Stilig kar på europris :) (side 6)
Postet 02.10.08 kl 00:35
Postet 02.10.08 kl 00:41
For eksempel en sykkelpumpe fra Clas Ohlson som jeg hadde liggende fremme, og moren min tolket som noe helt annet enn en sykkelpumpe..
Postet 02.10.08 kl 08:01
Postet 02.10.08 kl 08:47
Jeg kjøpte det siste karet på Europris vestkanten! Fikk 20% avslag, siden det var utstillingsvare.
Hjelpe meg for en knøttliten pumpe! Og filteret inni er på størrelse med to små fyrstikkesker... Det er jo altfor lite! Men pytt! Jeg har ferdig innkjørt filter som sutler og går i en bøtte. No problem!
Dette lille filteret kan jeg jo ha i en 12-liter. Der passer det nok bedre. ;D
I tillegg var det en kull-kassett i filteret, den tenker jeg at jeg sparer til en gang jeg skal fjerne medisinrester fra noe.
En ting som bekymrer meg litt, er ledningene som går inn til lyset. De er ikke dobbelt-isolerte. Det er kun en flettet strømpe utenpå, og det går vel fukten rett gjennom, vel? Fikk lyst å kline den inn med silikon... :S
Hjelpe meg for en knøttliten pumpe! Og filteret inni er på størrelse med to små fyrstikkesker... Det er jo altfor lite! Men pytt! Jeg har ferdig innkjørt filter som sutler og går i en bøtte. No problem!
Dette lille filteret kan jeg jo ha i en 12-liter. Der passer det nok bedre. ;D
I tillegg var det en kull-kassett i filteret, den tenker jeg at jeg sparer til en gang jeg skal fjerne medisinrester fra noe.
En ting som bekymrer meg litt, er ledningene som går inn til lyset. De er ikke dobbelt-isolerte. Det er kun en flettet strømpe utenpå, og det går vel fukten rett gjennom, vel? Fikk lyst å kline den inn med silikon... :S
Postet 16.10.08 kl 21:52
Har hatt to av disse karene i drift siden Europris begynte å selge dem, og de har fungert fint. Plantene trives utrolig bra, og fiskene med. Pumpene gir nesten for mye strøm i karene, men fungerer greit. Bytta ut filtret og boksen med aktivt kull, med filter av blåfiltermatte. Fungerer bra, men går litt for fort tett. Avhengig av type fisk, og plantevekst i karene. Sneglene mine legger egg på pumpa, og det bidrar sterkt til at den går tett!
Kan kanskje være en fordel med et større filter. Hjørnefilter av blåfiltermatte burde gi ønsket effekt!
Kan kanskje være en fordel med et større filter. Hjørnefilter av blåfiltermatte burde gi ønsket effekt!
Postet 16.10.08 kl 22:09
Ja, dette filteret må nok de fleste gjøre noe med hvis de skal ha skikkelig glede av det. Å bytte kullkassetten med et fin-filter er en start, men jeg ville også ha dekket innsugingsristene med en filtersvamp. Da blir filteret også mer reke-og yngelsikkert. Kanskje man unngår at det blir så fort tett, også?
Postet 16.10.08 kl 22:43
Postet 16.10.08 kl 22:51
AggiEr det forresten noen som har klart å løfte av lokket uten å ødelegge det? Ser ut som det er en slags patent, men jeg tør ikke bruke krefter, for da knekker vel hele greia.. :S
Jepp
Vipp den 45 grader opp (halvåpent), og så dytter du rett bakover. Da bøyes de tre "klypene" den sitter fast med litt rundt, og du kan løfte den av. Du kan også prøve å vri på disse, de vris ut fra innsiden av karet.
Motsatt for å sette på igjen, men merk at den ikke setter like godt etter at du har gjort det. Ikke det at den detter rett av etterpå, men det blir lettere å ta helt av neste gang.
Hvis du ikke får det til kan jeg ta en film av det i morra og legge på youtube, så får du sett
Postet 16.10.08 kl 22:56
Postet 16.10.08 kl 23:34
Postet 17.10.08 kl 00:48
Postet 17.10.08 kl 01:04
Postet 17.10.08 kl 01:10
Postet 17.10.08 kl 08:05
Endret: 17.10.08 kl 08:05
Postet 17.10.08 kl 08:39
Postet 17.10.08 kl 08:47
AggiFilm høres veldig bra ut. :D Vet ikke om jeg tør prøve å brekke løs... :S
<embed src="http://www.youtube.com/v/113Xj1Z5dZ4" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed>
Bare quick & dirty filma i dag tidlig, men du ser vel poenget
Postet 17.10.08 kl 09:50
Postet 17.10.08 kl 15:17
Postet 17.10.08 kl 22:35
Pumpe og lysrør
du finner det på TropehagenZoo Mot klepp (Braut) utenfor Sandnes. Lysrøret er litt kortere enn det orginale ogde selger samme sort pumper som den du har.
Postet 18.10.08 kl 20:41