Apistogrammet (side 58)

Apistogramma allpahuayo-yngelen holder fortsatt koken. De nærmer seg vel et par uker, og er fortsatt et to-sifret antall. Håper virkelig det går veien denne gangen, fingers crossed!

Mor er stadig på vandring med yngelen. Far på sin side, holder vakt på bortsiden. Han slipper IKKE til i barnepasset nei!

Trioen i Apistogramma sp. "Cruzeiro"-karet virker i dag merkbart tryggere på matfar. Det ga meg muligheten til et par knips, uten at det virket til å skremme dem.

Bilde nr.1 er av hannen, og bilde nr.2 er av sjefs-hua. Bildet er tatt på samme plass. De byttet på å posere, til glede for fotografen. Ingen gull-knips, men endelig er de framme! Så får fargeprakt og den gule bunaden komme etterhvert he he he. Siste bilde er av home, sweet home...



[External Image]

[External Image]

[External Image]
A. sp. "Cruzeiro" viser seg fram og kjører "the Apisto-way": Ei hue holder hannen og den andre hua unna området sitt. Hu skal tydeligvis ordne opp i ting sjæl (les eggvokting). Det ligner på polygam atferd, når hannen ikke er ønsket nær redet. Vi får se. Med lavt kar, blir det litt mer vannbevegelse i karet enn vanlig. Undrer meg på hva dvs når en evt nyklekt artemia-sky kommer over en muligens kommende gjeng med Apisto-yngler.

A. sp. "Kelleri" er fortsatt lite synlige. Et mørkt og dunket kar er jo perfekt for foreløpig sky fisk. Dette er helt greit - det handler jo tross alt om fisken 8)

Med et dalende antall Apistogramma allpahuayo-yngler, lukter det en kommende deling her og for A. rubrolineata-gjengen. Blir en solid arbeidsøkt før det skjer...

Flatt batteri på kamera, så ingen bilder. Men jeg lover at alle ser smashing ut he he he
Det ordner seg for snille gutter Simen =)

I går fikk jeg kjøpt inn samme natron og saltet som du har, og nærmer meg fare truende nå, hehe. I løpet av fredagen skal jeg få laget meg et stativ til flaska og noe hylle greier.

Skal se det blir klekking om ikke alt for lenge =) Takk for hyggelig besøk hos deg som vanlig. Og som vanlig ville du ikke snu ryggen til en ihuga apistoianer med tefen for godsaker denne gangen heller. Ingen lett mann å lure lol
Jeg snur ikke ryggen til deg før du kommer kledd med speedo, dykkermaske og snorkel hahahaha! Trivelig med besøk, håper det gir avkastning . Du har noen arter som er helt fantastiske, du står ikke tilbake til noensomhelst!!! Vi kunne nok lett byttet arter uten å savnet noe. La oss nyte vår unike, fantastiske og lottoianske tilværelse sammen. Så med tiden får vi nok oppleve alt + litt til . Sikler langdrygt etter flere av dine diamanter selv, men greit å ikke svi av alt kruttet med en gang... Måtte vi Apistoiere de nesta hundrade år 8)
Kanskje vi skulle besøke ham samtidig Leif, medbringende diskrete hover og bøtter ifall noen skulle finne på å hoppe ut av de flotte, men lave karene hans
Jeg tar sjansen... Det værste som kan skje er razzia hehe. Det betyr uanmeldte oppmøter med evergood eller Ali som konsekvens 8)
Sigmund - ex 530
Kanskje vi skulle besøke ham samtidig Leif, medbringende diskrete hover og bøtter ifall noen skulle finne på å hoppe ut av de flotte, men lave karene hans ;)



Antar jeg er så liten.... at jeg får plass i de fleste karene der Sigmund, så jeg kunne bare hoppe oppi der vi ønsket noe, mens du sa jeg var på toalette =)
Gul T-trøye med svarte bånd og vi kaller deg A. leifensis fra Rio Hof. Den arten har han bestemt ikke..... ennå
Sigmund - ex 530
Gul T-trøye med svarte bånd og vi kaller deg A. leifensis fra Rio Hof. Den arten har han bestemt ikke..... ennå ;)



Nei det har han garantert ikke Sigmund hehe. Men for å få frem avkom må jeg nok ha med kona, og med oss to samtidig i et av karene vil det nok bli et lite havnebasseng på gulvet der hehe. Var rart å komme hjem til rositaene mine ettersom mine er enormt mye større enn hans. Mine minnet meg plutselig om søte delfiner.....

Eggene deres har forøvrig klekket og paret er igjen foreldre for noen dager....
Får noen fryktelige bilder på netthinnen - tenker på noen strofer fra "Mellom bakkar og berg utmed havet" der det i et av versene heter: "Han så ut på det bårute havet, det var ruskut å leggja utpå, men det leikade fisk nedi kavet, og den leiken den ville han sjå"

Den leken her trenger du ikke makro for å filme Simen
Herlig med en god latter karer!!! Rio Hof og vår egen Apisto-uniform. Detta blir bare bedre og bedre .
Hei Simen! Ser du er en ordentlig apisto-fan, så lurte på om jeg kunne fått litt tips av deg? Tenkte å skaffe borellii, så om du har noe å si på innredning og arter som fint går sammen med denne så hadde jeg satt utrolig stor pris på det! Har laget en tråd her. På forhånd tusen takk!
Takk for linken Smoit! Da kommer jeg på besøk...
Da har jeg fått rikelig med inspirasjon til hvordan jeg kan dekorer karet mitt! Du har så mange flotte Og veldig mange fine apistoer! Heldiggris
Apistogramma sp. "Cruzeiro" (lokasjon: Rio Juruà ved Cruzeiro do Sul). Ei nydelig hue med yngel

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Flott! Og nå ser jeg faktisk yngel på bildene, hvor merkelig er ikke det?
Tilfeldig bekjentskap
© Leif E. Johansen
Reklame for plussmedlemskap