- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Tropheus tråd (side 59)
Tropheus tråd (side 59)
Grattis med troffer, der kommer du nok ikke til å angre ett sekund!
Utah ice`n må nesten ligge i karet, nytter ikke bare med ei natt da den gir ifra seg veldig lite av de stoffene som er i steinen. Min erfaring med den hvertfall.
På mine bemba yngel så mater jeg 5-6 ganger om dagen, og skifter vann 2 ganger i uka og de vokser som bare f...
Vibeke, hvordan er det med yngel på Canary Cheeks`a? Virkelig fått sansen for de altså
Btw så bor du gæærn sie ta Mjøsa Kenneth :P
Utah ice`n må nesten ligge i karet, nytter ikke bare med ei natt da den gir ifra seg veldig lite av de stoffene som er i steinen. Min erfaring med den hvertfall.
På mine bemba yngel så mater jeg 5-6 ganger om dagen, og skifter vann 2 ganger i uka og de vokser som bare f...
Vibeke, hvordan er det med yngel på Canary Cheeks`a? Virkelig fått sansen for de altså
Btw så bor du gæærn sie ta Mjøsa Kenneth :P
Postet 10.08.09 kl 00:33
Postet 10.08.09 kl 00:36
Ja den løser seg opp, og høyner gh i vannet. Den funker ikke å ha som pyntestein hehe Vi ligger en bit på knyttneve str i 720 literen, så older gh seg på mellom 10 og 20. Ligger man for mye oppi og ikke har kontroll så stiger gh til himmels. Noe som sier seg selv at ikke er bra.
Kennet Ø: Mener du red cheeks? Canaryene har vi ikke lenger.
Kennet Ø: Mener du red cheeks? Canaryene har vi ikke lenger.
Postet 10.08.09 kl 00:39
Postet 10.08.09 kl 00:40
Vi bestiller enten på nettet eller så har de det på jan holt i oslo. Tror de sender. Men utah ice er dyrt. Men det er verdt pengene kontra det å ha gips i vannet som gjør at hele akvariet er hvitt i en dag eller to etter vannbytter...
www.aquamanias.no selger, men de er forløpig tom. Så vi er på utkikk etter vi også..
www.aquamanias.no selger, men de er forløpig tom. Så vi er på utkikk etter vi også..
Postet 10.08.09 kl 00:43
Postet 10.08.09 kl 00:44
Postet 10.08.09 kl 00:45
Ja de kan nok skaffes uten så store problemer Fisker med attitude!
Har du sett stiffes bilder av canary cheek på ciklid.org?
eller her
Har du sett stiffes bilder av canary cheek på ciklid.org?
eller her
Postet 10.08.09 kl 00:48
Endret: 10.08.09 kl 00:51
Postet 10.08.09 kl 00:57
Postet 10.08.09 kl 01:04
VibsiVi bestiller enten på nettet eller så har de det på jan holt i oslo. Tror de sender. Men utah ice er dyrt. Men det er verdt pengene kontra det å ha gips i vannet som gjør at hele akvariet er hvitt i en dag eller to etter vannbytter... www.aquamanias.no selger, men de er forløpig tom. Så vi er på utkikk etter vi også..
Akvariemagasinet og tam Alna i Oslo har også Utha Ice nå..... de tar begge 60 kr pr kilo.......
Postet 10.08.09 kl 08:46
puh, har heldigvis ikke vært flere frafall på musangaene. Er fremdeles en som er litt for seg selv men det ser ut som det er en hanne som har blitt utstøtt av gruppen. så lurer på om jeg ikke bare skal flytte han til et annet kar.
Så vil jeg gratulere de som har fått ny fisk, og de som har skaffet seg sin første gruppe
Mye flott fisk du har nå badat
Så vil jeg gratulere de som har fått ny fisk, og de som har skaffet seg sin første gruppe
Mye flott fisk du har nå badat
Postet 10.08.09 kl 11:12
Postet 10.08.09 kl 11:21
Postet 10.08.09 kl 11:33
Postet 10.08.09 kl 17:09
Postet 10.08.09 kl 17:14
grattis med troffer kenneth. alle som begynner med troffer lurer virkelig på hvorfor man ikke har begynnt med disse skapningene før ja.. been here done that hehe ..
hmm når jeg tenker meg om så har vel vi nesten ett kar ledig ja.. mohaaaa..
til alle i bergen jeg har bedt tropehagen zoo om og ta inn utha ice.. får svar i morgen om de har fått inn. pris pr kg vet jeg ikke enda.
60kr kg på tam alna?? vakke det de sa til meg når jeg snakket med dem sist, da var det 35 kr kg da...
kule bilder badat..
hmm når jeg tenker meg om så har vel vi nesten ett kar ledig ja.. mohaaaa..
til alle i bergen jeg har bedt tropehagen zoo om og ta inn utha ice.. får svar i morgen om de har fått inn. pris pr kg vet jeg ikke enda.
60kr kg på tam alna?? vakke det de sa til meg når jeg snakket med dem sist, da var det 35 kr kg da...
kule bilder badat..
Postet 10.08.09 kl 18:12
saffen... hmm når jeg tenker meg om så har vel vi nesten ett kar ledig ja.. mohaaaa.. ...vakke det de sa til meg når jeg snakket med dem sist, da var det 35 kr kg da... kule bilder badat..
Det stemmer at Utah Ice koster 35 kr/kg hos Tam Alna sist du var her i Oslo.
Ja, det er fine fisker på bildene. De fleste skal til Bergen, Stavanger og flere i Oslo. Bare Golden Kazumba til meg. En kanon gruppe på 4 hanner og 25 damer. Dette blir yngelfabrikk.
Hva skal du ha opp i det ledig karet? Tar deg en tur østover da vel?
Postet 10.08.09 kl 18:30
saffengrattis med troffer kenneth. alle som begynner med troffer lurer virkelig på hvorfor man ikke har begynnt med disse skapningene før ja.. been here done that hehe .. hmm når jeg tenker meg om så har vel vi nesten ett kar ledig ja.. mohaaaa.. til alle i bergen jeg har bedt tropehagen zoo om og ta inn utha ice.. får svar i morgen om de har fått inn. pris pr kg vet jeg ikke enda. 60kr kg på tam alna?? vakke det de sa til meg når jeg snakket med dem sist, da var det 35 kr kg da... kule bilder badat..
Husket bare prisen på Akvariemagasinet saffen..... de er jo dyre....
Postet 10.08.09 kl 18:36
Dødsfall hos petro tricolour
Gruppen kom hel skinne hjem. Dagen etter var en som svømte på skakk. Noen timer senere ble det en til. Skrev til Dan og fikk svar om at Tricolour kan finne på å jage hverandre til døden. Fant ut dominanten og flytt ham til et annet kar.
Her er bilde av en som har dødt for ca. 1 time siden. Den andre er fortsatt i sykekar. Merk dere blodspor under gjelle på kroppen. De dukket opp etter at fisken er død, ikke før.
Andre synspunkt?
Her er bilde av en som har dødt for ca. 1 time siden. Den andre er fortsatt i sykekar. Merk dere blodspor under gjelle på kroppen. De dukket opp etter at fisken er død, ikke før.
Andre synspunkt?
Postet 10.08.09 kl 18:40
Endret: 10.08.09 kl 18:42