Palettciklide (side 6)

Vel der var jeg litt kjapp i vendingene, skulle bort å kikke inn i hula (som jeg har hatt for vane å gjøre ganske ofte den siste tida :P ) så til min forskrekkelse, INGEN YNGEL :S hehe... så litt mindre febrilsk kikker jeg rundtom i akvariet, ingen HO eller Yngel i syne, men vent litt, der bak, rundt en stein, hva er det jeg ser, joda, en stk stol HO sammen med en haug yngel, mens "pappa" passer på at tetraen holder seg på trygg avstand *im Proud*

Ha en fortsatt fin fin helg

-Finn-Erik-
Fink3n
Vel der var jeg litt kjapp i vendingene, skulle bort å kikke inn i hula (som jeg har hatt for vane å gjøre ganske ofte den siste tida :P ) så til min forskrekkelse, INGEN YNGEL :S hehe... så litt mindre febrilsk kikker jeg rundtom i akvariet, ingen HO eller Yngel i syne, men vent litt, der bak, rundt en stein, hva er det jeg ser, joda, en stk stol HO sammen med en haug yngel, mens "pappa" passer på at tetraen holder seg på trygg avstand *im Proud* Ha en fortsatt fin fin helg -Finn-Erik-
Gratulerer så mye. Ja er de ikke søte når de først er kommet ut. Syns mine har vokst mye nå skal prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert. Denne gangen har jeg troen på at noen skal leve opp....
Så gøy =) håper du får se noen leve opp denne gangen da =) jeg håper jeg å får se noen leve opp første gangen hehe.. men føler de har tetraene under kontroll =) Så kan jo se lovende ut.... blir artig...

Hvor lenge har dine vært klekket nå? eller frittsvømmende?
oi oi, det skjer jo masse hos dere! Så gøy!

Mine graver som gale.. aldri sett slik graving før jeg! De graver i alle tre pottene, samt to forskjellige steder under rota. Tror faktisk de har gravd seg helt i bunn under rota, hullet er jo både dypt og digert!

Hunnen begynner å se ganske så klar ut også, og jeg tror det snart skjer noe spennende. Håper bare de ikke spiser eggene denne gangen...!
Fink3n
Så gøy =) håper du får se noen leve opp denne gangen da =) jeg håper jeg å får se noen leve opp første gangen ;) hehe.. men føler de har tetraene under kontroll =) Så kan jo se lovende ut.... blir artig... Hvor lenge har dine vært klekket nå? eller frittsvømmende?
Første gangen de var ute av hula var 17.02 . Da ligger de nesten nede ved bunnen hele tiden men de blir modigere og modigere for hver dag som går. Mine svømmer overalt nå men foreldrene er like i nærheten.
Hei, vet du hvor lang tid det tar fra palettenes egg klekkes til yngelen blir frittsvømmende?
Hei heidi
hei, vet du hvor lang tid det tar fra eggene klekkes til yngelen blir frittsvømmende?

Jeg har et par paletter som la egg i en lekskrukke. Sist lørdag var eggene sannsynligvis klekket og foreldrene flyttet ungene til en tryggere hule, da de var blitt avslørt at de hadde egg i lekskrukken.

Nå har de en hule de vokter med nebb og klør, var spennende og interessant å se sist lørdag da hannen voktet det nye hjemmet mens hunnen svømte i skytteltrafikk imellom nytt og gammelt hjem for å flytte på dem.

Jeg har ikke sett noe yngel ennå, så venter spent
Tror det tar ca. en uke, men det kan vel variere som alt annet

Mine har ikke lagt egg enda, så jeg venter fortsatt spent på deres tredje forsøk. De ser veldig klare ut, men graver litt over alt, så hvem vet hva de bestemmer seg for hehe.
Merkelige greier, jeg visste ikke engang at mine var på "tjukken" hehe.

Oppdaget bare at de begynte å sloss noe voldsomt med 2 blå acara. Det var sånn jeg oppdaget det.

Blir spennende dette
Ja, det blir veldig spennende!!

Jeg tror jeg har egg!! hurra! Vel - ikke jeg da - men palettene!

Litt tidlig å si noe sikkert, og basert på at de har lagt egg hver 14. dag er det litt tidlig. Det blir 14 dager den kommende helga.

Men - det har vært hektisk aktivitet siden de flyttet til det andre akvariet, og de har gravd over alt som besatt. Og nå kommer ikke hunnen ut av hula i det hele tatt... Har vært borte i kveld, så om det var egglegging så fikk jeg det ikke med meg.

Hun holder til under en terrakotta potte så nå er det slutt på å kunne se eggene. Får bare håpe hun kommer frem etter hvert med yngel denne gangen!

*krysser fingrene*
Gratulerer så mye så langt med en forhåpentligvis velykket egglegging. Dette er moro. Mine er snart en cm store og de er så søte. Har bare lyst til å sitte å se på dem hele dagen vettu. Har tatt noen nye bilder som jeg legger ved. Hvor mange det er aner jeg ikke for de står ikke i ro så jeg får telt de. He he. Får heldigvis levert yngelen på dyrebutikken på Orkanger så jeg slipper å bli sittende med hundrevis av unger. Foreldrene er så flotte i fargene også , sterke klare farger og veldig rød i buken begge to. Det ser nesten ut som faren kjenner meg igjen når jeg setter meg ned ved karet , da kommer han bort til glasset med en gang og kikker på meg før han går tilbake til barnepassing. Jeg måtte ta ut tetraene jeg hadde oppi sammen med dem for de hadde snart ikke finner igjen. De fillerista de rundt omkring i akvariet så jeg klarte ikke å se på dette lenger. De er ganske medtatte så vi får se hvordan det går med dem. Hva kan man ha sammen med dem som tåler en trøkk tru? Har tenkt på ancistrus men er ikke sikker..
God aften =)

Flotte bilder av babyene dine du hadde fått til =) Mine er å ute på oppdagelsesferd med mor å far på utkikk etter farer :P
Har både kardinaltetra og Ancitrust med palettene mine, de blir jaget endel, men ser ikke ut som om Tetraene tar skade... men kan være det blir værre å værre etterhvert.

Men kommer jo mest sannsynlig til å kjøpe nytt kar imorgen så da blir det nok bedre da med litt større plass å boltre seg på =)

Skal se om jeg får lagt ut noen bilder i nær fremtid, må bare få tatt noen bra bilder med det #¤%& dyre nye kameraet jeg kjøpte til nettop dette

MVH Finn-Erik
Å så fine, Heidi!!!

Finn - hehe, nå er det bare å knipse i vei! Så flott at dine har klart seg så langt!

Mine er jo på det tredje forsøket nå, de ser ut til å lære litt sakte hehe. Jeg aner ikke hvordan det går siden jeg ikke klarer å se inni hula. Hunnen har vært litt ute i dag, men bare rett utenfor. Hula hun bruker er en terrakottapotte som ligger helt siden av rota. Når hun er ute så graver hun litt under rota, og hullet har blitt stort! Håper at eggene er der enda, og at gravingen under rota er planlegging til de klekker

Pappan står vakt rett over hula, og stakkars den som nærmer seg!! I dag hadde den fineste hann-guppyen min fått halen "stusset"

Han ser frisk ut, så jeg håper det går bra. Kunne ønske jeg kunne redde guppyene unna, men problemet er at det eneste karet jeg kan ha de oppi er midt i innkjøringen og har nitritt, så det går ikke.

Mine forrige paletter var ikke i nærheten av så aggressive. Da hadde jeg både sebrafisk (danio) og guppy og ikke en eneste en fikk ny frisyre. Så hvem som går bra og hvem som ikke går bra varierer tydligvis veldig.
Her er endelig et bilde eller to av propellene =)

Mor som passer på de søte små
Mine ble ekstremt agressive denne gangen sikkert fordi det er mange flere å holde styr på. Så alle glassmallene har takket for seg og nå bare to tetraer igjen. Men Finn hvordan klarer ancistrusen seg? Er den stor og sterk ? he he. Jeg syns nesten jeg bør ha en fisk oppi der også men vet ikke hva. Noen gode råd?
Jeg har tre ancitruster, de er tre forskellige størrelser egentlig, har ikke merket de beiter for mye alger i det siste, men de ser ut til å overleve i alle fall =) kan være de bare liker litt juling :P hehe
Har igrunnen ikke mange bra tips altså.... kjedelig at de skulle ta knekken på de andre fiskene dine da
Fink3n
Her er endelig et bilde eller to av propellene =) Mor som passer på de søte små ;)
Så fine bilder. Jeg elsker å ta bilder og å se på bilder, derfor det er mange bilder fra meg her inne. Et bilde kan si så mye som setter fantasien igang.
Fink3n
Jeg har tre ancitruster, de er tre forskellige størrelser egentlig, har ikke merket de beiter for mye alger i det siste, men de ser ut til å overleve i alle fall =) kan være de bare liker litt juling :P hehe Har igrunnen ikke mange bra tips altså.... kjedelig at de skulle ta knekken på de andre fiskene dine da :(
Får du yngel på ancistrusen også når de går i samme kar?
Vel jeg begynner nettop å se barter på den ene(mellomstore) og er ikke anntydninger til barter på den andre(største), den tredje er litt for liten til å kunne bli kjønnsmoden enda, men har ikke sett anntydnig til at de skal begynne å produsere =) men man kan jo alltis håpe på det da :P
Grrr jeg vil ha kamera og!! Ikke bare mobilen som tar grusomme bilder.

Flotte bilder, Finn!! Så fine bebisene er!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap