Ane sine akvarier (side 6)

Fått stativ til kamera... Hadde nå bare fiskene stått stille

Her er i alle fall ett av den nye Apistogramma norberti hannen min.

[External Image]
Tenkte jeg det ikke; vel så han kul ut i posen, men FOR en KJEKKAS!!!
Dette må være en av de kuleste apistoene jeg har sett! Håper de trives hos deg, og at de føler trangen til å føre genene sine videre på kroppen

-Og du må definitivt få det bildet inn i fiskebasen, apistoen der ser jo så tufs ut!
Jeg har tenkt å ta en skikkelig bilde serie med dem når jeg har fått orden i karet og vasket ruten *rødme litt*.

Ikke vet jeg helt hvordan jeg sender inn et bilde til vurdering for bildebasen heller...
Anen
Jeg har tenkt å ta en skikkelig bilde serie med dem når jeg har fått orden i karet og vasket ruten *rødme litt*. Ikke vet jeg helt hvordan jeg sender inn et bilde til vurdering for bildebasen heller...


Bare gå inn på profilen til fisken, så ser du en liten knapp i høyre hjørne som det står "endre info" på. Trykk på den, så tror jeg fremgangsmåten for å sende inn et bilde er temmelig selvforklarende hvis jeg husker rett

Er det forresten de blå eplesnegleungene jeg ser i bakgrunnen på bildet?
Ja, de har blitt ganske store.
Nå er klokken 8 på skjærtorsdag. Jeg har allerede vært våken i 1,5 timer for å ta med av hunden slik at min kjære får sove litt. I går var vår eldste hund inne å opererte korsbåndet og jeg travet nervøst frem og tilbake rundt akvariene mine og gud så rene de er nå! Alt for ikke å tenke så mye (stor operasjon på en gammel hund) og nå skal hun gjennom en masse styr for å komme på beina igjen... I natt har hun holdt et leven, men da var det "pappa" som måtte trå til ("mamma" fungerer svært dårlig med for lite søvn), og nå er det min tur slik at han får sove.

Jeg har hentet pcen ned i stuen slik at jeg kan holde et øye med henne selv om jeg trykker litt, men ikke mye aktivitet på forumet fra 06.300 til 08.00 på en helligdag, merkelig...

Happy now!! I dag hadde jeg litt god tid før trening og snek innom de to okeie dyrebutikkene som er i Bergen sentrum. Galleriet hadde før påske halv pris på enkelt fisker, men jeg var for treig og angrer litt på det i dag når alle lappene var borte. Men da jeg gikk innom Bergen storsenter fikk jeg et hyggelig møte.

Der var adolfoi i et kar! Siden jeg skulle på trening ville jeg legge de av til jeg kom tilbake og sa at jeg skulle ha alle. Da hun lurte på om jeg ville ha alle i begge karene måtte jeg løpe tilbake å sjekke en gang til. Det var altså ikke 3 adolfoi som var tilgjengelig, men 8 stk totalt! Så jeg måtte selvfølgelig kjøpe alle sammen!!!

Nå har jeg altså 15 adolfoier!

Jeg flyttet alle de andre fiskene (hater å flytte fisk, det er så stressende både for mor og fisk), men nå blir det nydelig i adolfoi karet.
En annen kul ting jeg fant da jeg rotet i karet. Jeg fant masse mini reker i javamosen. Hadde vært kjempeartig om noen av de vokste opp.
Lykkelig!

Jeg matet med myggiser til adolfoiene og de tok helt av! En liten time senere var det ikke masse igjen. Jeg skal fôre de godt fremover nå og bytte vann ofte og se om jeg ikke får de til å trives
Så morro!

Er det kirsebærrekene som har fått småttiser?

(Jeg har fått låne en pc og forter meg å skumme det viktigste, så dette blir ikke lange meldingen)...
Ja det er kirsebær. Nå har mosen hos krystallrekene vokst så innmare at det ikke er lett å se noen ting der lenger Men jeg gidder ikke rydde opp noe før 400 literen er i hus, for da må jo alt taes
Nå har jeg fått kjøpt skapdører til stuebordet, Der ble en liten forandring i utseende av praktiske årsaker, men jeg tror det skal bli veldig bra. Pappa har sagt han skal begynne på det over helgen. Desverre er baåd jeg og Terje på jobb så jeg vet ikke hvor mye bilder jeg klarer å ta, men vi får se hva jeg får til

Ellers så blir ancistrus babyene 1 mnd på tirsdag og jeg synes fremdeles de er bittesmå. Leste et sted på forumet av de bør være over 4 cm før de selges og da er de vel ca 1/5 år gammel, (rett meg gjerne hvis jeg tar feil).
HURRA! Ja, jeg vet at dette ikke har noen ting med akvarier å gjøre, men det er min tråd (og hvis moderatorene finner det upassende får de heller bare slette det).

Vi har vært på NKK sin hundeutstilling på Bønes i dag og Kiri (vår 19 mnd gamle Svenske Lapphund tispe) gjorde det super bra!

Hun fikk CERT, BIR og CACIB (men ingen gruppeplassering). Og for de som ikke snakker hunde-utstilling-isk så er det KJEMPEBRA og jeg er DØDSFORNØYD!!!
Gratulerer! Sitter og venter på telefon med resultater fra den utstillingen jeg også..
Tusen takk. Nå mangler hun bare ett CERT i åpen klasse så er hun Norsk Champion *Kjempe stolt mamma*
Nå VET jeg at adolfoiene legger egg, for nå er det kun de som er i dette karet!!! Men har fremdeles ikke tid til å plukke ut egg og klekke de et annet sted så de får prøve å overleve så godt de kan i karet. Der er masse mose der, så en kan jo håpe.
*Kom igjen Ane. Det er ikke vanskelig, det er bare til å gå opp på loftet og sette i gang...*

Personlig peptalk til meg selv... Virket ikke helt som planlagt nei...
Jeg skal ha vannbytte i dag og rense filter og skrape alger og trimme planter... Det er den helgen som ligger nærmest den første i mnd og det er "storryddingsdagen". Men jeg har ikke lyst... *sutre syte og klamre seg til kaffekoppen og AF forumet* Jeg har 3 hunder i hus for tiden og de synes dette med meg som bærer store bøtter fulle av vann en veldig gøy...

Dessuten må jeg begynne å fiske ut alle eplesneglene nå... Har satt opp ene klekkebakken til dem slik at jeg kan øke pH litt og fôre de godt. Jeg skal begynne å selge fra de og da er det viktig at jeg slipper å rote oppi alle karene for å finne fram de som er store nok til å sendes osv...

Pokker, kom nett på at jeg skal jo til mormor på besøk i dag og da bare MÅ jeg komme igang nå! Jaja, god motivasjon det da.
Ferdig... Neste gang skal jeg ta på meg pulsklokken for å sjekke hvor mye jeg egentlig "trener" på å bære 100 liter vann opp og ned fra loftet.
Grattis med suksessen på utstillingen! Veldig morro! Men så er det jo nydelige hunder du har, da, så jammen ikke rart du plukker med deg utmerkelser (sløyfer, priser -hva det nå heter?)!

Tusen takk, jeg er veldig stolt av henne. Vi hadde jo ikke vært noe mindre glad i henne om hun hadde gått hjem uten noen ting, men det er jo litt stas da Og jo mer hun vinner jo større blir sjansene for at hun kan får valper en gang
Tilfeldig bekjentskap
© Asbjørn Steinsrud
Reklame for plussmedlemskap