Tropheus Bilder (side 59)

Så stille det er her for tiden! Har dere fått "solstikk"?

Jeg har nå tilsatt 3* 36 gram med Instant Ciclide Salt, Justert KH med KH+ og justert GH med gips i 325 literen min.

Hvor mye Salt trenger jeg å ha i 325 literen før jeg har i fiskene og hvilke type salt?

Må jeg ha i salt flere ganger når Kirizaene er kommet på plass?
Vidar Alfei
Så stille det er her for tiden! ;) Har dere fått "solstikk"? ;) Jeg har nå tilsatt 3* 36 gram med Instant Ciclide Salt, Justert KH med KH+ og justert GH med gips i 325 literen min. Hvor mye Salt trenger jeg å ha i 325 literen før jeg har i fiskene og hvilke type salt? Må jeg ha i salt flere ganger når Kirizaene er kommet på plass?

Jeg ville brukt 100g pr 100l hvis fiskene er friske & raske.. Men, jeg ser ikke på det som strengt nødvendig.. Nå skal det jo sies at jeg for det meste tar imot viltfangede fisk mer eller mindre rett fra sjøen.. Kirizaene er jo oppdrett og har fått mye godt stell, så et par never akkurat når du har fått dem blir bra.. Ellers så skal Instant saltet holde.
Kristian Hennig
Jeg ville brukt 100g pr 100l hvis fiskene er friske & raske.. Men, jeg ser ikke på det som strengt nødvendig.. Nå skal det jo sies at jeg for det meste tar imot viltfangede fisk mer eller mindre rett fra sjøen.. Kirizaene er jo oppdrett og har fått mye godt stell, så et par never akkurat når du har fått dem blir bra.. Ellers så skal Instant saltet holde.

Hvor lenge og hvor ofte trenger jeg å salte til å begynne med?

Bruker du vanlig havsalt uten jod?
Da får jeg bidra med min første gruppe Tropheus! Dette er gruppen som er kjøpt hos Evolution og Vibsi. Takk til dere!

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Det der så veldig bra ut! Ser hestenesen trives ogsåKanskje han får seg dame en gang?
Har det vert noe slossing eller lek?
Vibsi
Det der så veldig bra ut! Ser hestenesen trives også:)Kanskje han får seg dame en gang? Har det vert noe slossing eller lek?

Har snakket med Roger ang hesteneser, så jeg kommer nok til å kjøpe en liten gruppe med Hesteneser også...

Det har ikke vært noe slåssing som jeg har sett, men det er 2 hanner som har tatt hver sin side i akvariet.

Når kan jeg begynne å mate de? og hvor mange ganger for dagen matet dere?

Hvordan går det hos dere da? Bilder? *glis*
GRATTIS med gruppen vidar. ser bra ut dette ja..

luangwane koser seg de også. har vært litt slossing og lek her så.. og leptosomene er det mye mere liv i no enn før luangwaene kom. så tror nok de følte seg litt ensome og forlatte når kirzaene byttet kar ja.
du kan sikkert mate de pitte litt imorgen Vi matet de 1-2 ganger for dagen.
Det går fint hos oss! Linsen på kameraet mitt tok kvelden så eg bestilte meg macro linse idag. så det blir bilder om noen dager
For de som ikke har fått det med seg så har vi vert på fiske shopping i oslo i helgen,og fikk med
oss: 29 stk canary cheek,ca 25 bulu point,to hesteneser,10 stk kasakalawe,en bakgrunn,og et 720 liters akvarie med noen moduler hehe..Alt dette,pluss meg å Erik inn i en caddy fra oslo til bergen!
og vi som bare skulle ha fisk... Så hele huset står på hodet her nå. Har tømt 720 literen vår idag og imorgen skal bakgrunnen inn. Fiskene fra oslo går i en 1000 liters balje i mellomtiden.
Canary cheekene går i ene karet i racken, og det var masse lek allerede idag.
Skal sef ligge ut bilder når alt er på stell

Håper det er greit for kristian at eg låner noen bilder av han for å vise hvilke fisk vi har hentet
Skal ta masse bilder når eg får nye linsen min
saffen
GRATTIS med gruppen vidar. ser bra ut dette ja.. luangwane koser seg de også. har vært litt slossing og lek her så.. og leptosomene er det mye mere liv i no enn før luangwaene kom. så tror nok de følte seg litt ensome og forlatte når kirzaene byttet kar ja.

det er godt å høre at alt går bra!!
bilder?
Vibsi
du kan sikkert mate de pitte litt imorgen:) Vi matet de 1-2 ganger for dagen. Det går fint hos oss! Linsen på kameraet mitt tok kvelden så eg bestilte meg macro linse idag. så det blir bilder om noen dager :) For de som ikke har fått det med seg så har vi vert på fiske shopping i oslo i helgen,og fikk med oss: 29 stk canary cheek,ca 25 bulu point,to hesteneser,10 stk kasakalawe,en bakgrunn,og et 720 liters akvarie med noen moduler hehe..Alt dette,pluss meg å Erik inn i en caddy fra oslo til bergen! og vi som bare skulle ha fisk... Så hele huset står på hodet her nå. Har tømt 720 literen vår idag og imorgen skal bakgrunnen inn. Fiskene fra oslo går i en 1000 liters balje i mellomtiden. Canary cheekene går i ene karet i racken, og det var masse lek allerede idag. Skal sef ligge ut bilder når alt er på stell:)

det ble stor shopping på dere ja. kom vel egentlig ikke som noen stor overaskelse da hehe hvor skal dere ha 720 da?? hehe

jada skal komme med bilder
den skal inn der racket står idag. Med lettvegg over og under karet. Karet går fra vegg til vegg der inne så det blir ikke noe plass på sidene.
Slik så det ut når vi hadde 720 der forrige gang
Nå blir 720'en i stuen bakgrunn i,og det på kontoret blir det moduler i.
Skal til danmark i juli og da kjøper vi med oss litt flere moduler
hmm alle druknet i regnet eller gått i hi??
hehe vi styrer på med bakgrunn,fisk,et nytt kar og litt mer fisk, så det har ikke vert så mye tid til forumet i det siste. Skal ta bilder når alt er ferdig men foreløpig så går fisken i balje mens karet får gått litt.
Går det bra i deres troffe verden?
Disse fiskene går i et midlertidig kar,men her kommer bildene av canary cheekene
Ikke verdens beste bilder hehe..
her går det bra iallefall ja. luangwaene ser no ut til og trives. litt knuffing og lek er det hele tiden no så.
Noen bilder av Chaitikaene og Namansi "Fiery Fry" sistnevnte omtrent stein hakke umulig å få tatt et normalt bilde av, stein ville straks kameraet ble løftet fram.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap