- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 58)
Tropheus Bilder (side 58)
Vidar Alfei[QUOTE=Kristian Hennig][QUOTE=Vidar Alfei][QUOTE=Kristian Hennig] [URLBLOCK1]Ved sykdom må dobble dosen.. Den pakka har jeg sett helt oppe i 498,- her i norge..
Vet du noe om denne knekker bakteriekulturen i filteret?
Er ikke noe særlig å måtte starte bakteriekulturen på nytt igjen.
Du finner nok ikke en medisin som fungerer på tropheus som ikke tukler med bakteriekulturen dessverre.. Men nå skal det sies at jeg har medisinert mye, og har hatt opp til 70 fisk i akvariet uten å få merkbare tungmetaller i etterkant av medisinkur.. Det skiftes jo mye vann før, etter og de påfølgende ukene.. Men det gjør jeg pga fisken, ikke bakteriene..
Så da vil du anbefale den medisinen som nevnt ovenfor?
Trenger jeg noen annen medisin? Syns det er greit å ha sånt i hus før fiskene kommer.
Du kan prøve å bestille metrodiazol fra statene, men det kan bli litt tull med tollen.. Eller du kan få en resept hos vetrinær på 400 mg flagyl. Men si at du trenger 4 gram per dosering 5 ganger, så slipper du å få ny resept hele tiden..
Jeg bruker den medisinen ovenfor.. Eller Sera Bactopur direct og furanol..
mvh,
kristian
Postet 28.05.08 kl 15:32
Postet 28.05.08 kl 21:24
Noen som har hatt denne Tropheus Isonga?
Vet dere hva prisklasse og tilgjenglighet denne har?
<embed src="http://www.youtube.com/v/zoVkLCOR41o&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed>
Vet dere hva prisklasse og tilgjenglighet denne har?
<embed src="http://www.youtube.com/v/zoVkLCOR41o&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed>
Postet 28.05.08 kl 23:44
Postet 29.05.08 kl 20:11
Endret: 29.05.08 kl 20:12
jo mer du vasker den jo fortere blir det klart i vannet i karet. Vasket den hvite kalksanden min dårlig første gang og det ble helt melkehvitt i karet. Og det lå seg en hvitt støv lag på alle steiner og planter. Ikke noe fint. Så eg anbefaler deg å vaske vekk det aller verste støvet hvertfall. Bufferkapasiteten forsvinner ikke jo mer du vasker den!
Postet 29.05.08 kl 23:20
Postet 30.05.08 kl 09:36
Postet 30.05.08 kl 13:11
Postet 30.05.08 kl 22:50
Kristian HennigHar hatt lyst på den flere ganger, kan forhøre meg, men tipper den er litt vrien omdagen.. Stefan Sjøberg i Malmø har en veldig pen gruppe, yngel kan sikkert kjøpes derfra..
Hadde vært greit å visst pris og tilgangen til denne fantastiske Tropheusen.
Ellers noe nytt på gang Kristian?
Postet 30.05.08 kl 23:48
Postet 31.05.08 kl 00:00
Isongaen blir nok en bestillingsvare da den rett og slett ikke er så veldig populær.. Det vil si at jeg får svensken til å få fangstteamene i sjøen til å dra innom isonga en når de er oppe ved ikola og fanger.. Det blir umulig å si når fiskene kommer, og når de kommer gjelder det å stå parat med penger og henting..
Vet ikke noe om krizaene, men skal be roger komme inn her å fortelle litt..
At pembaene blir litt gulere nå har nok noe med foret å gjøre.. Knallrøde pembaer blir foret med astaxanthin . Forer man kun med osi el. er det ikke nok fargestoff i disse til å kunne oppretholde den røde fargen.. Astaxanthin er en naturlig antioksidant som bla. lakseoppdrettere bruker for å få rødt kjøtt på fisken.. I butikken min har jeg økologisk laksefilet, og den fargen minner mer om torsk enn laks. Dette fordi det ikke er brukt astaxanthin.
Kasangaer er tilgjengelig nå og da, men bestandanden er minskene så fangstteamene pleier å dra til de andre rød regnbue lokasjoenene som kabwimba, kantalamba etc.. Disse fiskene er forøvrig veldig like.. Rød regnbue er nesten alltid på listene, og det er fisk med mye farger!
Vet ikke noe om krizaene, men skal be roger komme inn her å fortelle litt..
At pembaene blir litt gulere nå har nok noe med foret å gjøre.. Knallrøde pembaer blir foret med astaxanthin . Forer man kun med osi el. er det ikke nok fargestoff i disse til å kunne oppretholde den røde fargen.. Astaxanthin er en naturlig antioksidant som bla. lakseoppdrettere bruker for å få rødt kjøtt på fisken.. I butikken min har jeg økologisk laksefilet, og den fargen minner mer om torsk enn laks. Dette fordi det ikke er brukt astaxanthin.
Kasangaer er tilgjengelig nå og da, men bestandanden er minskene så fangstteamene pleier å dra til de andre rød regnbue lokasjoenene som kabwimba, kantalamba etc.. Disse fiskene er forøvrig veldig like.. Rød regnbue er nesten alltid på listene, og det er fisk med mye farger!
Postet 31.05.08 kl 15:38
Postet 31.05.08 kl 18:12
Postet 31.05.08 kl 20:38
Endret: 31.05.08 kl 20:38
Har absolutt ingenting med tropheus eller fisk å gjøre, men denne må dere se;
<embed src="http://embed.break.com/NTA3NTA0" type="application/x-shockwave-flash" width="464" height="392"></embed>http://view.break.com/507504 - Watch more free videos
<embed src="http://embed.break.com/NTA3NTA0" type="application/x-shockwave-flash" width="464" height="392"></embed>http://view.break.com/507504 - Watch more free videos
Postet 31.05.08 kl 21:11
Postet 31.05.08 kl 21:28
Trodde de var fra Sverige jeg. Uansett med den lille erfaringen jeg har med tropheus synes jeg de ser bra ut.
Astaxanthin ja. Da må man til med rekemix eller? Mine spiser stort sett bare Tetra pro, har prøvd litt ymse, men de er ikke spesielt intressert.
Legger ved noen bilder. Dere med peiling for komentere
Astaxanthin ja. Da må man til med rekemix eller? Mine spiser stort sett bare Tetra pro, har prøvd litt ymse, men de er ikke spesielt intressert.
Legger ved noen bilder. Dere med peiling for komentere
Postet 31.05.08 kl 23:17
Endret: 31.05.08 kl 23:22
Postet 01.06.08 kl 21:07
Bengt FossliTrodde de var fra Sverige jeg. Uansett med den lille erfaringen jeg har med tropheus synes jeg de ser bra ut. ........ Astaxanthin ja. Da må man til med rekemix eller? Mine spiser stort sett bare Tetra pro, har prøvd litt ymse, men de er ikke spesielt intressert.
Jeg ser at Kirizaene dine har vokst seg flott. De er vel rundt 7-8 cm nå vel? Ellers så synes jeg de har riktig gul farge på seg. Blir de mer orange ligner de på Pemba.
Postet 01.06.08 kl 21:32
Postet 01.06.08 kl 21:46
Postet 02.06.08 kl 00:02