- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- * AkVafiL * (side 6)
* AkVafiL * (side 6)
Postet 13.12.08 kl 12:32
Nytt kar er på plass, en 90 liter blir aulonocaraenes neste hjem. Juwel karet skal omdekoreres til fordel for VF ancistrus og kansje et dvergciklide par. Litt usikker enda på hvilke arter jeg ønsker, får se hvordan innredninga ut'arter seg og velge deretter.
Har vært mye stein og malawi her lenge nå, så det blir litt artig og prøve noen planter og SA fisk.
Har vært mye stein og malawi her lenge nå, så det blir litt artig og prøve noen planter og SA fisk.
Postet 16.12.08 kl 00:04
Postet 16.12.08 kl 22:47
Otopharynx Lithobates Zimbabwe Rock hannen min er viril
Idag har han befruktet eggene til enda ei hue, så nå har jeg to som tygger.
Fisk nr 1 spytter nok om en ukes tid, og hu er ganske liten enda. Den andre hua har vesentlig større "kjevepose", så jeg er spent på hvor mange yngel det blir totalt.
Aulonocara ynglene er nå 3 cm, og jeg har ikke hatt noe mer frafall enn den ene i starten. Fornøyd.
Idag har han befruktet eggene til enda ei hue, så nå har jeg to som tygger.
Fisk nr 1 spytter nok om en ukes tid, og hu er ganske liten enda. Den andre hua har vesentlig større "kjevepose", så jeg er spent på hvor mange yngel det blir totalt.
Aulonocara ynglene er nå 3 cm, og jeg har ikke hatt noe mer frafall enn den ene i starten. Fornøyd.
Postet 17.12.08 kl 19:40
Endret: 17.12.08 kl 19:41
Otopharynx Lithobates Zimbawe Rock
Hannen min har ikke farget helt ut enda, men i leksdrakt er han et kjempeskue!
Tyggende hue.
Hannen min har ikke farget helt ut enda, men i leksdrakt er han et kjempeskue!
Tyggende hue.
Postet 17.12.08 kl 21:41
Endret: 17.12.08 kl 21:43
Postet 18.12.08 kl 06:05
Endret: 18.12.08 kl 06:09
Postet 18.12.08 kl 06:11
Endret: 18.12.08 kl 06:12
Postet 18.12.08 kl 06:15
Endret: 18.12.08 kl 06:16
Postet 18.12.08 kl 06:18
Postet 18.12.08 kl 07:51
Postet 18.12.08 kl 08:41
Postet 18.12.08 kl 08:44
Endret: 18.12.08 kl 08:45
Postet 18.12.08 kl 20:58
Endret: 18.12.08 kl 21:00
Postet 18.12.08 kl 22:20
Endret: 18.12.08 kl 22:21
Postet 21.12.08 kl 07:43
Lithobates hua er strippet og 11 yngel fores nå opp i yngeltank.
6 nye golden er satt inn i hovedkaret i dag, så nå er goldengruppa oppe i 10 individer. Denne gruppen skal utvides ytterligere med 5 fisk.
Har også utvidet delfingruppa, så nå er det 7 stk, hvorav ei hue tygger.
Målet fremover er å ha to større grupper med golden og delfin, og prøve å få tak i et par med VF aulonocara av ett eller annet slag.
6 nye golden er satt inn i hovedkaret i dag, så nå er goldengruppa oppe i 10 individer. Denne gruppen skal utvides ytterligere med 5 fisk.
Har også utvidet delfingruppa, så nå er det 7 stk, hvorav ei hue tygger.
Målet fremover er å ha to større grupper med golden og delfin, og prøve å få tak i et par med VF aulonocara av ett eller annet slag.
Postet 04.01.09 kl 22:38
Postet 06.01.09 kl 13:18
Postet 06.01.09 kl 13:21
Etter en liten innsats ble karet seendes slik ut. Har savnet litt grønt inni der, så jeg føler meg mere tilfreds med oppsettet etter plantene kom inn.
Dette blir jo ikke en riktig biotopp, men ettersom dette karet står i stua er det for meg mer viktig med et tilfredstillende utseende enn en 100% riktig biotopp. Men fiskenes trivsel går selvsagt i første rekke.
Jeg merker at de artene jeg holder trives med dette oppsettet. Golden gruppa viser det helt tydelig med kraftigere gulfarge, og delfinene er mere aktive. Delfiner bør helst være i grupper på flere individer, og det har jeg fått erfare her i stua. De var i utgangspunktet bare 3 stykker, nå er de 7. Og oppførselen deres er helt annerledes. Mye mer artig å se på de i gruppe!! Dette gjelder egentlig goldengruppa mi også.
Dette blir jo ikke en riktig biotopp, men ettersom dette karet står i stua er det for meg mer viktig med et tilfredstillende utseende enn en 100% riktig biotopp. Men fiskenes trivsel går selvsagt i første rekke.
Jeg merker at de artene jeg holder trives med dette oppsettet. Golden gruppa viser det helt tydelig med kraftigere gulfarge, og delfinene er mere aktive. Delfiner bør helst være i grupper på flere individer, og det har jeg fått erfare her i stua. De var i utgangspunktet bare 3 stykker, nå er de 7. Og oppførselen deres er helt annerledes. Mye mer artig å se på de i gruppe!! Dette gjelder egentlig goldengruppa mi også.
Postet 07.01.09 kl 09:36
Endret: 07.01.09 kl 09:36
Dette er bilde av Lithobates yngelen min. De er ca 1 cm i størrelse og har god appetit. Fikk 24 små av disse da jeg strippet morra, men klønete som jeg var greide jeg å velte yngelkassa når jeg skulle flytte de fra hovedkaret.
Alle sammen endete i hovedkaret, og kun 11 stk var det jeg klarte å finne igjen. Disse forer jeg med knust flakfor og aquatic nature basic pellets. Lar en pellets bli myk i vann, og smuldrer den så godt jeg klarer med fingrene. Dette går ned med stor suksess, så man kan fint fore yngel med pellets også.
Dette er en Aulonocara Stuartgrant "Meluluca Mozambique" yngel. Har nærmere 50 stk av disse, og de har passert 3 cm. Forer dem med artemia, flakfor og excel pellets. Samme fremgangsmåte med pellets her som med de over. 50 småfisk fortærer 15stk pellets på rundt et minutt. Teller antall pellets jeg slipper oppi og følger med på hvor lang tid de bruker på å spise det opp. Bare enda en måte å følge progresjonen i veksten på.
Alle sammen endete i hovedkaret, og kun 11 stk var det jeg klarte å finne igjen. Disse forer jeg med knust flakfor og aquatic nature basic pellets. Lar en pellets bli myk i vann, og smuldrer den så godt jeg klarer med fingrene. Dette går ned med stor suksess, så man kan fint fore yngel med pellets også.
Dette er en Aulonocara Stuartgrant "Meluluca Mozambique" yngel. Har nærmere 50 stk av disse, og de har passert 3 cm. Forer dem med artemia, flakfor og excel pellets. Samme fremgangsmåte med pellets her som med de over. 50 småfisk fortærer 15stk pellets på rundt et minutt. Teller antall pellets jeg slipper oppi og følger med på hvor lang tid de bruker på å spise det opp. Bare enda en måte å følge progresjonen i veksten på.
Postet 07.01.09 kl 09:46
Endret: 07.01.09 kl 09:47