Anders' akvarierom [NR. 1] (side 59)

Equesene er virkelig vakre...
Plussmedlem
Sissimor
Equesene er virkelig vakre...


Ja, mon tro om det daler noen fler ned fra himmelen i morgen eller noe
Hadde vært skikkelig gøy om du klaret å få tak i flere ,det fortjener du virkelig.
Plussmedlem
Sølvi Gullaksen
Hadde vært skikkelig gøy om du klaret å få tak i flere ,det fortjener du virkelig.



Jeg ønsker virkelig å få tak i flere, ja... jeg kan innrømme at jeg har "noe på gang"
Plussmedlem
Et bilde til; en svevende Corydoras eques, men helt feil fargegjengivelse pga. blitz dessverre :-/



[External Image]
"Noe på gang" høres veeeeldig spennende ut...
Plussmedlem
Sissimor
"Noe på gang" høres veeeeldig spennende ut... ;)


Jada, og det har jo ikke noe med oppdrett og gjøre, for jeg har jo bare hunner :p Jeg kan vel si at jeg bestemte meg for å ta en tur til Oslo likevel, så jeg drar avgårde i morgen tidlig, til tross for at jeg ikke egentlig har råd pga. en auksjon på søndag. Noen sjanser må man bare benytte seg av - denne var en av dem Sendte mail til butikken, og de hadde fått inn mange.

Jeg skal iallefall plukke ut hanner...! Det er jo litt av grunnen til at jeg reiser og kjøper et par stykker til.

Hunnene mine vil bli gærne. Håper det blir egg :p
He, he. Tenkte kanskje fristelsen ble for stor ja
Plussmedlem
Sissimor
He, he. Tenkte kanskje fristelsen ble for stor ja ;)


Er man Coryfrik... ja, da er man bare det! Man lærer seg å leve med det, på en måte :p Av alle ting i verden ble jeg altså Coryfrik. Jaja...
Plussmedlem
E det fortsatt aktuellt med huler Anders?
Plussmedlem
Beklager, Milo, det hadde jeg glemt sånn halvveis, men jeg tror jeg drøyer det

Nå er jeg en lykkelig fyr Sitter på bussen hjem fra Oslo, eier av noen flere C. eques Ble 4 stk, litt flere enn ventet, men de er jo så fine! Håper alle er hanner. Når jeg dro var det ganske mange igjen, så løp og kjøp Sjelden sjanse som det er dumt å gå glipp av...
Plussmedlem
Grattis med nye Eques, håper du har vært flink til å velge kjønn... ))
Gratulere Anders
C. equesene er bare så fine
Så flott Anders ,grattis ,håper du har fått hanner denne gangen da.
Plussmedlem
Takk dere! Det er så herlig... etter den tiden med en gjeng hunner, er det så ufattelig deilig å kunne se Corydoras eques hanner også. De er MINE! Håper alle er hanner, men det er jo ikke full krise om ikke alle er det. Inspiserte nøye fiskene som ble tatt opp i håven, selv om det var vanskelig da fiskene ikke kunne stå i ro. Men jeg tror jeg klarte det fint (sammen med en flink selger)

Nå er det akklimatisering på gang her, og de nye blir puttet i 54 literen. Vil la de gå der litt før de flytter til 85 literen med resten av gruppen, i tilfelle det skulle være noe smittsomme greier på dem, og det er det jo sannsynlighet for på VF fisker.

Nå har jeg 9 stk. Corydoras eques. Kostet en del lapper, men det er det verdt!


Også et par bilder av mine nye venner i en boks bare for å vise at det virkelig er eques. Det ene ble veldig forvrengt, men... :p
Nå krysser jeg fingrene for at damene er så gale etter mannfolk at det blir egg etterhvert







[External Image]

[External Image]
Gratulerer så mye med kuppet, Anders Det er en skikkelig deilig følelse når flokken endelig blir komplett!
Krysser fingrene for egg
Så fiiine
Klarer du å få tatt bilde av alle sammen oven i fra?
Synes den ene vi ser tatt oven i fra ser veldig rund ut til å være en hanne ,håper jeg tar feil.
Vidunderlig....

Kjenner dårlig samvittighet over å legge ut friste-bilder forsvinner som dugg for solen nå
Plussmedlem
Takk til dere over Sølvi, fiskene er i akvariet sitt nå, men ja, jeg så det selv at den ene var ganske rund. Det rare er at jeg tror det var den som hadde spissest bukfinner :p

Jeg er mer usikker nå, dessverre, men jeg tror at iallefall èn ganske sikkert er en hann. Men de andre aner jeg ikke, så det gjenstår og se. Kanskje jeg ser noe flørting etterhvert i det minste, da kan jeg se hvem som er hva. Jeg kan ta et bilde ovenfra når de skal flyttes neste gang, Sølvi

Uansett, det er utrolig usannsynlig at jeg får lek og egglegging på de her, så... nå har jeg iallefall en større gruppe, og det er bra i seg selv, det også.


Krysser fingrene for hanner... :p

Sissimor; det var du som gjorde at jeg reiste og lommeboka ble tømt. Håper du er glad for at jeg sitter her som fattiglus igjen
Krysser fingene for deg jeg og

Mine har jeg ikke noe problem med å se forskjell på kjønn da hunnene er mye større og enn hannene pluss at de er mye slankere.Har ikke sjekket bukfinnene på de siden det er så stor forskjell på de.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap