Inge´s blog (side 6)

Åh hvor er jeg forbannet da, mine fine nye sommerfugleciklider har bidt halvdelen af kæmpe eplernes antenner af!! Hva gir du mig! arghh hvor er jeg gal. Måtte sætte kæmpe eplerne ned i ynglekarret til alle deres babyer, men jeg likte så gott at ha dem heroppe og se på når jeg lå og vilede mig på sofaen. øvøvøv og atter øv
Å nei! Det var synd altså. Hm...
Heeii igjen Inge, og takk for kommentaren i tråden min!

Næmmen, har de bitt av halve antennen? Det var da forferdelig!
Jeg har sommerfuglciklider sammen med vanlige eplesnegler, har aldri opplevet at de gikk til angrep, og håper at de aldri gjør det heller!

Nei, jeg har heller ikke lett for å sove, og da tar jeg frem mobilen og leser både her på AF og surfer på andre sider også. Godt at jeg ikke er alene om det!

Min sønn er tilbake, jippi! Jeg savnet han masse, men han har hatt det helt topp i Usa, og har lært veldig mye. Det er jo også en god erfaring å ta med seg. Men er likevel glad han er tilbake. Det eneste han klaget på var maten.. ler. Alt for mye fett og junk-food både til frokost og middag.
Ellers har han hatt det topp. De avslutta turen med besøk på Usa's største kjøpesenter 'Mall of America' i Minneapolis, og det hadde vært topp også. Ikke ofte man ser berg-og-dal-bane inne på et kjøpesenter! Ikke her hverftfall.. ler.
Han har hatt et meget positivt opphold i Usa, og jeg er så glad for at han fikk være med på denne turen.

Her er en link til et lite videoklipp av amerika-fareren min.

Jeg skal kikke innom tråden din igjen.
Det må helt sikkert være en super oplevelse at have med i bagagen ja.
Men som man også siger; ude godt, hjemme bedst.
Jeg kunne se idag at sommerfugle cikliderne mine også jagter den ensomme guppy og dens unger. Det ene øjeblik spiser cikliden det næste; BAM er den over og dytte til den stakkels guppy!
Jeg havde ellers en enlig s.f. ciklide før, i selskabskarret, og det fungerede fint, så enten har jeg fået mig nogle aggressive individer eller også er det fordi det er hunnen der er aggressiv eller fordi det er et par! Hmmm aner det ikke, men jeg er så sint når jeg tænker på de.
Men flotte er de jo.
Oj, det der hørtes ikke bra ut. Fisker har som oss temperamang så det kan være at du har fått tak i fisker med veldig temperamang. Jeg har også sommerfuglciklider. Utrolig flotte fisker altså.
Jeg overvejer lidt at "smide" mine sf.ciklider i selskabskarret og se hvordan det så ville gå, der ville de jo være de "nye" og de "små" .....hmmm tænke tænke tænke

Jeg har sat en plastik bøtte op indvendig på siden af akvariet med flydeplanter i foroven, med luft selvfølgelig, og med det samme gik der krig i hvem af dværgguramierne der skulle lave skumrede der! Det blev en af de sølv/blå/rød stribede og det var den røde der var med egg!!!
Reden bliver passet på men der dratter hele tiden egg ned, så han ved hvis ikke helt hvordan det skal gøres hehehe Men det er morsomt at se på, hvordan han er territoriel. Kun sneglerne kan han ikke holde væk :-/
Cowgirl
Fisker har som oss temperamang så det kan være at du har fått tak i fisker med veldig temperamang.


ja jeg er god til det med temperament fulde fisk.
Jeg ved ikke om du har læst det, men kampfisken vi købte skulle være en hun, men viste sig at være en han, da den stille og roligt slog fisk ihjel, én hver nat!! Og så byggede den skumrede, hvilket den iøvrigt stadig gør, men den kan man heller ikke have sammen med andre fisk, har prøvet, men nej da.

Hmm afspejler fiskene mon ejernes temperament, eller? lol
LOL, Latterkrampe, det er ikke godt å si.
Huff da, Inge, de gjenspeiler vel ikke eierens temperament vel.. kan ikke tenke meg at du slår noen ihjel om natten.. ler.

Den kampfisken høres litt aggressiv ut. Min er heldigvis så snill, har enda ikke rørt annen fisk. Flere guppyer har fått yngel i karet også, og til nu har han ikke rørt dem. Men man vet da aldri..
Jeg var innenom dyreforretningen idag, og hun mente at det kunne være at de var egg legningsklare og derfor territorielle?
Jeg ved ikke, men nu har kjæmperne fået nyt hjem og så får vi se hvad som videre skal ske.

Her er lige et af mor og far med deres søn, som har klaret at overleve både vandskifte, roden rundt (ret kraftigt) i lavastenene, som var sååå beskidt.
Alt sammen uden at jeg anede at han og hans to brødre var der! De skal nok overleve i livet!

Og lige et par billeder af kjempernes måde at være på 80% af tiden, nemlig sammen! Og 1/3 af hvad der normalt kommer ud af det.
Og et af sommerfugle cikliderne der mente at eplesneglenes antenner var aftensmad! arghh
Fasinerende bilder. Tror nok at den ikke har lært at det ikke er mat ja. Mine snegler var også så krigersk mot de sneglene men etterhvert så har dem lært at snegler ikke er mat. Jeg lurer på om det kunne ha noe med at matmor var i karet med håv og ei klipe. Hm...
Cowgirl
Jeg lurer på om det kunne ha noe med at matmor var i karet med håv og ei klipe. Hm...


Ok hvad betyder "med håv og ei klipe" ?
Og jeg som ellers syntes at jeg var blevet ret god til at forstå Norsk. hrmpff
Awwww, så fine de sneglene er!
Jeg har endelig fått egg av kjempeeplene i karet jeg også! Jippi! Nu håper jeg bare at de klekker.
De har ikke lagt egg siden ifjor, så disse eggeklasene var 'sjov'.. hehe
Lurer på om de har en egge-fri periode, hvor de ikke legger egg i det hele tatt?? Er jo flere måneder siden sist.
Det er iallefall godt at de legger egg igjen nu.

Huff.. slem sommerfuglciklide du har! Håper det går bra med snegla.
Hehehehe, Jo, Håv det er den saken du tar opp fisker med. Klipe er den saken som du bruker for å få opp snegler.
Klipe?
Jeg bruger hånden til mine snegler du
siger du at hånden min er en klipe????? lol lmao
Nei, jeg kjøpte en gang en klipe som jeg kunne bruke til å ta opp snegler med og annet fra akvariet slik at jeg slapp å stikke hånda nedi karet. Skal ta bilde av den en gang slik at du får se...
Howdy cowgirl,

Det er helt okay, jeg syntes nok at det var et underligt ord for at stikke min hånd i karret, men hva ved jeg om norsk! hehehe
Ok, men jeg skal ta bilde alikevel... LOL
Tilfeldig bekjentskap
© Atle M. Christiansen
Reklame for plussmedlemskap