- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon i Bergen (side 6)
Storauksjon i Bergen (side 6)
Postet 01.04.08 kl 18:18
Postet 01.04.08 kl 19:01
Postet 01.04.08 kl 21:42
Postet 03.04.08 kl 17:15
Postet 03.04.08 kl 17:16
Postet 03.04.08 kl 17:39
Diverse spørsmål ifm storauksjonen
Regner med vi kommer til å ta turen til storauksjonen, men har aldri vært med på noe sånt før så har noen spørsmål:
- Har et lite kull med paletter vi tenkte å selge. Er en gruppe på fem som er 6 mnd gamle og mellom 3,5 - 5 cm. Det ser imidlertid ut til at alle fem er hunner (prikker både på rygg- og halefinne, samt runde halefinner). Hvordan er det mest hensiktsmessig å pakke og selge disse - hver for seg, som en gruppe på 5, dele gruppen i to...?
- Har også en lite brukt bolle på ca 10(?) liter vi gjerne skulle ha solgt. Vil denne bli godtatt, eller avvist som et objekt klubben ikke kan gå god for? Den er jo lite egnet til fisk, men fungerer fint som rekebolle, til ny"født" yngel etc.
- Fint at man ikke må være medlem av klubben for å kjøpe, men må man være det for å kunne selge?
- Har et lite kull med paletter vi tenkte å selge. Er en gruppe på fem som er 6 mnd gamle og mellom 3,5 - 5 cm. Det ser imidlertid ut til at alle fem er hunner (prikker både på rygg- og halefinne, samt runde halefinner). Hvordan er det mest hensiktsmessig å pakke og selge disse - hver for seg, som en gruppe på 5, dele gruppen i to...?
- Har også en lite brukt bolle på ca 10(?) liter vi gjerne skulle ha solgt. Vil denne bli godtatt, eller avvist som et objekt klubben ikke kan gå god for? Den er jo lite egnet til fisk, men fungerer fint som rekebolle, til ny"født" yngel etc.
- Fint at man ikke må være medlem av klubben for å kjøpe, men må man være det for å kunne selge?
Postet 03.04.08 kl 21:45
Postet 03.04.08 kl 21:52
PernilleRegner med vi kommer til å ta turen til storauksjonen, men har aldri vært med på noe sånt før så har noen spørsmål: - Har et lite kull med paletter vi tenkte å selge. Er en gruppe på fem som er 6 mnd gamle og mellom 3,5 - 5 cm. Det ser imidlertid ut til at alle fem er hunner (prikker både på rygg- og halefinne, samt runde halefinner). Hvordan er det mest hensiktsmessig å pakke og selge disse - hver for seg, som en gruppe på 5, dele gruppen i to...? - Har også en lite brukt bolle på ca 10(?) liter vi gjerne skulle ha solgt. Vil denne bli godtatt, eller avvist som et objekt klubben ikke kan gå god for? Den er jo lite egnet til fisk, men fungerer fint som rekebolle, til ny"født" yngel etc. - Fint at man ikke må være medlem av klubben for å kjøpe, men må man være det for å kunne selge?
Hei. Man trenger ikke å være medlem av klubben for å auksjonere vekk ting.
Så lenge bollen er tett så går det fint an å selge den, palettene er det kanskje lurest å selge samlet etter min mening for å få en bedre pris. Visst du går inn på www.bergenak.org så skal retningslinjene for auksjonsobjekter stå der
Postet 03.04.08 kl 21:54
Postet 03.04.08 kl 22:52
Postet 06.04.08 kl 21:01
Hei
kan vi vere der selv om man isje vil by på noe???
men går det ann og selge mitt og så bruke di pengene til auksjonen?
men går det ann og selge mitt og så bruke di pengene til auksjonen?
Postet 06.04.08 kl 21:31
Postet 06.04.08 kl 22:18
Postet 07.04.08 kl 14:33
Postet 07.04.08 kl 14:38
Pernille- Har også en lite brukt bolle på ca 10(?) liter vi gjerne skulle ha solgt. Vil denne bli godtatt, eller avvist som et objekt klubben ikke kan gå god for? Den er jo lite egnet til fisk, men fungerer fint som rekebolle, til ny"født" yngel etc.
Enkelte ting har en tendens til å gå for symbolske summer. Vil tro bollen er blandt disse. Husk å sette minstepris om du ikke vil risikere å sege den for 30 kroner.
Postet 07.04.08 kl 19:08
Postet 07.04.08 kl 19:20
Hei
eg tenkte og selge ett 19 l terrarium som eg har brukt til yngel.
kan dette gå?
men dette skal følge med:
luftpumpe som er formett som en marihøne (kjempekul)
litt sand
planter
steiner
noen som kan gi meg ein pris på dette?
lisom minstepris
og så skal eg ta med elfenben par med yngel
(minsteprisen?)
plante på rot str: m
(minstepris?)
en rar ciklide
diverse planter
og så vet eg isje ka annet eg skal ta med=P
kan dette gå?
men dette skal følge med:
luftpumpe som er formett som en marihøne (kjempekul)
litt sand
planter
steiner
noen som kan gi meg ein pris på dette?
lisom minstepris
og så skal eg ta med elfenben par med yngel
(minsteprisen?)
plante på rot str: m
(minstepris?)
en rar ciklide
diverse planter
og så vet eg isje ka annet eg skal ta med=P