120-literne er gode kar Truls! Jeg hadde et, men ga det bort til Loffa da jeg ikke hadde brukt for det. Hadde jo allerede snekret opp reoler tilpasset 160 & 222litere. Så det var strategien min når det gjaldt tank-utvidelser. Få opp stativ, og fyll kar etterhvert. Og Apistogramma selvsagt he he he
Hehe. God plan. Rene glasskarr er jo så bill (kjøpte ny 63-liter på Aquamanias i går for 250 kroner) så det er ikke så nøye for min del med hvorvidt akvariene følger med, men reolen må jo passe.
My Apistogramma-room by night! Dvs kl. er 12, kaffekoppen og kameraet er med. Lyset til artemiaklekkeriet er det eneste som står på, og det går nok et par timer til før jeg endelig kan stikke trynet foran mine nykommere - og håpe på noen glimt. Det er rikelig med gjemmeplasser i både røtter og eikeblad. Og ikke er de blitt kjent med matfar enda heller... but they will!

Roen på rommet er påtagelig, bortsett fra i karet til Ap. rositae som har fått besøk av overkroppen til fotografen. Beina vasser rundt i Ap. baenschi-karet, og virvler opp sand. Skal bli spennende å se illusjonisten setter kroppen sammen igjen. Don't try this at home kids, I'm a trained proffesional ha ha ha.
Først og fremst må jeg gratulere deg med de to artene som står helt øverst på ønskelisten min. Aner ikke hvor mange ganger jeg har nevnt
Apistogramma sp. "Kelleri" og
Apistogramma sp. "Cruzeiro".

Ikke en smule misunnelig, men en hel masse =)

Nevnte i tråden min sent i går om frittsvømmende Xingu og Schwarzkehl yngler. begge huene i trioen faktisk samtidig, noe som er meget hyggelig. Har fra før kun 2 Schwarzkehl yngler, men gledelig er det at jeg tror begge er huer. Det vil si at jeg da evnt har 2 hanner og 3 huer =)

Kos deg videre i sommervarmen Simen. Sender deg en PM senere =)
Tusen takk Leif! Som du vet har artene "liggi i lufta lenge". Men det var først nå både kar og tiden var klart for innrykk. Har vært nede for dagens første artemia-foring, og skal si nykommerne var sky ja. A. sp. "Cruzeiro" er de som er mest frampå, mens A. sp. "Kelleri" går meget forsiktig i dørene he he he.

Holder meg alltid oppdatert på siden din. Supert med flere yngler av de sjeldne artene! Det gleder meg stort at slike diamanter av diamanter blir foreviget... En god og varm dag til deg også... Snakkes på PM senere

Apistogramma sp. "Kelleri" har nå vært over et døgn i sitt nye habitat. Hannen og hua er nye for hverandre, da de har gått i hvert sitt kar tidligere. Skal bli meget spennende å se hvordan de finner ut av hverandre. Legger ved et par linker om arten fra tomc.no og seriouslyfish.com.



Første bilde av A. sp. "Kelleri" er knipset. Oppdaget først etter bilde ble tatt at begge var der...
[External Image]


Under rota helt i front til venstre, er hvor paret sto. Kanskje tidlig å kalle dem et "par", men en hyggelig tanke . Ikke lett å se noe i det dunkle karet, helt perfekt!
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap