Påstand "Du trenger ikke vente 2-3 uker før du setter fisk i akvariet." (side 6)

Så hvorfor selger et stort annerkjent selskap det da, hvis det kan "drepe" fisken, som du nesten hinter til?

Du trenger ikke være/leke biolog for å drive med akvarie vet du.
har du dobbelt sjekket med dråpe tester???
Jeg har aldri sagt at stripsene dreper, men de gir ikke nøyaktige målinger noe som gjør at de faktisk er misvisende. Tetra og andre produsenter lager mye rart som er ubrukelig (deriblant strips), og som alle andre gjør de det for en ting: Å tjene penger.
-hei Morten
Jeg leste denne tråden første gang nå ikveld, og hehehehe, det er vel hvertfall 1 ting vi kan konstatere:
På dette forumet er det ingenting som heter ytringsfrihet.
Her blir du kjeftet huden full av de som tror de er eksperter hvis du er litt uenig. De gjør alt de kan for å misforstå deg, og de blir aldri trette.
De mest bitchy hadde passet best blant mobben på en steining.

Hehe, ingen må ha botiaer i akvarier under 900 liter. LOL!!!!!!!!!!!
Anerkjent
Morten Jensen
Så hvorfor selger et stort annerkjent selskap det da, hvis det kan "drepe" fisken, som du nesten hinter til? Du trenger ikke være/leke biolog for å drive med akvarie vet du.


Det heter penger. Alle store anerkjente firma har noen bra produkter og, men de har også mye søppel. Og som sagt kunne du like gjerne målt i fra doskålen, da hadde du ihvertfall fått utslag etter et døgn. Hvis du leser deg bakover og i andre forum her vil du se at det er noe som heter nitrittopper etter x antall dager og ikke timer.

De guppyene (innkjøringsfiskene) du har oppi der nå vil ikke merke noe før det begynner og hope seg opp med en ammoniaktopp etter 10 dager og nitrittopp etter 30 dager. Det er de dagene fiskene dine kvir seg til (hvis de kunne). Så for og la de overleve ville jeg byttet vann litt oftere enn det som er vanlig.

Her kan du lese om oppstart. Og det er en grunn til at så mange sier at det ikke er bra og kjøre fisk i fra dag en. Det er ikke for man har lyst til og leke hobbykjemiker, men enkelt og greit av rein erfaring.

Så lykke til med fiskene dine, det kan gå bra men som oftest så ender det i død men noen av de ihvertfall.
ok, men dyrebutikker selger de også. Da er de med på å drepe fiskene våres. jeg skal kontakte de største butikkene i norge på mail, forklare dem at de vist selger oss søppel. og hva de har tenkt å gjøre med det.


Om oppstart i akvarie.

Og jeg er enig, ytringfriheten her kan være så som så, det jeg skrev i forige post er ikke kritikk men min mening, håper selvfølgelig at fisken din overlever og karet blir fint. Bare passe på og bytte vann litt oftere

Og det med dyrebutikker, har fått masse søppelråd av dyrebutikker. Eks man går inn på en restaurant vil det ikke si at man får god mat selv om det står i menyen. De dyrebutikkene man går i selger jo også boller og det er jo heller ikke bra.

Stol på dine egne erfaringer hvis du har lyst og lære på den harde måten
Josef K
-hei Morten Jeg leste denne tråden første gang nå ikveld, og hehehehe, det er vel hvertfall 1 ting vi kan konstatere: På dette forumet er det ingenting som heter ytringsfrihet. Her blir du kjeftet huden full av de som tror de er eksperter hvis du er litt uenig. De gjør alt de kan for å misforstå deg, og de blir aldri trette. De mest bitchy hadde passet best blant mobben på en steining. Hehe, ingen må ha botiaer i akvarier under 900 liter. LOL!!!!!!!!!!!







Hei

Her er det mange wannabe eksperter, hehehe. Ting skal gjøres slik, ellers så er fisken din dau før du puttern oppi!! Ja, har du hørt på makan til pisspreik, ingen botiar i akvarier under 900 l??? Godt folk har forskjellige meninger mener jeg.. Det er jo fryktelig artig å høre "ekspertenes uttalelser her inne også da Så sinna vettu
Hmmm, rart jeg ikke finner noen negative utsagn på nettet om Tetra 6 in 1.

Kun her inne. Noen som kan gi meg en link til det negative?
Hehe... jeg har scalarer sammen med malawi. Du kan tro de ble hissige den gangen da jeg påstod at dette gikk fint.
Og så så gale som de ble den gangen jeg forsvarte hold av Papagøyeciklider, du store alpakka, engasjement er der hvertfall....
Morten Jensen
Hmmm, rart jeg ikke finner noen negative utsagn på nettet om Tetra 6 in 1. Kun her inne. Noen som kan gi meg en link til det negative?




Værsegod

Hei Morten
Jeg har lært kjempemasse her inne jeg, og syns det er kjempefint med alle ekspertene her inne. Og om det er noen som leker wannabe ekspert så må jo det være akkurat deg så vidt jeg ser Trodde egentlig det var en spøk når jeg så tråden din, og kan ikke tro annet heller, for denne tråden er jo helt ubrukelig her inne, bare tullsnakk på deg, passer bedre på humorforum
Josef K
Hehe... jeg har scalarer sammen med malawi. Du kan tro de ble hissige den gangen da jeg påstod at dette gikk fint. Og så så gale som de ble den gangen jeg forsvarte hold av Papagøyeciklider, du store alpakka, engasjement er der hvertfall....






Hehehe, det er flott at folk engasjerer seg, setter pris på andres meninger jeg gjør hva jeg føler er best, og siden jeg har gjort det en gang tidligere, med strålende resultat, så gjør jeg det igjen. Og tips fra herren i butikken jeg kjøpte akvariet av. han eier butikken, å liker å snakke ta seg noen minutter for å slå av en akvarist prat. ikke en som ser på klokka for å sjekke om han snart er ferdig på jobb..
Stå på, Morten, vi snakkes. Nattinatt!
Står jo ikke noen om hvordan han gjorde det, i henhold til hvor lenge han dyppet stripsen i vanne f.eks. eller hvor lenge han ventet med å avlese resultatet. og var det 5 in 1, eller 6 in 1? jeg bruker 6 in 1, kanskje de er bedre?

synes de 2 første punktene er ekstremt viktig!


OG SELVSAGT var det en link fra Akvaforum, tenkte mer på en "upartisk" side


Så at det ikke var noe spesielt merke det var snakk om. DERFOR er ikke denne testen noe å forholde seg til!

Jeg spurte også om en link ang Tetra sine 6 in 1.
Det første jeg merket meg, var at disse stripsene, er helt identiske med Tetra sine teststrips, både med tanke på farger på testputene, og alt annet???


Hva var det egentlig???
Morten og Josef, vil med dette oppfordre dere på sterkeste om å opptre saklig og ikke komme personangrep på andre medlemmer. Jeg har en stor forståelse for at dere ønsker å fremstå som reflekterte og dyktige akvarister. Dessverre fremstår dere som det motsatte og som akvarister som ikke ønsker å ta inn informasjon, men dette er deres eget valg.

Men at dere bevist provoserer, spissformulere påstander og feilsiterer de som forsøker å komme med saklig informasjon til dere er dessverre ikke med å høyne kvaliteten og saklighetesnivået i denne tråden. Jeg opplever at dere er møtt med stor tålmodighet av dyktige akvarister og foreslår at dere forsøker å tilegne dere den basale kunnskapen som enhver nybegynner bør ha før en skaffer seg et dyr.

Er det da noe dere spesifikt ønsker å spørre om kan dere gjerne gjøre det i denne tråden. Hvis ikke, bør dere ikke stille de samme spørsmålene og fremme de samme påstandene flere ganger. Dere er hørt, påstandene er diskutert, men saklighetsnivået er dessverre såpass lavt og feil at dere vil ikke få andre svar enn det dere allerede har fått.


Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap