- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Operasjon 200x75x60 (900L) :) (side 6)
Operasjon 200x75x60 (900L) :) (side 6)
Nå er det på tide med en ominnredning av akvariet. Jeg har tømt 640'en og der var det noen gode røtter der som jeg skal bruke i 900'en.
Så alle røttene er tatt ut av akvariet, bortsett fra en, siden det er trespiser i akvariet.
Pluss at fisken har fått lus og det er også en av grunnene til at akvariet er tomt for røtter.
Så når jeg er kvitt alt av lus så skal jeg sette oppi mangen flere røtter enn det var fra før av.
Jeg skal prøve å lage en tettere "skog".
Og forhåpentligvis blir det mye penere enn det var.
Så alle røttene er tatt ut av akvariet, bortsett fra en, siden det er trespiser i akvariet.
Pluss at fisken har fått lus og det er også en av grunnene til at akvariet er tomt for røtter.
Så når jeg er kvitt alt av lus så skal jeg sette oppi mangen flere røtter enn det var fra før av.
Jeg skal prøve å lage en tettere "skog".
Og forhåpentligvis blir det mye penere enn det var.
Postet 21.02.08 kl 11:16
Endret: 21.02.08 kl 16:32
Postet 21.02.08 kl 13:55
Endret: 21.02.08 kl 13:57
Postet 21.02.08 kl 16:03
Postet 21.02.08 kl 19:33
Da er alt av lus borte. Etter 6 dager så var det ikke mer lus å se. Så nå kommer jeg til å sette i alle røttene i akvariet igjen. Og det kommer jeg til å gjøre i helga som kommer. Og det blir ganske mye forandringer på røttene. Steinen skal stå på samme plassen er planen foreløpig.
Jeg kommer til å oppdatere tråden med bilder når det skjer noe.
Jeg kommer til å oppdatere tråden med bilder når det skjer noe.
Postet 03.03.08 kl 11:45
Postet 03.03.08 kl 12:18
Ja Parazin gjorde susen det. Var ganske skeptisk da jeg så lus den 5 dag. Men jeg har ikke sett noe etter det. Skal kjøre en kur til 40 dager etter at jeg begynte. Sånn "Just in case" etter det jeg forstod så skulle jeg gjøre det.
Jeg har merka det at mallene har en hvit stripe langs ryggfinnen der som lusa hold til. Så jeg har bytta vann og hatt i en dose med Aquasafe.
Så får jeg se om dette forsvinner i løpet av kort tid.
Jeg har merka det at mallene har en hvit stripe langs ryggfinnen der som lusa hold til. Så jeg har bytta vann og hatt i en dose med Aquasafe.
Så får jeg se om dette forsvinner i løpet av kort tid.
Postet 03.03.08 kl 13:14
I morgen skjer det. Nå skal jeg innrede akvariet på nytt med røtter.
Alt av stein skal stå på samme plassen.
Røttene er stablet inntil møbelen klar til å settes i akvariet.
Så det blir nok mye saging.
Det er helt tydelig at det ikke er plass til alle disse røttene i akvariet.
Men jeg liker å ha utvalg.
Jeg har også fått tak i flere stimler med aluminium. Så nå har jeg 12 strimler.
Kansje det kommer et bilde eller 2 i løpet av helga av akvariet.
Alt av stein skal stå på samme plassen.
Røttene er stablet inntil møbelen klar til å settes i akvariet.
Så det blir nok mye saging.
Det er helt tydelig at det ikke er plass til alle disse røttene i akvariet.
Men jeg liker å ha utvalg.
Jeg har også fått tak i flere stimler med aluminium. Så nå har jeg 12 strimler.
Kansje det kommer et bilde eller 2 i løpet av helga av akvariet.
Postet 07.03.08 kl 21:59
Et bilde eller to?
Du er ingen pokerspiller nå, kan ikke sitte og knuge kortene så tett inntil brystet her Vis oss masse bilder! Jeg venter spent, det er moro å se så spesielle kar som dette (og med så flotte fisk).
Flott utvalg av røtter, ser jeg. Har du loppet alle akvariebutikkene i distriktet, eller fikk du dem til å bestille spesielt i sekkevis til deg?
Du er ingen pokerspiller nå, kan ikke sitte og knuge kortene så tett inntil brystet her Vis oss masse bilder! Jeg venter spent, det er moro å se så spesielle kar som dette (og med så flotte fisk).
Flott utvalg av røtter, ser jeg. Har du loppet alle akvariebutikkene i distriktet, eller fikk du dem til å bestille spesielt i sekkevis til deg?
Postet 07.03.08 kl 22:03
Postet 07.03.08 kl 22:58
Postet 08.03.08 kl 18:52
Postet 08.03.08 kl 20:16
Postet 08.03.08 kl 20:19
Postet 08.03.08 kl 20:22
Postet 08.03.08 kl 21:12
Endelig ciklider :)
Jeg har de siste ukene sett etter ciklider som jeg kan ha i akvariet.
Jeg fant ut at jeg ville ha Uaru fernandezyepezi (Denne er fra Orinoco) helt til jeg fant ut hvor mye de kostet, Uaru er en fisk som man skal ha mangen av siden dette er en gruppefisk, minimum 6 stk. Uaru fernandezyepezi kostet ikke mindre enn 1200,- pr stk, det var veldig mye for en ciklide syntes da jeg. Så da ble det heller Uaru Amphiacanthoides denne uaruen er ikke fra orinoco. Så biotopen min er ikke helt biotop lengre.
Jeg kjøpte også Mesonauta insignis.
Jeg kjøpte 6 stk av begge ciklidene.
Bildene er tatt ikke så lenge etter at de fikk mat. Jeg gadd ikke å redigere noe særlig.
Det ble straks mye mer liv i akvariet nå jeg fikk noen ciklider
Som sikkert noen av dere har sett har det også havnet en L-191 i akvariet. Denne skulle egentlig være en L-190, som det stod i butikken.
Den var 8 cm da jeg kjøpte den.
Det ser ikke ut som mallene bryr seg noen ting om ciklidene.
Jeg fant ut at jeg ville ha Uaru fernandezyepezi (Denne er fra Orinoco) helt til jeg fant ut hvor mye de kostet, Uaru er en fisk som man skal ha mangen av siden dette er en gruppefisk, minimum 6 stk. Uaru fernandezyepezi kostet ikke mindre enn 1200,- pr stk, det var veldig mye for en ciklide syntes da jeg. Så da ble det heller Uaru Amphiacanthoides denne uaruen er ikke fra orinoco. Så biotopen min er ikke helt biotop lengre.
Jeg kjøpte også Mesonauta insignis.
Jeg kjøpte 6 stk av begge ciklidene.
Bildene er tatt ikke så lenge etter at de fikk mat. Jeg gadd ikke å redigere noe særlig.
Det ble straks mye mer liv i akvariet nå jeg fikk noen ciklider
Som sikkert noen av dere har sett har det også havnet en L-191 i akvariet. Denne skulle egentlig være en L-190, som det stod i butikken.
Den var 8 cm da jeg kjøpte den.
Det ser ikke ut som mallene bryr seg noen ting om ciklidene.
Postet 16.05.08 kl 18:47
Pvc rør til sump
Da er det på tide å vekke liv i denne tråden igjen.
Vel jeg har laga akvariet med møbel i Inventor (3D tegneprogam). Så har jeg en plan om og lage sump til dette akvariet, å i den annledningen trenger jeg PVC rør. Planen er å tegne hele greia før jeg kjøper det som trengs av deler. Det eneste som er problemet er at jeg ikke har noen rør og tegne etter!!
Er det noen her som vet om en eller annen plass det er mulig og finne målene til 90° bend, 45° bend, gjennomføringe og ellers alt annet av PVC.
Det mangler noen skuffer, men de kommer
Sumpen skal stå i det ene skapet, og den blir ca 117 liter
Jeg tar gledelig mot gode forslag.
Vel jeg har laga akvariet med møbel i Inventor (3D tegneprogam). Så har jeg en plan om og lage sump til dette akvariet, å i den annledningen trenger jeg PVC rør. Planen er å tegne hele greia før jeg kjøper det som trengs av deler. Det eneste som er problemet er at jeg ikke har noen rør og tegne etter!!
Er det noen her som vet om en eller annen plass det er mulig og finne målene til 90° bend, 45° bend, gjennomføringe og ellers alt annet av PVC.
Det mangler noen skuffer, men de kommer
Sumpen skal stå i det ene skapet, og den blir ca 117 liter
Jeg tar gledelig mot gode forslag.
Postet 10.03.10 kl 13:22
Endret: 10.03.10 kl 13:23
Postet 20.04.10 kl 16:54
Postet 24.05.10 kl 16:50
Postet 29.05.10 kl 16:26