Revestrekenes akvarieverden (side 58)

Forstår at jeg snart må snakke meg til mot og forsøke filmfunksjonen, veldig moro å se corylek :o)
Plussmedlem
Skal prøve å sette mine igang igjen nå også, nå har karet fått en total ominnredning

Kanskje min største yndling av alle, er ikke sikker, men...
De på videoen er kanskje søsken av mine...?
Jeg elsker å se på coryer som leker. Men jeg blir alltid litt småstresset av det også, sånn som de stresser fram og tilbake. Jeg får nesten litt lyst til å jage bort hannene når de plager på hunnen så hun ikke finner ro til å få klistret opp eggene sine.
Vidunderlig video ;D

Syns mine svarte holder på sånn ganske ofte, men ser aldri noen egg desverre. Men det ser ut til at jeg har bare to hanner og sju damer. Får vel bare fortsette å krysse fingrene...
Marita, ja adolfoiene er fine, skjønt de ser litt for grumsegule ut i deler av filmen. Det skyldes en kjeeeempelang kjempevallisneria og en lotus som dekker hele overflaten i den ene delen av karet

Linda, det er bare å sette i gang med filmproduksjon Jeg fant ut at Windows Live Moviemaker er grei å bruke til redigerering, der kan man faktisk dele opp filmene i mange små deler, slette de partiene man ikke vil ha med, bytte rekkefølge på delene og få det slik man vil

Anders, ja de setter kanskje i gang nå når de har fått helt "nytt" kar, ellers har jeg litt inntrykk av at adolfoi leker når de føler for det uansett hvor mye man selv prøver å få dem i gang Halvparten av våre er fra samme gjeng som dine, resten er Mona O's tidligere fisk.

Inger Anne, det er spennende å følge med på leken men jeg syns nok litt synd på hunnene som gjerne har det kobbelet med hanner etter seg, det er ikke rart det tar lang tid å klistre egg

Sissimor, kanskje enkelte individer følger etter lekshunnen og spiser eggene med en gang det er klistret? Slik er det ihvertfall med de viltfangete grønningene og weitzmaniene her, man må sitte klar foran karet og plukke eggene med en gang skal man redde noen.
Plussmedlem
Halvparten er fra samme gjeng som mine, ja. Onkler og tanter hilser til eggene, hehe Har et håp om å sette de i gang i høst, de har lagt egg en gang før, men det ble ikke noe mer den gangen dessverre. De er litt i farta på typisk Corydoras-vis nå, etter å ha fått nye omgivelser
Nå har jeg fått det for meg at jeg skal ommøblere og flytte masse fisk. Arter vi har hatt lek på havner i kar med andre arter så vi får noen ledige oppdretts-/artskar, og noen arter velger vi å kvitte oss med for å få plass til eventuelle nye arter. Det blir litt av en jobb men da får jeg samtidig rensket opp og plantet om i alle karene... så nå er det bare å brette opp armene og sette i gang

Planen er som følger (de små levendeføderne havner i kar de passer inn):

- 375l: L091 + L114 (de er unge så jeg håper de kan leve sammen en stund fremover), C. caudimaculatus, + C. 134 + Nannostomus eques.

- 100l reol, oppe, oppsamlings/salgskar: C. ambiacus, C. polystictus, C. robineae.
- 200l reol, nede: A. supert rot (som vi skal kvitte oss med), lokasjonssverddragere + Norsk flaggtetra.

- 160l oppe: P. compta + A. dolichopterus + C. adolfoi.
- 160l nede: L066 + A. L107 + C. weitzmani.

- 190l stuereol: C. eques + Ildtetra.
- 85l stuereol, midtrad venstre: C. oiapoquensis.
- 85l stuereol, midtrad midten: C. tukano.
- 85l styereol, midtrad høyre: C. CW051 + grenmaller.
- 85l stuereol, nede venstre: C. concolor.
- 85l stuereol, nede midten: C. gossei.
- 85l stuereol, nede høyre: C. condiscipulus.

- 85l reol, øverst venstre: C. C091.
- 85l reol, øverst midten: H. zebra (de skulle hatt ett større kar men det må vente).
- 85l reol, øverst høyre: C. spilurus.
- 85l reol, midtrad venstre: C. reticulatus + C. nattereri.
- 85l reol, midtrad midten: oppvekstkar + L089.
- 85l reol, midtrad høyre: C. 121.
- 85l reol, nede venstre: C. atropersonatus.
- 85l reol, nede midten: C. reynoldsi.
- 85l reol, nede høyre: C. Green laser.

- 50l akvarierom: C. fowleri.
- 50l kjøkken: C. CW032.
- 40l kjøkken: C. hastatus.

har jeg glemt noen da tro...
En liten C. venezuelanus som skal til Hobøl ;o) Du hadde vel egentlig trengt plantene dine nå du, hvis du skal ta fatt på den store omrulleringen?
Venezuelanusen som ikke er så liten lenger, skal få gå sammen med de unge caudimaculatusene i ett kar hvor det er lett å fange den inn tenker jeg

Plantene får vente til vi møtes, jeg tenkte de skulle stå i 375l for der er det så godt lys, og der er det greit å bare putte dem på plass senere.
Plussmedlem
Men si meg, har ikke dere et par 98 litere også? Dere har vel ikke oppe de, da?
Nei, de står tomme foreløpig, planen er å bytte dem ut med den reolen som har en 200l + 100l. Jeg skulle gjerne hatt alle fire karene oppe å gå men det mangler litt på plassen, må nok vente til vi eventuelt får laget et akvarierom i kjelleren Vi har jo 240l stående tom også, kan du tenke deg noe mer irriterende enn tørre kar når man har lyst på så mange forskjellige arter ))
Plussmedlem
Rita Revestrek
Nei, de står tomme foreløpig, planen er å bytte dem ut med den reolen som har en 200l + 100l. Jeg skulle gjerne hatt alle fire karene oppe å gå men det mangler litt på plassen, må nok vente til vi eventuelt får laget et akvarierom i kjelleren :) Vi har jo 240l stående tom også, kan du tenke deg noe mer irriterende enn tørre kar når man har lyst på så mange forskjellige arter :)))


Ja, ikke sant Den gyldne regel: man får aldri nok akvarier når man driver med Corydoras. Irriterer meg her selv over ledig plass på akvarierommet. Jeg kan bare ikke tro at jeg ikke har plass til fler arter, jeg har jo så ufattelig mange ønske-fisk jeg bare MÅ ha! Hehe
[External Image]
Jeg må bare legge inn et nytt bilde av lille herlige Andrine selv om det har lite med akvarierelaterte ting å gjøre Hun har ikke fått eget kar enda, men hun har ihvertfall vært med på sin første fisketur ))
Anders Kaste
Irriterer meg her selv over ledig plass på akvarierommet. Jeg kan bare ikke tro at jeg ikke har plass til fler arter, jeg har jo så ufattelig mange ønske-fisk jeg bare MÅ ha! Hehe :)


Det er mulig vi har noen C121 ungfisk til overs
Plussmedlem
Rita Revestrek
Det er mulig vi har noen C121 ungfisk til overs ;)


Et av mine største ønsker! Men det spørs på plassen, da... de er nydelige og fantastiske. Vi kan i tilfelle mailes om det

Nesten dårlig gjort å nevne slike fristelser, haha :P
Foreldre: "Ånei, nå starter han med det akvariegreiene sine igjen..."
Rita Revestrek
Det er mulig vi har noen C121 ungfisk til overs ;)


Håper virkelig at dere har noen til meg også, og at Atle skal en tur til Trøndelag snart...

Og Andrine er jo noe av det nydeligste som fins, så klart du må legge ut bilder av henne ;D
Anders Kaste
Nesten dårlig gjort å nevne slike fristelser, haha :P Foreldre: "Ånei, nå starter han med det akvariegreiene sine [I]igjen[/I]..."


Jeg måtte bare terge deg litt, jeg vet jo at du har litt dårlig plass i karene ))
Men vi kan mailes om det, jeg må bare ha en liten opptelling.
Sissimor, det dumme er at Atle som oftest kjører fra Stavanger/Bergen/Kristiansund til Sandnessjøen og da har han jo ikke mulighet til å stikke hjemom å hente fisk. Men skulle han ha det skal jeg gi deg beskjed Jeg skal telle C121 i dag eller i morgen så ser jeg hva vi har til overs.
Typisk det da. Er fortsatt litt lei meg for at jeg gikk glipp av muligheten i april, for det var ekstremt irriterende... Men, men, kanskje jeg rett og slett bare må prøve å komme meg til Dokka en gang, og så krysser jeg fingrene for masse strålende oppdrett hos dere ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap