Larvik, Grenland og Vestfold akvarieklubb arrangerer storauksjon 15 mars 2009 (side 6)

En ting mange oppdretter ofte leter etter er Methylenblått. Den saken har vi endelig løst, og det kommer Methylenblått på auksjonen.
Kan man pakke fiskene kvelden iforveien?
Har alltid gjort det på morgenen. vil ikke fisken lide når den blir så lenge i posen???
Tror nok de fleste bare har fanget fiskene og flyttet de over i beholdere som gjør det enklere imorgen tidlig.
Ja da er dagen her folkens, rekene mine er fanget inn og fordelt i to poser. En god miks av store og små, kan vel kalle det startgrupper, på ca 25- 30 i hver pose.
De ble fryktelig bleke under fanging og pakking så redd de ikke viser seg fra sin beste side under auksjonen idag gitt :s

Vi har iallefal flotte premier, så detta blir spennende
Tut og kjør
Nå er alt pakket. Vi ses på auksjon :o)
Knall auksjon altså
Dette var bare flott, stort oppmøte, masse fine objekter. Spennende fisk som gikk grisebillig, var spesielt tre sjokoladegurami som jeg kunne tenkt meg, hadde jeg bare hatt plass da

Men jeg fikk tak i metylenblått sjokkbillig, snegledreper/fjerne middel til 30kr (om jeg ikke husker feil) osv.
Ei heldig dame som vant to akvarier med alt på loddsalget, ellers mye annet flott der. Artemiaklekkeri feks.

Håper det er mange der hjemme som gleder seg over fisken de fikk kjøpt, sikkert noen som får litt bakoversveis når de ser hvor billig de egentlig fikk det.

Var no reker der å, men dårlig utvalg, var kirsebær, blå og gule reker.

Men stemninga var høy, tror det var mange som kosa seg, jeg kosa meg vilt iallefal
Dette var en ny erfaring for oss. Vi har hatt en kjempefin dag og er kjempefornøyd.
Jeg er i allefall grisefornøyd, Fikk tak i alle fiskene jeg satt meg ut for å få (+ noen til)

Har i allefall hatt en morrsom og innholdsrik dag.
Ja, var morro det her Ble ikke mye fisk på meg, men har nok reker for en stund :P
Jeg er fornøyd i dag og vant et Artemiaklekkeri og lurte litt på hvordan man klekker Artemia? eller om noen har en link jeg kan se=)
Storauksjonen
Jeg vil få benytte anledningen til å takke alle som deltok og fikk gjennomført auksjone på en så fin måte, og likeså takke alle frammøtte, både selgere og kjøpere, uten dere hadde det ikke blitt noen auksjon!
Her er en link som tar for seg hjemmelaget artemia klekkeri og om hvordan dette gjøres.

Ellers så syns jeg dette ble en meget vellykket auksjon, og skulle det være noe folk har å utsette på så hadde det vært fint å fått en tilbakemelding på dette. Slik at vi kan bedre oss til neste gang.

Blei bare 3 skiferhuler på meg denne gangen, men det setter nok mallene mine pris på
dette var hyggelige saker fikk med meg fine planter, noen røtter og ei kjekk isoporkasse med hjem :p første gangs auksjon på meg, men alt gikk så ryddig og fint for seg uten no særlig forvirring, selv for meg :p
Tom Kristiansen
[URLBLOCK1]er en link som tar for seg hjemmelaget artemia klekkeri og om hvordan dette gjøres. Ellers så syns jeg dette ble en meget vellykket auksjon, og skulle det være noe folk har å utsette på så hadde det vært fint å fått en tilbakemelding på dette. Slik at vi kan bedre oss til neste gang. Blei bare 3 skiferhuler på meg denne gangen, men det setter nok mallene mine pris på:)

Ønsker du flere skiferhuler er det bare å ta kontakt
Hehe etter dagens handel så har jeg nok for en stund fremover. Men man skal aldrig si aldrig
Auksjons tilbakemelding
Tom Kristiansen
Ellers så syns jeg dette ble en meget vellykket auksjon, og skulle det være noe folk har å utsette på så hadde det vært fint å fått en tilbakemelding på dette. Slik at vi kan bedre oss til neste gang.

Dette var første akvarie auksjon for meg, fikk desverre ikke med meg noe hjem men synes det var interresant å se hva som folk hadde interesse for.

En ting jeg savnet var en liste med hva som skulle komme. Gjerne med objekt nummer (i rekkefølge) slik at det kunne vært enklere å følge med på hva som til en hver tid var oppe til auksjon. Og for å lettere kunne vite hva som kom "til salgs" når...
hakonbe
En ting jeg savnet var en liste med hva som skulle komme. Gjerne med objekt nummer (i rekkefølge) slik at det kunne vært enklere å følge med på hva som til en hver tid var oppe til auksjon. Og for å lettere kunne vite hva som kom "til salgs" når...

En bra tilbakemelding
Hvorfor gjør vi som vi gjorde.. Av hensyn til fiskene valgte vi å skjerme de fra å bli løftet på av utallige mennesker. Det er jo fiskene vi skal ha med hjem og vi ønsker at de er minst mulig stresset og friske. Gir vi fiskene for stor belastning kan de bli syke og det man kjøper dør kort tid etter man får de hjem.

De fleste fiskene blir levert siste halvtimen før auksjonene. Da har vi rett og slett ikke tid nok til å registrere objektene slik at vi kan lage liste. Det er bare noe få prosent av fiskene som blir forhåndsannonsert. Det er mange forskjellige akvarister uten tilknyttning til hverandre som selger fisk og utstyr på en slik auksjon, så vi vet rett og slett ikke hva som kommer. Et poeng med auksjon er jo også at alle selgere skal få en nogenlunde lik mulighet for å få tilbake litt av den investeringen de har gjort med å få frem yngel (dette koster ofte mer enn man får inn for fiskene). Det blir lettere skambud om man vet at det kommer 10 like objekter i løpet av auksjonen.

Rekkefølgen fiske og utstyr blir solgt er tilfeldig. Det blir påvirket slik at alle selger skal få ut objekter gjevnlig ut, men det er alt.

Mye av sjarmen med auksjon er at du ikke vet hva som kommer og du kan riskerer å komme hjem med drømmefisken du har lett lenge etter. Gripe muligheten når den kommer og ha en trivelig ettermiddag sammen med andre akvarister.

Vil forøvrig takke alle i auksjonsgruppa for vel gjemmomført auksjon. Det ble langt mer vellykket enn vi kunne håpet på. Masse og trivelige mennesker, en god atmosfære og hele auksjonene gikk som et godt urverk.

Alikevel er det rom for forbedringer, det skal man altid være ydmyk for. Vi evaluerer denne auksjonen slik at vi får forbedret oss på de områdene det trengs.

Tusen takk alle sammmen
Jeg hadde dessverre ikke anledning til å ta turen, men det høres ut som en bra auksjon. Jeg setter pris på å høre at dere tar stress av fisk seriøst.
Jeg mener det er dette som avgjør kvaliteten på en auksjon. Jeg har sett stupferdig fisk som har tilbragt en dag på å bli løftet kontinuerlig av nysjerrige kjøpere. Og det synes i hvertfall ikke jeg er fint. Mange fine objekter, gode vafler og kunnskapsrik auksjonarius etc. er irrelevant for fiskene.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap