Vedrørende innlegg av tråder. (side 6)

Hele poenget med et forum som dette ville vel forsvinne om tråder/info som var gamle ble slettet? Det oppfordres stadig til å søke før man spør og da betinger jo det at trådene er tilgjengelig?
Plussmedlem
Jeg skjønner egentlig ikke problemet med at noen spør de samme spørsmålene på nytt.
Hvis vi "slipper" alle "nybegynnerspørsmålene" om vannverdier, syke fisker, guppy etc så reduserer vi aktiviteten på forumet betraktelig. Er det noe vi ønsker? At alle sitter og "googler" og søker for seg selv?
Kanskje ikke, men det kan være veldig greit å linke til en av de "gamle" trådene når man svarer så slipper man å skrive det samme om igjen
Plussmedlem
En grei måte å svare på det, men da er det veldig viktig (som nevnt tidligere) at gamle tråder er intakte.
Og hvis man ikke orker å svare selv, så er det sikkert noen andre som ønsker å skrive et innlegg i den nye tråden om "den syke fisken med de hvite prikkene"
Nille
Hmm... har hatt nett lenge selv, så kanskje jeg ikke tenker så mye på dette med hvordan man søker :) Må du bruke lang tid for å finne informasjon som passer, ville jeg tro at problemet ligger i hvordan du søker. Nå aner jeg ikke hvordan du søker, så det er ikke så lett å hjelpe. Mulig du vet alt dette fra før, men jeg tar risken ;) Når du søker, leter søket opp resultater som stemmer mest med det du har søkt på. Hvis du lurer på hvordan du skal legge duken i krukka di (teit eksempel, men bare fordi jeg vet om den fine krukka tar jeg eksempelet :p), og skriver nøyaktig det: "Hvordan legger jeg duk i krukka", så er det ikke sikkert du får så bra treff (jeg fikk 0 på AF nå). Fordi da må noen har formulert tilnærmet det samme spørsmålet, med de samme ordene, tidligere. Hvis du istedet kun søker på det viktigste nøkkelordet: "damduk", får du 11 treff. Søker du bare på "duk" får du 46 treff. Teit eksempel, men det er bare for å illustrere at det kan lønne seg å korte ned på antall ord du søker etter, og heller bruke et, eller noen, viktige stikkord. Da er det større sjanse for treff, siden du åpner for muligheten at folk kan ha formulert spørsmålet litt annerledes enn det du ville gjort :) Samme greia med google egentlig, men siden google søker over ufattelig mer enn bare AF kan man få bra treff selv med veldig spesifiserte søk. Vet ikke om dette var til hjelp, jeg, men... :p

Problemet er vel at det er for mye informasjon og hvordan skal jeg søke om jeg f eks vil søke på duk og krukke??
Når jeg gikk på skolen og vi hadde litt "datatid" snakket noen om alle disse forskjellige tegnene man kan bruke for å søke på forskjellige ting/ spesifisere søket. Det er fortsatt skummelt og kjedelig å søke, blitt flinkere til det på af siden det er litt mindre mengde informasjon ute å florerer og det holder seg jo stort sett til emnet (fisk) når man søker.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2015
Reklame for plussmedlemskap