Gravide guppyer? (side 6)

Inaktiv bruker
StineLiten
Jeg skal kjøpe noen nye flyteplanter snart. Men blir ikke før 1. Mars. Når jeg skal hente kampfisken min.



Det er ikke særlig lurt å ha en kampfisk med guppy og platy osv....

Alle mine guppy ble mat!
Å nei, det var trist at du missta alle guppyene og platyene dine.
Inaktiv bruker
Og siden alle jente guppyne mine døde untatt en, blir den jaget av alle de andre hannene som er i akvarie,og jeg har ikke plass til noen flere jenter.



Noen tips?
Den eneste muligheten er jo da å selge unna mange av de hannene slik at du har et par hanner og etterpå så kan du jo skaffe deg flere hunner. Når det er for mange hanner så jager dem hunnene til dem dør. Så det er mitt råd til deg. Det er alltid lurt å ha mest hunner.
Inaktiv bruker
ok, takk!


men hvor kan jeg få solgt de?
Bare hyggelig. Lag en annonse her på akvarieforumet.
Charlotte Ødegaard
Det er ikke særlig lurt å ha en kampfisk med guppy og platy osv.... Alle mine guppy ble mat!


Selvsagt putter jeg ikke kampfisk sammen med fargesterke fisk. Den har jo et eget akvarie.
Men kampfisk og platy går faktisk helt finfint.
Det har jeg også opplevd, kampfiskene mine går helt fint med platy, det var verre med kirsebærrekene..
Hvordan gikk det med de gravide fiskene dine forresten?
Jo det går finfint med dem. Har yngel i mange størrelser og varianter. Men har gitt bort alt av guppy da jeg fant ut at jeg ville drive med noe annet i stedet. Men har yngel av platy og kampfisk for øyeblikket, og det er jo ganske morsomt.
Tetraene legger en del egg de og. Men coryene er kjappe til å spise dem. Også har jeg jo en Coryyngel som suser rundt da.
Det er det jeg også har, platy og kampfiskyngel. Det er første gang jeg har kampfiskyngel, jeg ser at de har vokst, men det er ikke så stor størelse på de enda. De er snart 3 uker. Vet ikke hvor gamle dine er, men når begynte dine å få litt ordentlig størelse?
Mine er bare noen uker enda. Så de har nok ikke fått det du tenker på som skikkelig størrelse. Men kan skrike ut når de får. :P
Du får gjøre det. Da har kanskje mine også vokst
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap