- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Beate og bimbim's våte verden (side 6)
Beate og bimbim's våte verden (side 6)
Postet 09.01.11 kl 21:12
Endret: 09.01.11 kl 21:18
Ingen døde Brochiser på flere dager! jippiiii!
Kanskje tilstanden endelig har stabilisert seg?! *Håpe, håpe, håpe!*
Har byttet vann annenhver dag og foret 3-4 ganger for dag med skikkelig "kraftfor"! frosset artemia, mygglarver, oksehjerte, agurk og masse rekepellets! Så kanskje var det rett og slett bare det som skulle til!
Legger ut noen bilder av søtingene!
Synes denne er veeeeldig mørk?? I likhet med flere andre, se f.eks bilde under
Denne derimot er vel mere normalfarget??
Kanskje tilstanden endelig har stabilisert seg?! *Håpe, håpe, håpe!*
Har byttet vann annenhver dag og foret 3-4 ganger for dag med skikkelig "kraftfor"! frosset artemia, mygglarver, oksehjerte, agurk og masse rekepellets! Så kanskje var det rett og slett bare det som skulle til!
Legger ut noen bilder av søtingene!
Synes denne er veeeeldig mørk?? I likhet med flere andre, se f.eks bilde under
Denne derimot er vel mere normalfarget??
Postet 13.01.11 kl 00:28
Endret: 13.01.11 kl 00:34
Postet 13.01.11 kl 00:40
Endret: 13.01.11 kl 00:46
Postet 13.01.11 kl 00:52
Endret: 13.01.11 kl 00:56
Postet 13.01.11 kl 01:05
Endret: 13.01.11 kl 01:11
Postet 13.01.11 kl 09:50
Postet 13.01.11 kl 15:30
Fortsatt ingen flere døde coryer! Begynner sånn smått å håpe på at situasjonen endelig har stabilisert seg! Fortsetter med sprengforing og masse vannbytting en god stund til fremover!
Har lekt meg litt med redigeringsprogram i dag, og forsøkt å sende inn bilder til fiskebasen. Bilde nr 1 og 2. Må bare vise frem! Elsker speilrefleksen min!
Har lekt meg litt med redigeringsprogram i dag, og forsøkt å sende inn bilder til fiskebasen. Bilde nr 1 og 2. Må bare vise frem! Elsker speilrefleksen min!
Postet 14.01.11 kl 22:35
Endret: 14.01.11 kl 22:38
Discus!!!!!!!
Vi har i mange år drømt om å kjøpe oss discus, ferskvannets konge, og i dag har vi endelig realisert drømmen! jippiiii!!
Ett eggleggende par (ca 20cm store), en liten(ca 8-10cm) og en "singel"(ca 15 cm).
De tre første er blå-turkise og den siste en red melon! De er så fiiiiiiine!!!
Flyttingen gikk bra! Vi var litt usikre på hvordan vi skulle gjøre det, men når jeg er så heldig å være gift med en mann som er "kald i hodet", så er det jo ingen sak! Etter tilvenning til nye vannverdier tømte han posene med fiskene i en bøtte en etter en, og tok fiskene i hendene sine, og løftet de over i akvariet! Jeg kunne ALDRI gjort det samme! I det øyeblikket en fisk evt. hadde rørt på seg, har jeg kommet til å hoppe til å hive fisken i taket! *ler* Flinke mannen min! Men hvordan ellers skal man få flyttet så store fisker over i akvariet?? Vi klarte i alle fall ikke å komme på noe lurt! :P
Så nå er vi endelig lykkelige eiere av 4 flotte discus! Så får vi bare se hvordan det går! Discus er jo relativt skjøre, men vi håper og tror at vi skal klare det!
Foreløpig ser de ut til å klare seg bra! Vi fikk beskjed om å ikke bli redde dersom de la seg ned og så døde ut, men 45 minutter etter overflyttingen svømmer de fortsatt rundt å ser seg om, slik de har gjort helt side de "flyttet inn"! Vi har slått av hovedlyset i akvariet, slik at bare nattlyset er på, og fikk et tips om å holde det avslått i et døgn, til de får vent seg til sitt nye hjem! Så da håper vi det også hjelper på!
Skal hive oppi litt frossenfor(artemia) nå, blir spennende å se om de tar det! Selv om jeg ikke har noen forhåpninger om at de skal spise i dag!
Legger med et bilde jeg forsøkte å ta. Ble veldig dårlig da det bare er nattlys i akvariet, og endel lys ellers i stua. Men legger det med likevel bare for å vise at VI HAR DISCUS!!!! JIPPI!!!
(legger ut nye, og bedre bilder om noen dager!)
Ett eggleggende par (ca 20cm store), en liten(ca 8-10cm) og en "singel"(ca 15 cm).
De tre første er blå-turkise og den siste en red melon! De er så fiiiiiiine!!!
Flyttingen gikk bra! Vi var litt usikre på hvordan vi skulle gjøre det, men når jeg er så heldig å være gift med en mann som er "kald i hodet", så er det jo ingen sak! Etter tilvenning til nye vannverdier tømte han posene med fiskene i en bøtte en etter en, og tok fiskene i hendene sine, og løftet de over i akvariet! Jeg kunne ALDRI gjort det samme! I det øyeblikket en fisk evt. hadde rørt på seg, har jeg kommet til å hoppe til å hive fisken i taket! *ler* Flinke mannen min! Men hvordan ellers skal man få flyttet så store fisker over i akvariet?? Vi klarte i alle fall ikke å komme på noe lurt! :P
Så nå er vi endelig lykkelige eiere av 4 flotte discus! Så får vi bare se hvordan det går! Discus er jo relativt skjøre, men vi håper og tror at vi skal klare det!
Foreløpig ser de ut til å klare seg bra! Vi fikk beskjed om å ikke bli redde dersom de la seg ned og så døde ut, men 45 minutter etter overflyttingen svømmer de fortsatt rundt å ser seg om, slik de har gjort helt side de "flyttet inn"! Vi har slått av hovedlyset i akvariet, slik at bare nattlyset er på, og fikk et tips om å holde det avslått i et døgn, til de får vent seg til sitt nye hjem! Så da håper vi det også hjelper på!
Skal hive oppi litt frossenfor(artemia) nå, blir spennende å se om de tar det! Selv om jeg ikke har noen forhåpninger om at de skal spise i dag!
Legger med et bilde jeg forsøkte å ta. Ble veldig dårlig da det bare er nattlys i akvariet, og endel lys ellers i stua. Men legger det med likevel bare for å vise at VI HAR DISCUS!!!! JIPPI!!!
(legger ut nye, og bedre bilder om noen dager!)
Postet 18.01.11 kl 23:22
Endret: 18.01.11 kl 23:24
Gratulerer med nye flotte fisker!
Hehe, hvis ikke jeg har hatt hov stor nok, så ville nok jeg også løst flyttinga ved å løfte de over.. - hva annet kunne man ha gjort liksom.. :p
- Pysa Beate! )
Har dere satt opp eget kar til de eller går de sammens med de andre fiskene?
Gleder meg til oppdateringen på dette.
Hehe, hvis ikke jeg har hatt hov stor nok, så ville nok jeg også løst flyttinga ved å løfte de over.. - hva annet kunne man ha gjort liksom.. :p
- Pysa Beate! )
Har dere satt opp eget kar til de eller går de sammens med de andre fiskene?
Gleder meg til oppdateringen på dette.
Postet 18.01.11 kl 23:44
Spennende nye fisk Grattis!
Som en trøst kan jeg meddele at jeg heller ikke hadde turt å ta i dem, hehe. Men godt å ha noen som gjør sånt også da. Ser ikke for meg at håv er den beste løsninga for så store fisk.
Er de fullvoksne? Kanskje det er de som har vært avertert til salgs her på forumet dere har vært å henta? Spennende uansett.
Lurer også litt på antallet kar hos dere. Flere enn 325 literen som er oppe og går?
Klubbmøte snart!?
Som en trøst kan jeg meddele at jeg heller ikke hadde turt å ta i dem, hehe. Men godt å ha noen som gjør sånt også da. Ser ikke for meg at håv er den beste løsninga for så store fisk.
Er de fullvoksne? Kanskje det er de som har vært avertert til salgs her på forumet dere har vært å henta? Spennende uansett.
Lurer også litt på antallet kar hos dere. Flere enn 325 literen som er oppe og går?
Klubbmøte snart!?
Postet 19.01.11 kl 11:20
Lisa-SGratulerer med nye flotte fisker! :) Hehe, hvis ikke jeg har hatt hov stor nok, så ville nok jeg også løst flyttinga ved å løfte de over.. - hva annet kunne man ha gjort liksom.. :p - Pysa Beate! ;)) Har dere satt opp eget kar til de eller går de sammens med de andre fiskene? Gleder meg til oppdateringen på dette. :)
Var faktisk ikke så ille som eg trudde.
Gikk overaskende bra å flytte di..
Det jeg var mest skeptisk tel va sprelling fra fisken.
Men jeg tok bare handa under fisken å den la seg så fin i handa.
Holdt den andre over å fløtta den over i karret.
Er ikke satt opp eget karr før di nei.
Di går sammens med di andre.
Postet 19.01.11 kl 15:47
Anna U.Spennende nye fisk:-) Grattis! Som en trøst kan jeg meddele at jeg heller ikke hadde turt å ta i dem, hehe. Men godt å ha noen som gjør sånt også da. Ser ikke for meg at håv er den beste løsninga for så store fisk. Er de fullvoksne? Kanskje det er de som har vært avertert til salgs her på forumet dere har vært å henta? Spennende uansett. Lurer også litt på antallet kar hos dere. Flere enn 325 literen som er oppe og går? Klubbmøte snart!?
Pysa. hehe
Di som hadde lagt egg oss han vi kjøpte oss er vel ca 20cm stor.
Den i midten er vel rundt 12-15.
Den minste er 8-10 ca.
Det er en her på akvaforum ja som har hatt annonse på discusan.
Er bare 325L som er opp å går..
Har et ønske om å kanskje få opp noe rundt 80-120 å evnt ha L134 i..men det vil tia vise.
Postet 19.01.11 kl 15:50
Postet 19.01.11 kl 16:04
Huff ja, er alt for pysete når det kommer til å ta på fisken... Skjønner ikke hvorfor egentlig. Annet enn at jeg er redd for å stikke meg på mallene.
Var hos Andreas dere var å hentet fisk hos da. Han hentet en ancistrus hos meg for ikke lenge siden.
Må jo ha artskar til en så fin malle som L-134 Det blir nok en spennende fisk å få i hus.
Var hos Andreas dere var å hentet fisk hos da. Han hentet en ancistrus hos meg for ikke lenge siden.
Må jo ha artskar til en så fin malle som L-134 Det blir nok en spennende fisk å få i hus.
Postet 19.01.11 kl 16:06
Postet 19.01.11 kl 16:24
Anna U.Huff ja, er alt for pysete når det kommer til å ta på fisken... Skjønner ikke hvorfor egentlig. Annet enn at jeg er redd for å stikke meg på mallene. Var hos Andreas dere var å hentet fisk hos da. Han hentet en ancistrus hos meg for ikke lenge siden. Må jo ha artskar til en så fin malle som L-134:-) Det blir nok en spennende fisk å få i hus.
Stemmer at det var oss Andreas.
Han hadde mange store flotte discuser.
Ja blir det L-134 så blir det artskar.
Men det er ikke bestemt noen ting enda.
Postet 19.01.11 kl 16:25
Lisa: Ja det skal jeg love deg at jeg er pysete når det kommer til å ta i fisk! *ler* Aner ikke hvorfor! Har en slags aversjon mot det.. hehehe..
Anna: Godt å høre at det ikke bare er meg! ;D
Discusene ser enda godt ut! Var litt skeptiske i dag da lyset kom på, men er nå i "full vigør". De rørte ikke maten i gårkveld, som forventet. De har i dag snuset litt på maten, og tatt et par forsiktige prøvetugger, men ikke noe skikkelig spising enda. Etter det vi har forstått, kan det fort ta noen dager. Prøver å friste med oksehjerte i dag.
Anna: Godt å høre at det ikke bare er meg! ;D
Discusene ser enda godt ut! Var litt skeptiske i dag da lyset kom på, men er nå i "full vigør". De rørte ikke maten i gårkveld, som forventet. De har i dag snuset litt på maten, og tatt et par forsiktige prøvetugger, men ikke noe skikkelig spising enda. Etter det vi har forstått, kan det fort ta noen dager. Prøver å friste med oksehjerte i dag.
Postet 19.01.11 kl 23:22
Postet 20.01.11 kl 19:36
Postet 20.01.11 kl 21:11