- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Fluval edge tråden - designer kar i nano størrelse (side 6)
Fluval edge tråden - designer kar i nano størrelse (side 6)
Postet 29.11.09 kl 14:43
Postet 29.11.09 kl 15:15
Det begynner å bli..
Har hatt Edge'n min gående i snart en uke nå og har ommøblert litt fram og tilbake. Er ikke helt sikker på hvordan det blir til slutt. Jeg må vel få inn en plante til, noe grønt. Lurer på om det blir mer mose. Mosekuler?
Slik hadde jeg det først
I kveld har jeg forandra på det
Har ikke somla meg til å kjøpe tynt fiskesnøre, så mosen og planta er festa med gummistrikk. Det funker midlertidig under innkjøringa, men er ikke så pent å se på..vannet er også litt grått, da jeg tok bilder rett etter at jeg var ferdig å rote nedi der. Må få tak i en liten magnetskrape også, så jeg får ut de siste luftboblene som ligger mot toppglasset.
Tror det blir riktig så fint jeg! En bitteliten sør-amerikansk undervannsverden på skrivebordet
Slik hadde jeg det først
I kveld har jeg forandra på det
Har ikke somla meg til å kjøpe tynt fiskesnøre, så mosen og planta er festa med gummistrikk. Det funker midlertidig under innkjøringa, men er ikke så pent å se på..vannet er også litt grått, da jeg tok bilder rett etter at jeg var ferdig å rote nedi der. Må få tak i en liten magnetskrape også, så jeg får ut de siste luftboblene som ligger mot toppglasset.
Tror det blir riktig så fint jeg! En bitteliten sør-amerikansk undervannsverden på skrivebordet
Postet 30.11.09 kl 23:45
Postet 04.12.09 kl 21:10
Postet 04.12.09 kl 22:44
Endret: 04.12.09 kl 22:44
Viojita; bli flott det karer ditt, fine kontraster mellom rot og mose
Jeg fikk tak i en varmekolbe på ca 8 cm, har plass til den i filteret, men den var brukt og er ikke merket med noen produsent.
Jeg fant også led pærer på Clas Ohlson, disse passer i de orginale sokkene på edgen, og produserer nok mye mindre varme. De ga tilsvarende mye lys, men med et litt mer hvitt lys.
Jeg fikk tak i en varmekolbe på ca 8 cm, har plass til den i filteret, men den var brukt og er ikke merket med noen produsent.
Jeg fant også led pærer på Clas Ohlson, disse passer i de orginale sokkene på edgen, og produserer nok mye mindre varme. De ga tilsvarende mye lys, men med et litt mer hvitt lys.
Postet 05.12.09 kl 09:08
Endret: 05.12.09 kl 09:13
Det som er synd er at ingen butikker som har karet vet når det orginale ekstrautstyret til fluvalen kommer :-/ Snakket med en på Dyrego på Oslo City og han hadde ikke fått noe informasjon og ekstrautstyret så det kunne ta langt tid før det kom. Det at lyspæra går burde jo egentlig gå på garantien da det er vesentlig for å bruke karet, men da dette utstyret ikke er å finne i Norge blir det vanskelig..
Postet 05.12.09 kl 10:04
Postet 05.12.09 kl 15:53
Postet 05.12.09 kl 22:46
Postet 06.12.09 kl 12:06
iDuddits.Joda, pærene kan man kjøpe på Clas Ohlsen for 29,- Men hele strømforsyningen gikk hos meg, får ikke lys i dem. Må snakke litt med de der jeg kjøpte den.
det er ikke no forskjell på strømforsyningen i fluvalen og i ei vanlig spotter i taket, så hvis du ikke får tak i org. så går detjo ann å gjøre litt selv å
Postet 06.12.09 kl 13:09
Hvis selger ikke klarer skaffe reservedel "innen rimelig tid" som det heter så fint i loven, må de jo bare gi det et helt nytt kar, da. At de ikke klarer skaffe reservedeler til noe som er defekt fra fabrikk, er jo ikke noe forbruker skal lide for. På noe som er så nytt, er det åpenbart en garantisak. "Innen rimelig tid" er forresten et par uker.
Postet 06.12.09 kl 13:22
Postet 06.12.09 kl 14:09
Postet 06.12.09 kl 17:47
Postet 06.12.09 kl 21:29
Postet 08.12.09 kl 19:19
Endret: 08.12.09 kl 19:22
Noen stemningsbilder fra edge'n
Mosekule er på plass
Ønsker meg en plante til eller to. Venstre hjørne i bakkant trenger ett eller annet..
Algene gror utrolig raskt i dette karet. Og det kun på de små områdene lysstrålene treffer..bildene er tatt i kveld etter en liten rengjøring.
Har fått meg noen kirsebærreker
Apistogramma-yngel stortrives blant mose-og algegrodde røtter
Ønsker meg en plante til eller to. Venstre hjørne i bakkant trenger ett eller annet..
Algene gror utrolig raskt i dette karet. Og det kun på de små områdene lysstrålene treffer..bildene er tatt i kveld etter en liten rengjøring.
Har fått meg noen kirsebærreker
Apistogramma-yngel stortrives blant mose-og algegrodde røtter
Postet 15.12.09 kl 23:43
Postet 16.12.09 kl 10:13
Spørs om det kan bli snacks for noen av dem ja. Men jeg tror egentlig ikke det kommer til å skje med det samme. Yngelet har vokst litt og rekene er fortsatt ganske små.
Er fornøyd med at yngelet er helt friske og fine enda da, i og med at jeg aldri har gjort det her før. Ser jo ut som jeg gjør noe riktig ihvertfall. Håper å ha de til de evt blir salgsklare. Det går 5 i Edge'n og 2, som jeg enda ikke har greid å ta ut, i 60-litern. De får bare være der..regner med at det kommer et nytt kull ut fra kokosnøtta om ikke lenge også, for der inne "skjer det ting". Hehe..
Andre her som også har Edge-akvarie må gjerne legge ut flere bilder! Jeg liker å se hvordan dere andre innreder. Trenger litt inspirasjon..
Øyvind
Er fornøyd med at yngelet er helt friske og fine enda da, i og med at jeg aldri har gjort det her før. Ser jo ut som jeg gjør noe riktig ihvertfall. Håper å ha de til de evt blir salgsklare. Det går 5 i Edge'n og 2, som jeg enda ikke har greid å ta ut, i 60-litern. De får bare være der..regner med at det kommer et nytt kull ut fra kokosnøtta om ikke lenge også, for der inne "skjer det ting". Hehe..
Andre her som også har Edge-akvarie må gjerne legge ut flere bilder! Jeg liker å se hvordan dere andre innreder. Trenger litt inspirasjon..
Øyvind
Postet 16.12.09 kl 19:04
Postet 18.12.09 kl 22:49