Anders' akvarierom [NR. 1] (side 58)

Anders K
Jeg legger ut et bilde da, tatt nå i dag for litt siden, bare. Det er Corydoras CW032 :-)

For en vakker liten skapning! Å, jeg håper du får til oppdrett på dem en dag. Eller har du allerede det? Er ikke helt oppdatert i de personlige trådene her lenger. Jobber med saken.

De småprikkete Corydoras-artene av den typen der er bare så utrolig fine!
Plussmedlem
Jeg har ikke oppdrett på CW032 dessverre, og jeg har ikke muligheten nå, heller... kjøpte fire eksemplarer på en auksjon i høst (den ene var skral og døde etter en stund), og dessverre viser det seg at alle var hanner! Max uflaks kan man si... det dumme er jo at det er en ganske sjelden art ikke mange har, så det er ikke så lett å få tak i noen hunn. Men det er mulig det ordner seg en gang, for noen snille, heldige eiere av denne arten har sagt at de kanskje kan "ofre" en hunn til meg Problemet igjen er jo at det ikke er så lett å komme seg hit og dit så jeg får tak i en hunn til hannene mine.

Skikkelig søte er de, så jeg skulle så gjerne hatt mer enn stakkarslige tre stykker!

Skulle det bli avkom en dag så får du holde deg oppdatert og se om det blir noen til overs, Mona Det er en ganske aktiv og lite sky art her hos meg, også, til tross for antall i "gruppen".
Ah, snakk om maks uflaks, å bare sitte med hanner! :p Får håpe du får tak i noen hunner en vakker dag da. Da tipper jeg hannene blir så glade over å se et hunkjønn endelig, at de setter i gang med det samme, utsultede på damer som de er! Hehe Skriv meg opp på lista over potensielle kjøpere av yngel

Det er en utrolig fin art ja. Håper den blir vitenskaplig beskrevet om ikke altfor lenge, for det hadde vært fint med et navn istedenfor et nummer på en så fin fisk. Men det er vel bare å smøre seg med tålmodighet gitt...! Vitenskapens hjul kverner saaaakte!
Plussmedlem
Stod og studerte Corydoras adolfoi for en liten stund siden og forsøkte å ta noen bilder av dem. De er ganske trofaste eggleggere for tiden, legger egg støtt og stadig Men jeg har ikke sett noen yngel på lenge, så jeg stod og tenkte på det akkurat da en liten tass poppet frem fra eikeløvene Der hadde den skjult seg, og når den kjente lukta av mat måtte den bare komme frem.

Det var en veldig hyggelig overraskelse. Den var liten, men jeg tror den har gode muligheter for å vokse opp, såpass stor var den. Nå håper jeg jo bare at flere skjuler seg like godt!

Fikk tatt et dårlig bilde av den, jeg har visst glemt å pusse alger rett over sanden :p


Fryktelig dårlig bilde, men du ser yngelen... kjempesøt som alle yngel
[External Image]
Plussmedlem
Et bilde av en av de voksne Corydoras adolfoi også som jeg fikk knipset i dag En stor yndling her i huset som jeg aldri blir lei av å se på...


Dessverre hadde den en dum planterot foran seg, men pytt pytt... :p

[External Image]
Plussmedlem
Et par bilder til mens jeg først er i gang.













Corydoras adolfoi
[External Image]


Imponerende følehorn!
[External Image]
Hvorfor har vi ikke en sånn "liker" knapp under hver post i forumet?
Plussmedlem
mona o
Hvorfor har vi ikke en sånn "liker" knapp under hver post i forumet? :)


Det er noe jeg også savner! "Anders K liker dette" Da kan man jo, i stedet for å skrive en kommentar til f. eks et innlegg i en personlig tråd, bare trykke "liker", og personen ser at jeg har vært der og syntes innlegget var veldig bra

Håper vår snille, flinke gud over AF vurderer dette seriøst... hehe
Men du vet det er en "gjeng" som klikker i vinkel hver gang noen foreslår noe sånt Anders, så det spørs om AF-guden tørr...
Plussmedlem
Sissimor
Men du vet det er en "gjeng" som klikker i vinkel hver gang noen foreslår noe sånt Anders, så det spørs om AF-guden tørr... ;)


Hehe, joda, det er jo alltid meninger for og mot Vet jo at en del mener at "for all del, ikke hent inspirasjon fra FJESBOKA!!!"
Flotte bilder av Adolfoi'ene)
Ja, det glemte jeg å si; flotte Adolfoi-bilder! Jeg savner den arten så veldig når jeg ser bilder av de!
På bilder hadde det vært spesielt lettvindt og greit å kunne trykke en "liker" knapp, for eksempel. Sett og likt, liksom, ofte er det bare noe så enkelt man ønsker å si til den som postet det.
Plussmedlem
Tusen takk alle sammen over ) Og ja, ikke sant adolfoi er en nyydelig art? De kan jeg beundre LENGE, og egentlig har jeg funnet ut at jeg angrer litt på at jeg plasserte dem øverst i en reol, for de skulle jo gått i midten; perfekt tittehøyde

Håper at planene dine om 100% adolfoi-reol blir til virkelighet, Mona, det hadde vært kult! Å ha en reol FULL av adolfoi i alle størrelser... ah! Voksne, bittesmå, tenåringer... Nesten så det frister for meg også, men skal man samle arter så skal man samle arter.

Kanskje gubben din like greit skal pusse opp til våtrom når han først skal pusse opp "akvarierommet"? :p
Anders K
[I]Kanskje gubben din like greit skal pusse opp til våtrom når han først skal pusse opp "akvarierommet"? :p[/I]

For sent... gulvet er allerede kjøpt MEN jeg har allerede sådd første frøet og hintet om at reolen kan bli hentet inn fra kottet igjen og satt på rommet... Han så vel ikke akkurat OVERbegeistret ut, men han protesterte ikke vilt heller. Jeg sa at jeg "en vakker dag" kunne tenke meg å sette opp reolen igjen og at sånne gummibeskyttere som vaskemaskiner har på føttene sine kanskje kunne hjelpe på reolen også... Vi ble enige om at det sannsynligvis var den oversvømmelsen vi hadde (som bløtet gulvet så veldig) som gjorde at reolene sank så veldig ned i gulvet og lagde de voldsomme merkene som er nå.

Jeg har litt tid på meg til å spare penger nå før jeg setter i gang, trenger en del kroner til innkjøp av røtter, fisk, planter, fôr, vannverditestere og annet dill som jeg solgte pga det kan gå ut på dato.


Plussmedlem
På rommet der mine akvarier står er det sånn "gummiaktig" gulvbelegg, skjønner du hva jeg mener da...? Når jeg hadde siste ommøblering der inne merket jeg at føttene hadde satt godt synlige merker i gulvet, men det er jo så mykt at det forundret meg ikke stort i det hele tatt. Så ja, jeg vil nok tro at den oversvømmelsen gjorde merkene i gulvet ditt. Jeg syntes det høres rart ut at det ble slik på et hardt laminatgulv ellers Jeg har hatt en reol på soverommet mitt med vanlig, ganske mykt tregulv også, og det er noen små, runde merker der etter føttene, men de er... så vidt synlige. Jeg måtte sette meg på gulvet nå for å studere om det var noe der

Litt div. planter skal jeg sende deg når du ønsker... har som regel litt til overs :p
Plussmedlem
Oppdaget noe bra i adolfoiakvariet under fôring i går kveld Jeg har funnet ut at det iallefall er mer enn èn yngel der, for jeg så to småtasser samtidig Det var gledelig. Jeg håper virkelig det vokser opp noen, for en større gruppe av Corydoras adolfoi er noe jeg ønsker meg (har 8 i 85 literen, men det er for lite for en så flott art!)

Så jeg får nok fôre litt med avskallede artemiaegg også fremover


For å gi en liten oppdatering på Vittatus-oppdrettet går det som vanlig der. De begynner å bli "store" og flotte alle de eldste, så det kan kalles et vellykket oppdrett (kun ett uforklarlig dødsfall på de eldste kullene). De minste har jeg ikke like god oversikt over, dessverre, men jeg skal prøve å studere litt mer etter dem enn det jeg gjør akkurat for øyeblikket.

Plussmedlem
Det er fart hos Corydoras panda i dag, og jeg håper på forøkelse snart Det er nok litt flørting på gang der, så jeg håper på lek og egglegging snart.


En vanlig, men utrolig søt, liten Cory
[External Image]
Ja, det var min cory-art Anders. Husker jeg ble stressa når de begynte å leke... trudde det kunne være noe galt med vannverdier mm he he he. Man lærer så lenge man lever. Flotte bilder!

S
Plussmedlem
Corydoras eques - en annen skjønnhet. Her akvastabil-reklame :p


[External Image]



PS! Takk, Simen
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap