- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 6)
Tropheus Bilder (side 6)
Postet 31.10.07 kl 06:22
Postet 31.10.07 kl 16:06
Ok Nå har vi jo da bestemt oss for å kjøpe fiskene av deg. Og lunangwa'ene.
Er er Erik sin favoritt,jeg digger lufubu'en. Knallfine alle sammen.
Og vet vi kjøper av en vi stoler på og vet at fiskene har hatt det bra og er friske og fine.Det betyr veldig mye når man kjøper fisk som er skjør og har lett for å bli syk under stress o.l
Er er Erik sin favoritt,jeg digger lufubu'en. Knallfine alle sammen.
Og vet vi kjøper av en vi stoler på og vet at fiskene har hatt det bra og er friske og fine.Det betyr veldig mye når man kjøper fisk som er skjør og har lett for å bli syk under stress o.l
Postet 06.11.07 kl 17:04
Passer bra det Hyggelig og høre at jeg har tillit. Jeg kan ihvertfall garantere at begge gruppene holder meget høy kvalitet. Blir trist og gi slipp på dem, men vi får håpe at noen av fiskehandlerene mine klarer og få tak i den etterlengte bulu point gruppa som skal i 720 literen, som et slags plaster på såret
Postet 06.11.07 kl 18:44
Postet 06.11.07 kl 18:56
He...he..
Han Kristian er litt av en "Tropheusmegler". Og nå har han fått et navn og... Det gjelder dermed å utvide virksomheten...He...he...
Her er de fiskene som har koster meg skjorta: 15 VF red rainbow og 30 F1 Kasakalawe yngel. Kasakalawe er jamt store siden de er små som de er. Red Rainbow varierer veldig på størrelse og de er maks 1 år gamle kan jeg tenke meg. 4 av dem bærer fortsatt den babydrakten.
Uffa meg har ikke bedre bilder enn det her.
Her er de fiskene som har koster meg skjorta: 15 VF red rainbow og 30 F1 Kasakalawe yngel. Kasakalawe er jamt store siden de er små som de er. Red Rainbow varierer veldig på størrelse og de er maks 1 år gamle kan jeg tenke meg. 4 av dem bærer fortsatt den babydrakten.
Uffa meg har ikke bedre bilder enn det her.
Postet 06.11.07 kl 20:53
Postet 06.11.07 kl 21:00
Når dere liker fiskene hans så betyr det at dere har like god smak som hans.
Tropheus Moorii som jeg liker er litt mer fargerike enn de andre type Tropheus men de er lit vrien å få til yngel, og dersom du greier det så blir det ikke mange og de bruker lengre tid mellom hver gang. Red rainbow som jeg har for eksempel de yngler kanskje bare en gang i år har jeg hørt.
Tropheus Moorii som jeg liker er litt mer fargerike enn de andre type Tropheus men de er lit vrien å få til yngel, og dersom du greier det så blir det ikke mange og de bruker lengre tid mellom hver gang. Red rainbow som jeg har for eksempel de yngler kanskje bare en gang i år har jeg hørt.
Postet 06.11.07 kl 21:18
Postet 06.11.07 kl 21:20
Endret: 06.11.07 kl 21:20
Badat : Vi har faktisk en livua som går med egg på 2. eller 3. uken nå...
Spennede å se om det blir noe men det tror jeg siden hun har holdt på de så lenge. Vi stresser ikke noe med å flytte fisken i et annet kar, og vi prøver heller ikke å tømme yngelen. Hun får gå i livua karet og yngelen får gå der også Det syns jeg alltid er best
Fine fisker du har også!!
Mona: ja det stemmer det.
Spennede å se om det blir noe men det tror jeg siden hun har holdt på de så lenge. Vi stresser ikke noe med å flytte fisken i et annet kar, og vi prøver heller ikke å tømme yngelen. Hun får gå i livua karet og yngelen får gå der også Det syns jeg alltid er best
Fine fisker du har også!!
Mona: ja det stemmer det.
Postet 06.11.07 kl 21:25
Hei Mona
Har du ikke fått deg Troffe enda? Bare hiver deg på. Så dyktig som du har visst herinne på forumet så det er ikke noe problem for akvarist som deg. Det er riktig det du har lest om Tropheus. Men mest vrien er Tropheus Moorii og det verste av Moorii er Red rainbow som eg har. De yngler kanskje bare en gang i år og med mindre i antall. Vil du satse på opprett bør du satse på Sp. typene. Gir du dem god mat og et godt vannmiljø da kan du får 100 yngler i løpet av et år fra en gruppe på 20 fisker. Jeg liker Tropheus veldig godt. Så godt at jeg holder dem kun som artskar for å obserere deres egenskap.
Postet 06.11.07 kl 22:00
Postet 06.11.07 kl 22:03
[QUOTE=Vibsi]Badat : Vi har faktisk en livua som går med egg på 2. eller 3. uken nå...
Jeg liker ideen din veldig godt Vibsi. Slik skal det være akkurat som ute i naturen. Unger lever og vokser opp sammen med foreldrene sine. Slik bygger de opp sine styrke og kunnskap for å overleve. Du kommer kanskje til å miste noe, men de som klarer seg vet du at de er sterke fisker. Du hjelper dem jo mye ved å la de går i et rent artskar. Jeg skal også gjøre akkurat samme som deg når fiskene mine tygger en vakker dag. Jeg kjenner til Livua'ene dine. De er vakre fisker. Dessuten så er det en etablrt og stabilt gruppe du har. Han Kristian har betalt for etableringen. Så du har alt grunn til å lykkes med både yngel og gruppen. Neste gang skal jeg ha en gruppe i samme fargestil.
Jeg liker ideen din veldig godt Vibsi. Slik skal det være akkurat som ute i naturen. Unger lever og vokser opp sammen med foreldrene sine. Slik bygger de opp sine styrke og kunnskap for å overleve. Du kommer kanskje til å miste noe, men de som klarer seg vet du at de er sterke fisker. Du hjelper dem jo mye ved å la de går i et rent artskar. Jeg skal også gjøre akkurat samme som deg når fiskene mine tygger en vakker dag. Jeg kjenner til Livua'ene dine. De er vakre fisker. Dessuten så er det en etablrt og stabilt gruppe du har. Han Kristian har betalt for etableringen. Så du har alt grunn til å lykkes med både yngel og gruppen. Neste gang skal jeg ha en gruppe i samme fargestil.
Postet 06.11.07 kl 22:12
Postet 06.11.07 kl 23:18
Postet 06.11.07 kl 23:43
Endret: 06.11.07 kl 23:45
Postet 06.11.07 kl 23:45
Postet 06.11.07 kl 23:47
Postet 07.11.07 kl 00:24
Postet 07.11.07 kl 00:31
Det var datteren min som skulle ha de da ,men de har det godt ,noe frafall ble det men nå fungerer det fint. De var jo ganske små de hun kjøpte men de voksergodt og er vel snart i kjønnsmoden alder tenker jeg. Så det blir spennende om det blir noe yngel der og etterhvert Hun planlegger større kar og flere troffer Flotte og interessante fisker er det i hvertfall, blir fristet jeg og men nå vil jeg prøve meg på saltvann og se hvordan det går.
Postet 07.11.07 kl 00:51