Mange bøtter vann.. (side 6)

Husker vi hadde en blek en vi og, den levde helt normalt. Er vel bare som alt annet, noen er bare blekere enn andre individer.
Husker du hvor mye ålene kosta sånn ca? Dyre?
tror de koster ca 30-40 kr stykket når jeg kjøpte de, husker ikke helt. kommer ann på om det er en dyr eller billig butikk :p
Pleier å handle i dyrebutikker jeg :P he he. Dårlig humor av å ikke ha fått sove hele natta:P det er tragisk lite aktivitet på det forumet her sånn ved 3-4 tiden
hehe:p

blæ, fant en død reke i blue pearl karet mitt... telte til sammen 8 reker, av 15, men de er små og vanskelige å se,å aner ikke hvor mange jeg har nå..
Hvor mange kar har du egentlig?
bare to
ett selskapskar med sør amerika og sør asia fisk, og ett rekekar. i hvert kar går i tillegg 4 eplesnegler og ukjent antall sandsnegler og pest snegler :p
Heldig da, har bare ett her jeg :/ var nede i dyrebutikken her og så etter kuhlii-åler i dag, men de hadde bare værål og øreål, og de er jo alt for store:/
foreldra mine syntes det var nok med ett, var ikke det bra nok lissom. men jeg KAN IKKE ha dverg reker i suppekaret mitt, det går bare ikke. så jeg fikk lov. men nå har jeg bare ikke plass til mer... kjellerstua er full. men skal flytte bare jeg får skrapet sammen nok penger (og med dyre hobbyer som fisk og foto er det enkelt, not...) og får lån, så kjøper jeg meg egen leilighet. og da blir det mer fisk. vil ha ett større kar, så jeg får plass til noen større fisk jeg har lyst på, som kongotetra. de er fine de =D

fikk armaturet idag, så nå blir det (måne)lyst her :p tror desverre flyteplantene jeg kjøpte ikke kommer seg, de var blitt lite pent behandlet i posten, var halvråtne og knørvete nærmest. men men, får bare håpe.. litt sterk strøm så de blir nærmest dratt under vann i tillegg... vet ikke helt åssen jeg skal plassere utblåset for å forhindre det =/

fikk noen bilder av mine blue pearl. ikke de beste da de er små og ikke poserer nærme glasset :p
De var skikkelig kule
hørtes ut som at du har det samme problemet som meg med å flytte ut av kjelleren, he he :-P akvarium er visst dyrt har jeg funnet ut. Endte opp med at jeg bygde meg kasse med lysarmatur selv her da, var mye billigere
koselig her i kjelleren, men det eneste som stopper meg er faktisk boligprisene... urk. folk skal jo ha over millionen for leiligheter, og jeg har under gjennomsnittet i lønn, og vil helst ikke ha lån oppover ørene..

[External Image]
Oj, den var da utrolig vakker blå!
ja, de er nydelige
denne hadde benket seg i juletremosen rett foran glasset, uheldigvis er det noe alger på glasset i det området, men jeg var heldig med dette bildet. de andre 10 ble ikke gode :p

aner ikke om dette er hun eller hann, om de er for små til å se eller noe :p klarer ikke telle mer enn 8-9 stykker, og jeg vet at en er død, så da skal det være 14 igjen... hvis det ikke er flere døde som jeg ikke kan se...
Det der var et flott bilde ja
Du får selge reker for å tjene til hus :P enig i at det er alt for dyrt..
mere blue pearl :p
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Nydelige bilder, Sanne! Regner med at du får inn noen av disse i basen.
takker
har sent in ett foreløpig, tar og sender inn disse siste 3 også, så kan juryen bestemme om de er gode nok for en såpass uerfaren fotograf med kun kitlinse, er disse krabatene ikke av de enkleste å fotografere! trillene er mye enklere, bare de ikke gjemmer seg xD
funderer på å innvestere i en dedikert macrolinse. ett vennepar av meg reiser til usa i september, skal spørre om de gidder å skaffe meg en linse der. canon's 60mm macro linse er en drøy tusing billigere der borte enn her.
Sukk, ønsker meg en slik linse jeg også, men det kan jeg bare ikke prioritere på lang tid enda. Heldiggris
tja, egentlig burde jeg ikke, da jeg sparer til leilighet... men jeg har så lyst ^^;
lyst på linse til å ta landskapsbilder også xD
det var flotte bilder ja
Bruker du noe ekstra lys for å få det til?
nei, kun armaturet. men det har til gjengjeld 3x8w T5 rør, til et 28 liters kar :p to gulhvite og ett blått. fulgte med armaturet, noe kinesiske saker jeg ikke aner verken kelvin eller temperatur da rørene ikke er merket.
ellers er det kun den blitzen som følger med kameraet jeg bruker.
Tilfeldig bekjentskap
© Simen
Reklame for plussmedlemskap