Gk,s våte hjørne. (side 6)

måtte fomle litt med hoven i dag, rekene måtte flyttes over i 15 litern slik at jeg slipper og panikk fange de 10 minutter før aukjonen starter på onsdag.
de største var verst og fange:S de har så ster finne bakk sånn at jeg må legge håven i vannet, vente 4 minutter til de vender seg til den og blir litt nysjerige på hva det er, så når de er kommet oppi må jeg saakte løft hoven opp. et lite rykk og alt er ødelagt:S

de små var ikke noe bedre de heller, den ene rota jeg har i karet er full av små hull hvor de kan gjemme seg med en gang en fare truer...
til slutt etter ca 2 timers strev hadde sånn rundt 25 reker i karet.
noen av dem er helt hvite mens andre har en sterk rødfarge.
Inaktiv bruker
det må hvel vere slitsomt å gjøre det ?
jadet er jo det:P endlersene er heldigvis ikke like vanskelige... svømmer jo rett inn i hoven de

Måtte pusse opp slamkryper karet i dag, stranden var ikke akkurat den fineste ettersom at grusen og sanden hadde begynt og blande seg:S
lys og fin sand ble satt inn og stranden ble flyttet over fra venstre side til høyre side. på venstre siden ble det lagt en rot hvor mons kan krype opp på.

bilder kommer forhåpentlig hvis i morra...
sånn klikketiklakk og bildet er tatt

fikk også med et parr kule bilder av mons mens hann chiller rota og noen av steinene, bildet av selve karet ble desverre ganske dårlig grunnet lyse bak.
Inaktiv bruker
nå får han det fint =
Slamkrypern mons
ja han trives veldig godt spiste fra hånden min i sted.. det var da jeg oppdaget at han hadde tenner... -ååå så søt han er, ÆV-;P
han ser ut til å like rota veldig godt, helt siden den kom dit er det nesten det eneste han har ligget på.

knipset noen flere bilder av ham
Inaktiv bruker
han kome vel lettere opp på rota en steinene =
ja den ligger litt mer nedi vannet enn stenene gjør, bortsett fra en av stenene som ligger under vannet. men da må han nesten stå på "tærne" for og holde seg over vannet.
byen i dag.
måtte en tur til byen i dag for å kjøpe en pakke med mygglarver, kjøpte også et bergenserør med artemia egg...
har klart et artemia klekkeri som jeg lagde på lørdag.
Inaktiv bruker
da er du heldigere en meg jeg har aldri klart å kleke artemia =
Hoho! bare 2 timer til auksjonen starter... 2 uuuuuendeige lange timer til auksjonen starter, driver og fanger noen endlers guppyer som jeg skal ha men på auksjonen. av andre ting jeg skal kvitte meg med er 20 stk neocaridia sp., en stor rot, en halvvoksen ancistrus (hannskjønn) og en ensom sort neon tetra.
skal prøve og få tak i en eller to grupper med corydoras, det blir sikkert en hel del andre ting jeg kommer til og kjøpe der
Corydoras aenus "gold shoulder" og shwartzi
Jah.. hjemme fra auksjon(egentlig kl.21.00 i går men jeg har ikke hatt tid til og skrive noe før nå...)

kom lykkelig hjem med TO corydoras grupper, en gruppe med corydoras aenos "gold sholder" og en gruppe med corydoras shwartzi.
Salget var jeg ikke like heldig med, solgte en gruppe med 20 stk neocaridia sp. for 10,-kr(skuff). endlersene måtte jeg ta med hjem, det var ingen som ville ha de.
i dag må jeg skifte sand i 40 literne, den sanden jeg har der nå er så fin at corydorasene må sile den ut gjenom gjeldene. corydoras shwartzine er midlertidig flyttet over i 120 litern.
GK
i dag må jeg skifte sand i 40 literne, den sanden jeg har der nå er så fin at corydorasene må sile den ut gjenom gjeldene. corydoras shwartzine er midlertidig flyttet over i 120 litern.

Hvorfor skifte sand? Coryer skal helst ha så fin sand at de kan sile den gjennom gjellene. Det er slik de siler ut maten fra sanden i vill tilstand (og i akvariet).
de snadkornene jeg hadde før var like små artemia egg, dessuten har jeg den sanden som jeg har nå i nesten alle de andre karrene mine og de coryene som er der stortrives.
Har endelig fått til en avtale med pappa tre femten litere ut, en 45 liter inn. men det er det siste, har måttet mase på han i 3-4 måneder for og få det.
Tante Astrid
[QUOTE=GK]i dag må jeg skifte sand i 40 literne, den sanden jeg har der nå er så fin at corydorasene må sile den ut gjenom gjeldene. corydoras shwartzine er midlertidig flyttet over i 120 litern.

Hvorfor skifte sand? Coryer skal helst ha så fin sand at de kan sile den gjennom gjellene. Det er slik de siler ut maten fra sanden i vill tilstand (og i akvariet).
Litt av grunnen var jo også så akvariet skulle være lettere og rense spesielt med slamsuger siden sanden bare fulgte med opp.
Ja der læret jeg noe nytt gitt
Bilder
slenger inn et par billder jeg,

mons har klekket ut en taktikk for å fange mollyene, han stiller seg oppå den ene steinen som ligger øverst over vannet når jeg hiver oppi tørrfòr til mollyene, når mollyene kommer for og spise så hopper han uti vannet og jager dem(han har klart og fange og drepe en av dem nå). men heldig hvis for meg og for fiskene er at det er 2 hjørner i karet, så hvis jeg gir mons litt mygglarver i de ene hjørne så får mollyene sitt fòr i det andre hjørne.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap