Apistogrammet (side 59)

Utrolig herlig Simen og grattis så mye. Utrolig glad på dine veier =) JIPPY =)

Fikk tak i noen artemia egg på torsdag når vi hadde sommer avsluttningen i klubben, og en artemiasil =) Da er det bare å få laget seg et fornuftig og hendig holder til flaske/r.

Er iallefall nok til noen få klekkinger slik at jeg får prøvet dette ut. Har etterhvert da et håp om å få elizabethae, rositae, sp Xingu og bitaeniata yngler til å leve mer enn et par uker etter klekking.

Antar elizabethae paret legger egg igjen i løpet av et par dager da hun er rogn stinn som bare det. Rositaene har yngler nå, det samme sp "Xingu" med to kull. Ene bitaeniata paret har også yngler. Hannen i det bitaeniate paret fikk litt rund juling i dag så jeg under vannbyttene i det rommet i dag. Han prøvde seg flere ganger og det virket som jo mer juling han fikk, jo dummere ble han. Han skjønte hintet og ga seg til slutt.

Som jeg alltid har sagt så er det opplevelser en legger merke til hver eneste dag i en apisto verden

Rositae paret mitt i dag med yngler
Takk Leif & Linda! Ser ut som antallet yngler i Apistogramma sp. "Cruzeiro" er det samme over natten. Det samme kan ikke sies å være tilfelle hos Apistogramma allpahuayo. Grrr er vel ordet.

Når det gjelder Apistogramma sp. "Winkelfleck" er antallet stabilt og veksten god, som hos A. panduro&baenschi.

Artig å følge Apistogramma atahualpa i sitt samboerskap med Nannostomus marginatus. Det er svært lite aggresjon å spore i karet, siden de kom sammen for ei beite siden. Svært fornøyelig!

Apistogramma sp. "Kelleri" er sannsynligvis den skyeste arten jeg har vært borti! Jeg får ta ei runde for å sjekke at det fortsatt er to... Jeg overrasket hannen for ei uke siden. Han ble så skremt at han prøvde å svømme igjennom rota... Ikkje bra. Håper det ble med en liten hodeverk.

Hadde nok en søndagstur til Askakvazoo i helgen. Som vanlig storfornøyd (!), og kom tilbake med alt jeg trengte + tre favner med mangrove-røtter til en med-akvarist. Det har vel utviklet seg til min favoritt-søndagstur. Hvem trenger vel å se natur'n, når man kan kjøre på Apisto-safari i Sandefjord!!! Takk igjen Thomas 8)

Hei Simen!
I det karet hvor du har rubrolineata, så er det noen planter som henger litt nedover fra toppen. Ja, dårlig på å forklare.. Men hva heter de? Hvis du skjønte hvilke jeg mener
Nei og nei, enda en som ikke oppfører plantene sine på akvarieprofilene? Skjønnheten heter Hydrocotyle leucocephala, litt sånn flyteplante man bestemmer hvor skal stå. Varsler veldig bra hvis det er for lite næring i vannet, blir sykelig blekgrønn før den tar skade
Linda W
Nei og nei, enda en som ikke oppfører plantene sine på akvarieprofilene? Skjønnheten heter[URLBLOCK1], litt sånn flyteplante man bestemmer hvor skal stå. Varsler veldig bra hvis det er for lite næring i vannet, blir sykelig blekgrønn før den tar skade ;)


Ja, huff! Ikke bra. Han i dyrebutikken sa også det da jeg var det, så jeg krysset fingrene for at det var riktig det han sa. Fint å få bekreftet det
Kjekt med en sånn en da,så har jeg tid til å reagere
Er det noe action i Larvik da simen? har ikke hørt noe på en stund.
Hvordan går det med de lange lave karene dine?

Hilsen
RHD
Takk for hjelpen og praten på tlf på torsdag Simen. Sp "Schwarzkehl" drettet jeg første gang i august i fjor og har ennå ikke fått oppdretts diplom og ikke har NAF fått satt noen valør på den. Hvordan kan det være så vanskelig?

Jo fikk høre av ............ at det er kun et menneske som fungerer i oppdrettskampanje teamet i NAF, og at det av den grunn tar så lang tid.

Fint om du kunne skrive ned lokasjonene på Sp "Cruzeiro" og baenschi neste gang du er innom tråden min. begge artene vokser greit og blir kjempe flotte =)
LOFFA
Jo fikk høre av ............ at det er kun et menneske som fungerer i oppdrettskampanje teamet i NAF, og at det av den grunn tar så lang tid.


En veldig dyktig, ivrig og begeistret oppdrettsansvarlig da, som dessuten ikke tar alle beslutninger alene uansett hva ryktene forteller. Hun er på flyttefot og har sikkert nok å henge fingrene i. Oppdrettskampanjen går fra november til november så hun regner sikkert med å ha et hav av tid ettersom mange klubber deler ut diplomer en gang i året
Linda W
[QUOTE=LOFFA]Jo fikk høre av ............ at det er kun et menneske som fungerer i oppdrettskampanje teamet i NAF, og at det av den grunn tar så lang tid.


En veldig dyktig, ivrig og begeistret oppdrettsansvarlig da, som dessuten ikke tar alle beslutninger alene uansett hva ryktene forteller. Hun er på flyttefot og har sikkert nok å henge fingrene i. Oppdrettskampanjen går fra november til november så hun regner sikkert med å ha et hav av tid ettersom mange klubber deler ut diplomer en gang i året


Jeg hørte det var en HAN jeg da Linda, men samme kan det være. At klubber deler ut diplomer kun en gang i året er nytt for meg. Hos oss er det fortløpende og på hvert møte =) Men at det skal ta 12-13 mnd for å sette en valør er for meg likevel et mysterium når det finnes folk en kan kontakte, ikke bare i Norge..... Hørte at det er flere en kontakter og i flere land ved valør setting....
Action i Larvik er det alltid RHD he he he. Litt i overkant mye å henge fingrene i om dagen, så gleder meg stort til å trappe opp hobbyen igjen. Går nok et par tre uker før hverdagen går tilbake til sin vante gang. De lave karene fungerer godt... Fornøyelig. Det øverste karet skal fylles med herlige Apistogramma når freden har senket seg her. Da får det bli litt bedre med oppdeits etterhvert.

Jeg ble fortalt at alle A. baenschi kommer fra Rio Huallaga Leif. Så da bør den være biff. A. sp. "Cr." har jeg faktisk ikke sjekket enda. Får skylde på tidsklemma, og komme tilbake til det. Bare hyggelig å hjelpe, og enda bedre at de blomstrer i dine habitater!!

Enda en uten akvarieplantene på profilen Linda... Skyldig .
Auksjonen
kommer du på auksjonen søndag simen ?
Hei Thomas!
Vet ikke hvordan denne dagen ser ut enda gitt. Det er jo leeeeenge til he he he. Er nok desverre sannsynligvis ikke med denne dagen, men synes det er et kjempe-opplegg! Så du hadde lagt inn ei god liste på linken. Ser ut til å bli en suveren dag
S
S i m e n
Hei Thomas! Vet ikke hvordan denne dagen ser ut enda gitt. Det er jo leeeeenge til he he he. Er nok desverre sannsynligvis ikke med denne dagen, men synes det er et kjempe-opplegg! Så du hadde lagt inn ei god liste på linken. Ser ut til å bli en suveren dag :) S


Akkurat denne dagen er det jeg ser frem til hvert år, og gleder meg masse. Pebas paret er nok ønsket av de andre artene som selskap her Thomas =) Cruzeiroene og baensciene vokser fort nå Simen og en av de som har skilt seg ut som Sp Cruzeiro han begynner å bli en snasen kar og har virkelig sansen for røde mygg.

Legger ved et bilde av hver art =)

hei loffa kan kjøpe di du om du ønsker ? gi bud
har også en ekstra hue til om ønskelig .
skaffet meg noe apistogramma gephyra har du kjenskap til dem ?
askakvazoo
hei loffa kan kjøpe di du om du ønsker ? gi bud :-) har også en ekstra hue til om ønskelig . skaffet meg noe apistogramma gephyra har du kjenskap til dem ?



Har ingen formening om pris på dem Thomas. Hadde vært greit med en trio også =) Nei har ikke kjennskap til gephyra annet enn at det finnes to fargevarienter av dem, slik jeg skjønte det på Tom. Mener det var den arten vi snakket om da. Det er vel ikke sesong for de posene med hvite mygglarver nå`? De du solgte for rundt 10 eren for stk?
ring meg så kan vi diskutere prisen tlf 47260591 kan ringe fram til 24 00 da legger jeg meg
jo di har dem på lista hos levrandør ,skal se når vi tar neste gang så skal jeg si fra til dere , det er mange som trenger di så skal få bestilt snart .
Det er det som er så spennende med auksjoner, en vet aldri prisen. Noen går billig noen dyrt. Mitt par med f ek elizabethae fikk jeg utrolig billig. Skulle gjerne hatt en del slike poser så bare si i fra når du skulle ha inne igjen =)
nå er prisen så høy fra min levrandør at det ikke blir noe kjøp før di senker prisen 37 euro + moms + frakt sykt dyrt får dem nå ,
kan få dem til det jeg ga per stk den gang jeg kjøpte dem 1 år siden 250 per stk
det er også minste pris på auksjon hvis jeg tar di med dit 3 stk =700 ferdig pruta hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Regin Kvittem
Reklame for plussmedlemskap