Velkommen til min akvarieverden :-) (side 6)

Uff,jeg må snart binde hendene fast og gjemme lommeboka.
Kom hjem med nytt akvarium på 54 liter,en gruppe med corydoras loretoensis noen sverddrager damer ,mygglarver og diverse småting til hobbyen.
Skulle egentlig bare ha røde mygglarver,men når det er 40%på fisk og kar da er det ikke lett å la være.
Jeg har tenkt lenge på å selge den minste porsa reolen med småkarene,og i dag ble det litt mer fart i planene.
Nå gjenstår det å finne en reol som kan bære vekten til 2 stk 54 litere+1-2 småkar.
Lurer på hvor mye det koster å få en slik reol bygget,den kan ikke være høyere enn ca 180-190?
synes å ha lest et sted at du skal til moss på mandag? mulig de har en passende reol på Dahls dyrerike? (men du må nok binde hendene før du gå inn, for jeg tror det er mye som frister der...)
Vi har tenkt oss dit på onsdag
Hehe,spørs om det er så mye igjen i butikken etter at jeg har vært der.Men det kunne vært en ide å spørre om de kunne lage en,for det er noen spesielle mål jeg ønsker på denne nye reolen.
Det blir en riktig handlerunde på mandag,skal levere fisk og hente fisk og som sagt innom hos Dahls.Ringte ned for å høre om de kunne holde av fisk,og det var en som het Terje som lovet at det jeg skulle ha det hadde de alltid inne.Så får vi se da om det stemmer..
Målet var opprinnelig en tur til Langhus,men når jeg først skal gjennom Drøbaks-tunellen og over på andre siden da er ikke veien lang ned til Moss.


Hva er det du skal ha hos Thor da? Nysgjerrig jeg nå
Skal først og fremst ha halvnebb.De er viltfanget fra da han var på tur til Bangkha(vet ikke om det skrives slik)iland.Kjøpte noen sist,men ikke alle klarte seg.Ønsker å øke gruppen,fin og fredelig fisk.
Så får jeg se da,hva annet som er inne.
Og dere da,hva står på deres ønskeliste?
Så flott at du har fått deg egen tråd! Skal følge med på denne..

For bare å plage litersyken din litt. Her er litt fra en mail jeg fikk i kveld:

OPPHØRSSALG MAXI ZOO DRAMMEN

20% på alt katte og hunde for

40% på alt annet i butikken

Knall tilbud til hund, katt, gangere, fisk, hest og reptil


he he... kanskje du bør ta en tur innom
på ønskelista står det litt av hvert du.. men får se hva lommeboka og utvalget gir lov til.
Har ikke noe helt bestemt da jeg ikke helt vet hva de har inne. Men vi skal iallefall studere L-mallene de har
Ja det er litt avhvert å finne i karene der.Riktig skattejakt
Ja da har corydorasene funnet veien til sneglekaret,det viste seg at disse skulle ha litt høyere verdier enn det jeg trodde coryer skulle ha.

Corydoras loretoensis

Det fulgte med to blindpassagerer i posen, av en eller annen ciklide art.
Ligner på sajika ciklidene som yngel,men mangler T -tegningen på kroppen.Den ene har en nprikk,men de har en lang stripe over øynene.Må nok ned igjen i butikken for å se hva art dette er.
Skal få tatt bilde av de etterhvert
Hei dilla.
Jeg har vært på Maxizoo allerede,hehe.Trist de skal legge ned,for den butikken har vært midt i blinken da den ligger rett ved veien hjem fra jobb.
Kunne ikke motstå viltfangede corydoraser som gikk i et av karene til en såå hyggelig pris
Det var der jeg kjøpte den ene 54 literen også,og sand og masse annent
til en meget hyggelig pris.
DER... fant jeg tråden din Trine. Du slapp heller ikke unna daten din her. Fint å se alle karr og reoler du har, samt masse fine bilder. Men tror jeg kunne styre meg for slør ancistruser. Men hadde jo samme mening om vanlig ancistrus når jeg startet opp hobbyen. Har endret mening kraftig der som du vet. Ja palettene du fikk med deg hjem fra møte var "kraftig" store. Har de vært på anabole steroider mon tro? Ellers var jeg også heldig... lekstrioen med ancistrus fikk jeg til en fin pris på klubben i går. Har nå tre leiksgrupper så en kan vel si at det blir en del titting med lommelykt.... Er en liten stund siden sist jeg hadde ancistrus egg så dette er spennende. Legger ved noen bilder fra min "verden". Kunne du sende meg en PM med forklaring på hvor denne sjappa med 40% ligger henn? Ja om det er noe igjen der i morgen da?

Masse klemmer fra daten og grattis med tråden
takker for klemmene

Ja her er min tråd med oppdateringer fra min verdenSå flott du også har med bilder,det blir mer liv da

Ja disse palettene må vikelig ha gått på et eller annet,for disse var virkelig massive.
De fant seg en kokosnøtthule,gravde ut inngangen for de kom selvsagt ikke inn der.Og nå er de i full lek.til stor fortvilelse for leksparet med heroser som skal forlate hjemmet sitt på mandag

Når du kommer fra travbanen retning Drammen,så kjører du forbi den retning byen.
Ta til høyre etter gangbroen(rett etter travbanen),bortover mot postteminalen.
Så får du ica MAXI på venstre side,da kjører du litt til så får du maxi zoo på høyre.Ved siden av binders og fretex og europris
Det blir nok kaos der i morgen tenker jeg.

Nei nå må jeg ned å ta bilder,kommer snart tilnbake
Da kommer bildene,først corydorasene:




[External Image]
Så palettparet foran kokosnøtthula,og dette er en vanlig størrelse for en kokosnøtt-da ser dere størrelsen på fisken.Hannen er ca.7-8 cm lang,og ca 3 cm høy:


[External Image]



[External Image]
Nå har jeg sett på bilder i fiskebasen.og det ser ut til at blindpassasjerene i posen fra butikken i går er nøkkelhullciklider.Det skal heldigvis være en snill art,ikke av den typen som spiser barna til frokost.
Ciklidene går fortsatt sammen med corydorasene og sneglene,men de var glupske (sultne)disse ciklidene så det ser ut til at alle eggene fra sebrasneglene var snacks.
Har gitt avskallet artemia og mikroorm,det blir spist av alle.Skal endre litt på foring,med mygglarver når de er litt mer innkjørt her.Litt usikker hvor mye de har fått i butikken,da er det greit med en oppgradering av formengde etterhvert.

Og siste nytt fra mitt akvarierom,forøvrig lokalisert til vaskerommet som jeg er så heldig å disponere helt alene:

Palettparet som ble betegnet som red/yellow belly har lagt egg og i dag var det masse liv og røre utenfor kokosnøtthula.
Stolte foreldre som passet på der
frosken
Har gitt avskallet artemia og mikroorm,det blir spist av alle.Skal endre litt på foring,med mygglarver når de er litt mer innkjørt her.Litt usikker hvor mye de har fått i butikken,da er det greit med en oppgradering av formengde etterhvert. Palettparet som ble betegnet som red/yellow belly har lagt egg og i dag var det masse liv og røre utenfor kokosnøtthula. Stolte foreldre som passet på der :-)



Ja da er det vel min tur nå da til å få egg Trine, eller hva? Ja det er for meg viktig at fiskene får variert kost. Kjøttkaker elsker jeg jo, spes mors hjemmelagede, men hver dag......? Nei tror ikke det. Men hvordan er dine kjøttkaker da Trine... knis. Kanskje ikke så ille? Uff jeg er i humør i dag hehe. Ja som vanlig. Solen skinner, snøen smelter og Loffa er våryr..... Ellers byttet litt vann i dag og gitt coryene røde myggisser. Ser ikke ut som de er like ivrige meg å legge egg etter at det kom ancistrus i begge di to karrene. Så kanskje det blir et mallekarr til etterhvert. Ha en fin dag i solen Trine, for jeg regner selvfølgelig med at du sitter i solstolen din med en kald Aass!!!!
Hei
Skulle ønske jeg kunne sitte i godstolen akkurat nå,med en kald Aass.
Men det blir det senere i kveld

Kommer tilbake til det med kjøtkakene...
Da har jeg inspisert karet med de nye corydorasene og ciklidene nå i morgentimene.
I dag skulle de få mygglarver,som sagt så gjort.
Men hva skjer,det er ciklidene som spiser så de nesten sprekker,rapper maten foran nesene på corydorasene.Et par coryer gjør et forsøk på mygglarver,men spytter de ut igjen.
Ja da var det bare å gi mikroorm igjen,og dette var snacks.Gjellene jobbet masse,så det var tydelig at de spiste maten som kom med strømmen.
Ser tydelig at dette er elvefisk,måten de beveger seg på og at de liker en del strøm i vannet.
kommet hjem fra tur nå? Venter spent på oppdatering om hva du har hamstret idag
Fisken har stått i fokus siden jeg kom hjem,med tilvenning og noen grå hår om hvem som skal hvor..
Det ble ikke helt som forventet hos Dahls,det jeg hadde ringt om det var utsolgt.
Og listen fra uke 13 var ikke oppdatert.
Men kom hjem med masse annet rart.
Pluss en tur hos MonaO,så ble det en del poser+reol fra Dahls..

Ønsker dere god til Dahls i morgen
Her kommer de første bildene,navn kommer siden...:
(dette er ferskvanns varianten av sjøhest)




[External Image]



[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Torbjørn Marthinsen
Reklame for plussmedlemskap