325l-prosjektet endelig i gang! (side 6)

Hei, gratulerer med det utrolig fine og gjennomtenkte karet ditt
Er det mulig å spørre om ingrediensene til bakgrunnen og hvor de er kjøpt? Ble inspirert til å prøve ut dette, men vil være sikker på at jeg får riktige midler som ikke er giftig for fisken og som gjør at bakgrunnen holder
Hei der Phillip, og takk for komplimentet

Har handlet inn forskjellige akvarie-relaterte ting på no nettbutikker, blant annet webzoo. Malingen er vel standard akryl-maling.
Forseglet det hele med klar epoxy, mapecoat heter det vel. Husker ikke hvor jeg kjøpte det hen men, ikke var det billig heller. Den er drikkevanns-godkjent, så skal ikke komme no gift fra hverken epoxy eller maling da. Men ettersom jeg forstår det så får man kjøpt billigere epoxy med farge nå..typisk
Fikk masse god hjelp av fattern med bakgrunns-prosjektet, han husker sikkert fler detaljer om du skulle trenge det.

Gjennomtenkt og gjennomtenkt..det var ihvertfall planen, men etter å faktisk ha gjennomført prosjektet og hatt akvariet i drift i et par tre år, så er det jo noen små-ting som kunne vært justert^^

Er smigret over å ha laget noe som kan være til inspirasjon, jeg ble selv inspirert av andres prosjekter er inne Så husk å legge ut bilder hvis du har mulighet

Lykke til
Takk skal du ha, jeg tror det er det jeg trengte av info Jeg gikk til malern og spørte om de hadde epoxy for litt siden, og han sa at de hadde epoxy med maling. Så det skulle visst gå, i stedet for å kjøpe akryl og klar epoxy hver for seg? Vet ikke helt hva slags type maling det er da, men jeg for høre igjen... Jeg kan gjerne leggge ut bilder når jeg er ferdig, men jeg prøver i mindre skala enn din da, jeg tenkte i 60 literen først. Jeg gjør det litt annerledes, da jeg har en tynn isoporplate som jeg sprayer sånn skum som utvider seg og blir hardt på, som egentlig lager steinete/bulkete tekstur selv
Høres topp ut det, meningen er å få ideer og inspirasjon og få litt tanker oppi hodet til slik man selv vil ha det

Hørtes smart ut det skum-greiene ^^
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap