Milo's våte verden (side 6)

Plussmedlem
Murphys Lov er noe dritt igrunn.....
Plussmedlem
Var jo de 50 Super Red som ikke ble hentet da, var jo grunnen til Mosse-tur i dag det...
Fikk hverken med oss Rabauti eller Cervinus grupper hjem i dag...
Når vi kom hjem fant jeg en av de største Salvatoris-hoene død. Ho var helt sprekkeferdig, vet ikke hva som gikk galt.
En død green i karet i gangen, tror den har kommet for nær en L144-hanne som ligger og passer yngel. Hissig sak han.
Tømte masse vann utover gulvet fordi høyrearmen brått sa god natt....
I glede og iver over at vi kom hjem klarte tispa å skalle meg ned. Traff meg rett under øyet, så har sinnsyk hodepine.

Kort sagt, ganske mye sånn irriterende småting som går galt på en gang....

MEN....
Ble et hyggelig besøk og en kald pepsi hos Frode Aa. I kjelleren der falt dama for en guppy-variant kalt Blond Undersword... Så ho har "bestilt" slike av F...
Og nybakte Lussekatter var godt som frokost/lunsj hos, hmmm ja, hvem var det hos tro... :-p Alltid trivelig der.... Spennende å se om det er flere som får reol på kjøkkenet...
Og Kristine ble overlykkelig når ho fikk Sterbai. Og når ho i tillegg både fikk se corybarn og prøve å plukke egg så klarte ho jo omtrent ikke rive seg løs....

Så altialt har ikke dagen bare vært negativ. Den har tatt seg litt opp...
Plussmedlem
Huff, nei, det hørtes ikke ut som noen spesielt god dag! Huffameg... hvertfall deler av den. Du får trøste deg med det gode som har skjedd!
Plussmedlem
Anders Kaste
Huff, nei, det hørtes ikke ut som noen spesielt god dag! Huffameg... hvertfall deler av den. Du får trøste deg med det gode som har skjedd! :-)

He, he... Jeg er et kakemonster, så ferske lussekatter hjalp mye det... :-p

Dessuten... Dama laget marinert kalkunbryst med bearnaise og friterte potetbåter... Mmmmm.....
milo
Var jo de 50 Super Red som ikke ble hentet da, var jo grunnen til Mosse-tur i dag det...

Hæ? Var det en kjøper som var så useriøs at de rett og slett bare dreit i og komme/møte opp???
Grrr..... sånt gjør meg så forbannet. Det finnes telefoner! Bruke av andres tid på den respektløse måten ligner ingenting. De skulle hatt kraftig smekk over lanken!
Plussmedlem
[QUOTE=mona o]Hæ? Var det en kjøper som var så useriøs at de rett og slett bare dreit i og komme/møte opp???
QUOTE]

H*n hadde en veldig god grunn Mona, vi snakket en stund på tlf når jeg fikk tak i h*n. Så h*n fikk beskjed om at det bare var å si ifra når det passet bedre....
Åh, så bra. Kjente jeg hissa meg litt opp på dine vegne her jeg sitter, hehe!

Plussmedlem
mona o
[QUOTE=milo]Var jo de 50 Super Red som ikke ble hentet da, var jo grunnen til Mosse-tur i dag det...

Hæ? Var det en kjøper som var så useriøs at de rett og slett bare dreit i og komme/møte opp???
Grrr..... sånt gjør meg så forbannet. Det finnes telefoner! Bruke av andres tid på den respektløse måten ligner ingenting. De skulle hatt kraftig smekk over lanken!

Nå sporer jeg veldig av her, men dette har jeg opplevd. Hadde pakket ned en god gjeng med Corydoras i poser, og jeg bare ventet, ventet og ventet... kjøper kom aldri, svarte ikke på sms eller noen ting. Et par timer etter kjøper skulle vært der fikk jeg beskjed. Da var jeg ikke bare blid...
Men godt å høre at det ikke var slikt som hendte hos deg, da. For et forgjeves styr med å fange fisk, pakke i poser osv. er ikke morsomt!
Plussmedlem
Da har de 50 Super Red blitt avlevert ferjekaia i Moss. Så alt ordnet seg til slutt. Det var en noe mindre stresset fyr jeg snakket med på tlf i dag ja...

Tror eggplukking og yngelpleie tar på, dama ligger og sover på gulvet ved siden av meg. Tett inntil en fornøyd og kosete hannbikkje...

Fått opp nye lufttilførselen på kjøkkenet nå, en minikompressor som skal gi 38l/min. Var fart i den ja. Resun Air8000 (540l/min) blir som et dårlig pust i forhold. Ble nødt til å kjøre ut et gren til luftestein som kun er for å blåse ut overskuddsluft. Men var litt morro å se den med fullt trykk.
Bestilt en til som skal drive karene på toppen av reolen til Kaja, der skal det kun være luftdrevne filter...
Plussmedlem
Tilbake fra tur..
Vært inne hos Erik J i Oslo og hentet noen nydelige C. Oiapoquensis som nå står til akklimatisering.

Dama hentet seg C. sp. Black, sakurareker og noen vakre guppy.

På veien hjem var vi innom en annen fyr og hentet C.Sterbai og C. Adolfoi. Noen av Adolfoi'ene ble levert direkte til Marita...
Tusen takk for flotte mallehuler laget på mål fiskene gleder seg Du lager utolig bra huler, annbefales til alle mallefolk å bestille fra Arne.

Håper på å se dere på festen på fredag, dette blir en kjempefest for alle akvarister om man er medlem av Moss AK eller ikke
Plussmedlem
Utslitt om dagen, så blir ikke mye skriving her inne...
Gjør stort sett bare det som er absolutt mest nødvendig her nå.

I morgen blir det først en tur til Saltnes for å hente en 112liter Waterhome som skal i seksjonen i stue etterhvert. Så er det videre til Moss, for å titte innom Dahls for å sikle litt, sikkert handle litt, og å vente på at elisabeth er ferdig på jobb. Ho har nemlig et Waterhome 54 liter med knust glass som vi skal få armaturet til. For et av armaturene her er sprekt skikkelig stygt i bakkant...

Oi-oi'ene som ble hentet hos Erik i Oslo barter rundt og koser seg. Må ha noen flere sånne etterhvert, skikkelig søte er de....
Plussmedlem
Hvor mange slike nydeligheter har du, da?
Plussmedlem
Erik sendte med 6 stk, hvorav 3 ikke var "ungfisk" som det sto... Mistenker at han plukket ut de 3 siste av leksgruppen sin ved et "uhell"
milo
Oi-oi'ene som ble hentet hos Erik i Oslo barter rundt og koser seg. Må ha noen flere sånne etterhvert, skikkelig søte er de....

Er det mulig de stammer fra meg (avkom etter avkom?) opprinnelig? Husker ikke helt om Erik kjøpte Oi-oi'er av meg en gang i tiden, men jeg tror kanskje det Verden (Corydoras-verden) er ikke sååå stor!

Ser du skal til Dahls i morgen. Regner med det er planlagt siden det er i morgen Dahls får inn en stor fiskesending, massevis av fisk...? Hehe De nevnte denne fiskesendingen da jeg var der i dag (var ganske utplukket i dag, forståelig nok)
Plussmedlem
Aner ikke Mona...
Men 3 av de var ikke ungfisk, han var faktisk litt usikker på om de egentlig hørte til leksgruppen...

Jeg visste faktisk ikke om den sendingen i morgen... Ikke at jeg har plass til så mye mer heller. Tor er ganske rå på å selge når han får ferten av et "offer" :-p

Jeg skal inn for å ha filtermateriale, antagelig luftslange, høre på pris på et helglass med spesialmål, se etter 54 liter helglass og endel småtteri.
Så blir jeg antagelig med Elisabeth når ho er ferdig på jobb klokka 8. Ho har en topp til et Waterhome 54 liter som dama skulle få av ho...
Plussmedlem
Endelig ferdig med alt som heter jul her (unntatt å spise opp julebaksten) og tenkte å ta et lite røsk i kara. Få ryddet opp, solgt unna litt, sortert litt osv...
325'en hadde førstepri, siden den må tas grundigst. Blant annet bytte bunnsubstrat. Og nå har jo L066-yngelen blitt stor nok til å tåle litt.
Så jeg stikker handa nedi karet og tar ut hulen til L066-alfa'n og hva skjer??? Joda, han har nyklekkede yngel i hulen og ikke f om han slipper taket... Så da er det bare å la karet være en måned eller 2 til da... Så får jeg heller gjøre et nytt forsøk da.
Plussmedlem
Lurer litt på hva jeg egentlig har lagt ut på nå....

Fikk tilslaget på 2 små reoler. Den minste er på 12 kar, den største på 18. Waterhome 54 litere...
Jaja....
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap