Dagens blomst (side 6)

Jeg var i skogen i går, der er det også vår.
Jon
Dagens blomst er en tulipan
Siden det er for tidlig til at rosene kan blomstre enda, så går det mest i tulipaner nå om dagen. Jeg plantet en hel haug løker i fjor høst, og spiringen har vært veldig god.

Dette bildet er jeg stolt av Det er virkelig noe som gir stemning og følelse av SOMMER dette, ikke sant? En humle som pusler med sitt i en nydelig blomst....
Tulipansorten heter "Blue Diamond", og har en nydelig lillafarge.







Duften av sol og sommer....


[External Image]
Flott bilde!

Skjønner hvilken stemmning du snakker om ja
Kjempefint, Mona, og jeg elsker humler

Her er et par bilder av en gammelrosa, fylt aurikkel. Jeg har ikke sett den før (har sett hvite fylte), og måtte bare ha den :-O

Legger også ved et bilde av krukka som har seks typer takløk og en lewisia i midten.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Dagens blomst er nok en tulipan De blomster så herlig nå, mesteparten har slått ut, men enda står et par av de seneste sortene for tur.

Denne sorten heter 'Maytime', og den er en av mine favoritter siden jeg har bursdag i mai







[External Image]
Plussmedlem
Det var en flott tulipan.
Burde vel også være min favoritt ettersom også jeg har fødselsdag i mai

Tulipaner er dessverre et mislykket prosjekt hos oss hvert år.
Vi har rådyr rundt huset Flotte skapninger det også, men ikke like fargerike.
Tulipaner som dagens blomst
Jeg er også glad i tulipaner (I'm gonna tip toe among the tulips...)
og har en del forskjellige, f.eks:
Vi har også et par tulipaner
[External Image]
Plomme og!
[External Image]
Og denne som jeg ikke vet hva er :p
[External Image]
Må si jeg misunner dere de flotte blomstene. Jeg kan ikke skryte på meg annet enn borettslagets styggest og mest ugressbefengte bed. Har nettopp vært ute og prøvd å luke litt men ryggen vil ikke så lenge av gangen. 10 megastore løvetann og masse vissent fra i fjor ble fjernet og så kom regnet... Sikkert like greit. Gartner søkes..
Odd Espen:
Jeg har en lignende sak som den der i skråningen bak huset, plantet der av forrige eier. Jeg lurer på om din iallefall kan være såkalt "Krypsåpeurt"?

Odd Espen
Og denne som jeg ikke vet hva er :p [img]http://akvaforum.no/images/forum/15174_080515185455_3.jpg[/img]



Til G&T:
Hos dere var det mye fancy tulipaner gitt!
Jeg kjente igjen en, den som heter 'Cummins', den har nemlig jeg også. Dritlekker tulipan med de hvite frynsekantene!


[External Image]



Godt mulig at det er en hage -bunn-dekk-plante som heter krypsåpeurt. Meg minte den veldig om fjellsmelle
http://www.etojm.com/Norsk/Praktisk/Fjellplanter/Fjellsmele.htm
Odd Espen hadde plommeblomster med, Skulle ønske jeg kunne sette inn bilder med lukt, her er pære og eple.

Og så en nærbilde av en busk som står stappfull av orange blomster, er det noen som vet hva den heter? Humlene surrer rundt den uten å la seg affisere av tobeinte..
Det er ikke enkelt når blomster ligner sånn på hverandre :p
Høres vel mest ut som Krypsåpeurt, men er ikke så sikker... Ligna ikke helt på fjellsmelle på blomstene? Fant ikke noe ordentlig nærbilde av Krypsåpeurten.
Her er et nærbilde;
[External Image]
Inaktiv bruker
G&T
Og så en nærbilde av en busk som står stappfull av orange blomster, er det noen som vet hva den heter? Humlene surrer rundt den uten å la seg affisere av tobeinte..


Det må være en Liten eldkvede (Chaenomeles japonica)? De har "piggete" grener og får frukter om høsten som kan brukes til gele.
Inaktiv bruker
Odd Espen: Kanskje det er en vårfloks?
Fikk bare en blomst på Magnolia-busken min iår, men vakker er den, likevel..
Tilfeldig bekjentskap
© Maren Saxe
Reklame for plussmedlemskap