Liv's vannverden (side 58)

14 januar satte jeg hunnen tilbake sammen med hannen. De forsvant rett i kokosnøtta så meget sannsynlig at de lekte samme dag eller dagen etter. Dvs. at det ev. er 16. dag i dag om de lekte samme dag, 15. dag hvis de lekte dagen etter.

Skulle da anta at 14 dager etter lek er en god dag å fange hannen på

Ser at hunnen i karet allerede har meget tydelige tverrstriper. Må bare få en han til så de får mer ro mellom slagene. Kunne jo flyttet henne ut, men ikke så ok å flytte henne så ofte heller syns jeg. Hun stresser veldig ved fanging.
Lille Tjorven begynner å bli stor jente
ferdig med de blå babyøynene jo
Ja, fått helt annen pels også. Og verdens nydeligste tykke flotte hale Suttefri i et par uker nå, veldig flink jente Øreflippene mine begynner å få tilbake huden
Nydelig, grasiøs katt Synes hun har flotte skrå øyne og spisse fine ører, et elegant fjes rett og slett.
Så bra at dere har fått bukt med uvanen slik at du får beholde både øreflipper og nattesøvn.

Hun er blitt en nydelig liten frøken, ingen baby lenger nei
Hun er en skjønn liten katt, veldig kosete. Litt rampete, men det skal de jo være Hun er nok fortsatt litt på "flippejakt" om morgenen, men på langt nær så ille som tidligere Forøvrig usannsynlig glad i mat, i godt hold var kommentaren fra veterinæren da jeg var og re-vaksinerte for noen uker siden.
Sånn!
Nå har jeg lest hele tråden din - ikke gjort på en dag,ikke to heller....Men den er virkelig spennende
Etter og ha frekventert her inne i lang tid,er det mange som utmerker seg.Dere har så mye kunnskap og erfaring,at jeg må ta igjen trådene for å greie og følge med.
Dette fører igjen til stadige fristelser,planter som fisk ;jeg forstår bedre og bedre at akvaria blir fler og fler i de norske hjem :O
Nå samler jeg mot til å gå løs på andre tråder... de bikker 3000 innlegg !
Blir trivelig helgelesning det
Ønsker deg god bedring og at du fortsetter med skriving og bilder,artig katt også!Kjenner igjen mange av "faktene" til dessa luringene.

Mvh
Oi, det må ha tatt litt tid Burde helt klart kvalifisere for en eller annen medaljer å tråle seg gjennom alt her. Veldig hyggelig å få sånne tilbakemeldinger, og er glad for at noen syns de har noe å lære av det en driver med. Dette er en utrolig spennende og givende hobby. I dag har jeg vært på storauksjon for første gang, ny og spennende opplevelse selv om det til tider ble litt vel mange poser med ancistrus og levendefødende - men ... som akvariehobbyens mest produktive arter så er vel ikke det så rart.
Men nå skal jeg innom og se om du har en spennende tråd jeg kan snoke i. Har en del tråder jeg bare må ha med meg her jeg også Helt fantastisk mye å lære av å lese og masse masse inspirasjon å få.
Litt av dagens fangst, hydrocotyle nok til å fylle hele 110 literen, så hvis teorien til Mona O om denne planta og penselalger er riktig så bør det ikke dukke opp mange nye penselalger her nei Fantastisk flott plante. Denne var full av blomster.

Fikk også hentet to nydelige Apistogramma Atahualpa, fantastisk nydelig fisk. Fikk dessverre bare knipsa den ene, men skal nok plage alle med flere bilder senere.
Ildtetraene gjorde seg fantastisk mot grønnfargen i hydrocotylen Kanskje prøve å sende inn bildene til fiskebasen, synd ikke alle er i fokus - samtidig er vel ikke det så lett å få til med flere fisk på samme bilde.
Klippet ut de to som var best i fokus i bilde 2. Ikke rart denne heter "ildtetra" ubeskrivelig flott rødfarge
så fint med blomster på er ikke så mange vanlige akvarieplanter som blomstrer under vann som jeg har sett hvertfall :p
Stilkene på den delen av planten som hadde blomster var helt annerledes, så kan godt være at disse har vært over vann. Vet ikke om denne blomstrer under vann?
Har aldri sett blomster på denne, men så ser det ut til at du får det meste til å blomstre hos deg på den ene eller andre måten. Fine var de også! Ildtetraene er som vanlig helt usannsynlig nydelige.
De blomstene kan jeg definitivt ikke ta kreditt for, de plantene kjøpte jeg på auksjon i dag (Av noen med skikkelig grønne fingre antar jeg) Men de var helt fantastisk flotte
Cornuta - en endeløs kilde til hyggelige overraskelser
Det blir aldri slutt med overraskelser som kommer svømmende ut av cornutaen jeg snart har i alle kar. I dag var det en ca 3 cm nydelig kampfisk dame i Asia karet (hvor jeg aldri har lagt merke til at det har vært hverken skumrede eller lek). Vanskelig å få sett fargene hennes skikkelig siden hun holdt seg i skyggen. Må prøve å få tatt et bilde av henne

Fikk ellers talt alle miniatyrrasboraene (må telle en gang i blant, alltid litt redd de større fiskene skal oppdage at de faktisk kan få plass til en av dem i munnen) Men... alle 13 i god behold Nå er de nyeste blitt like store som de første jeg kjøpte.
Et par bilder av lille frøkena, veldig lys men det er jo ikke så rart siden hannen var lys rosa (med røde prikker). Han døde dessverre for en tid tilbake. Blir spennende å se hvordan hun blir når hun farger skikkelig ut og de langsgående stripene forsvinner.

Måtte ta et par bilder av de to minste av de 3 channoidesene som går i dette karet. De ser ikke kjønnsmodne ut ennå. Den største begynner å få skikkelige farger go bli kjønnsmoden. dessverre er nok alle de 3 fra de 2 første kullene hunner. Dvs. det blir nok ikke noe salg før om et par måneder når de mindre kullene har vokst til.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap