- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Millas akvakaos:p (side 6)
Millas akvakaos:p (side 6)
Inaktiv bruker
heeeI!
jeg er rask på banen her nå!!!
er veeeldig interessert i det ene paret, samme hvilket bare et av dem. sett etter ette sååå lenge, men du må vel betsemme deg først da, hehe
vill såå veldig gjerne ha paret.
må få ordna frakt, jeg vill jo ha sååå mye! både scalare par, yngel osv...
har bare fått enda mere dilla de siste dagene, mere enn før.
jeg er rask på banen her nå!!!
er veeeldig interessert i det ene paret, samme hvilket bare et av dem. sett etter ette sååå lenge, men du må vel betsemme deg først da, hehe
vill såå veldig gjerne ha paret.
må få ordna frakt, jeg vill jo ha sååå mye! både scalare par, yngel osv...
har bare fått enda mere dilla de siste dagene, mere enn før.
Postet 21.03.11 kl 16:31
hvilket par jeg vil beholde vet jeg ikke enda det er et vanskelig valg. Begge huene er di jeg vil beholde, for di er penest. Men må jo beholde et par å da blir det brått vanskelig. Ene hue er den svart stripete med nyans av gulorange på hode, og den andre er den hvite med slør. Begge para har nå egg. I hver sin ende av karret:p det karet har jeg egentlig planer på å lage til malawi karr. Å sette et scalarepar i 180 literen. Men nå må jeg vente pga egg IGJEN.
Postet 21.03.11 kl 17:03
ikke så mye nytt for tida. Ingen nye fisk heller. Kjedlige greier. Fortsatt på jakt etter en eller to discus til 550 literen, og noen fler sommerfuglpleco. Hadde tenkt å prøve å drette dem. Men finner ingen info om oppdrett? Osså vil jeg ha en gruppe cory kanskje starbai. Lysten må malawi begynner også å våkse seg stor. Hm. Har studert i basen. Men di fleste trenger så forbaska store karr. Å jeg har kun 325 litern til rådighet. Å ikke har jeg plass til større heller nå. Ikke en cm ledig veggplass igjen. Så forslag på malawi til 325 liter tas imot med takk helst noen fargerike. Har gjerne lyst på noen blå malawi av et slag
Postet 22.03.11 kl 13:03
da er 180 literen på vei ned igjen. Ble litt trangt der, så 160 literen går opp istede. Så da er 180 literen til salgs:p nesten helt nytt. Ingen riper som jeg har sett er 180 juwel, med møbel, innebygd pumpe med varmekolbe og en plastfolie bakrunn taipa på baksia. Men den kan selvsagt fjernes:p siden det er helt nytt, så tenkte jeg 2000? Er det en grei pris? Eller er det for mye eller for lite? Aldri solgt karr før, men ser at 180 litere med møbel ligger på den prisen.
Postet 22.03.11 kl 19:56
kan orange sverdragere få yngel med annen farge enn seg selv? Sitter å studerer inn i levendeføder karret. Å ser noen yngel jeg ikke helt kan plassere. Litt for breie til å være guppy synes jeg. Men di er sølvgrå med 2 svarte loddrette streker på bakparten. Hmm. Får se hva di blir når di blir litt større
Postet 23.03.11 kl 17:45
det er no rart med pansermallene mine. Di mister fargen begynte med en, den ble blekere og blekere. Nå er den nesten albino. Å nå ser jeg at flere beggyner å få denne spøkelses fargen. Lurer fælt på hvorfor. Hmm. Nåja. Bortsett fra det er alle fiskene friske som eh...fisk:p må snart bli kvitt no fisk. Bare di blir store nok, og at zoon i røros får igang di forbanna reolene sine. Di kunne ta imot yngel. Men nå har reolen stått der tom sia før jul pga feil i rørsystemet. Hmf. Syns di er treeeige altså. Har også satt 180 literen til salgs. Nå står den bare og opptar plass.
Postet 26.03.11 kl 16:55
Inaktiv bruker
Hei.
er det pansermaller du har?? det vill si corydoras aeneus ...?
Morsomt med mange fisk.. skule gjerne hatt noen til, vill så innmari ah dinescalarer, men du vet ikke m noen du kjenner som skal denne veien da??
Jeg vill bare ha de gleder meg såå myye !!! ))
serat sverddragere er døds kjedelige å vill heller ha plati igjenn. får jeg platy vill jeg ha molly, så jeg tror ikke jeg skal bruke pengr på noen av delene, hehe
Får tro du får solgt 180 literen da
å at du snart får i gang bilen, hehe :P så du kan komme hit å se på akvariene mine en tur, med fisker og alt, )
kan ikke du høre med en søn biltype om han kan fikse det?? jeg har barebså veldig lyst på scalare par som kanskje legger egg og får yngel
Mvh Kristian.
er det pansermaller du har?? det vill si corydoras aeneus ...?
Morsomt med mange fisk.. skule gjerne hatt noen til, vill så innmari ah dinescalarer, men du vet ikke m noen du kjenner som skal denne veien da??
Jeg vill bare ha de gleder meg såå myye !!! ))
serat sverddragere er døds kjedelige å vill heller ha plati igjenn. får jeg platy vill jeg ha molly, så jeg tror ikke jeg skal bruke pengr på noen av delene, hehe
Får tro du får solgt 180 literen da
å at du snart får i gang bilen, hehe :P så du kan komme hit å se på akvariene mine en tur, med fisker og alt, )
kan ikke du høre med en søn biltype om han kan fikse det?? jeg har barebså veldig lyst på scalare par som kanskje legger egg og får yngel
Mvh Kristian.
Postet 26.03.11 kl 21:20
hvordan iallverden får dere akvariene så fine?? Jeg har studerte medlemmers akvarium for inspirasjon. Er jo karr som er helt utrølige her. Så ser jeg bort på mine egne karr også....sukker jeg tungt. Mine ser ut som en 5 åring har kasta ting vilt oppi der. Fikk 3 røtter i dag. Dekorert dem med java bregner, javamose og anubias. Røttene ble fine. Men klarer ikke plasere di så det ser normalt ut. Men men. Fiskene driter vel i akkurat hvordan ting er plasert.
Postet 01.04.11 kl 18:36
Inaktiv bruker
Hei!
Jeg er heelt enig med deg! helt til det at du har faltisk utrolig fine karr!!! du har i det minste røtter og masse planter, jeg har ingen røtter og noen plantetuster som stikker 5.10 cm opp her og der :P så dine er veldig bra egentelig!
Mvh Kristian.
Jeg er heelt enig med deg! helt til det at du har faltisk utrolig fine karr!!! du har i det minste røtter og masse planter, jeg har ingen røtter og noen plantetuster som stikker 5.10 cm opp her og der :P så dine er veldig bra egentelig!
Mvh Kristian.
Postet 01.04.11 kl 21:21
endelig er våren på vei det jeg gleder meg mest til er at da kan man sende maller i posten:p noen som vet hvor varmt det må være ute før man kan sende?? Vil ha super rot, zebra maller og sommerfuglpleco spesielt. Gjerne andre også. Så om noen leser dette, har maller til salgs, å funderer på å snart begynne å sende.... Så mail meg:p
Postet 05.04.11 kl 16:24
Postet 13.04.11 kl 15:24
her går akvarielivet sin vante gang alle fisker trives å har det bra. Juvelciklide yngla begynner å bli store. Er langt fra yngel lenger. Lurer på om di snart kan flyttes til 450 litærn uten å bli middag. Sneglene mine fortsetter å dævve. Får ikke ghn opp syns gips funker dårlig. Nå har jeg kun 2 epliser og 5 posthorn igjen. Men rekebestanden våkser seg stadig større:p har bestilt meg LANDSNEGLER da. Hehe. Sånne som kan bli 1 kg tunge. Blir spennende. Di skal gå i et sprukket karr med jord i
Postet 20.04.11 kl 22:45
Postet 22.04.11 kl 07:43
Postet 22.04.11 kl 07:54
go påske lars også flotte discus bilder som vanlig afrikanske? Det vet jeg ikke:p finner dem på finn.no. Kan bli megastore. Men jeg kjøper kun småttinger. Skal bo i et karr med heldekkende lystopp. Håper di venter med å bryte seg ut til di blir litt større. Ble veldig fasinert av di bola sneglene altså:p hadde di vært litt raskere til beins, så hadde jeg tatt bånd på den å gått tur:p
Postet 22.04.11 kl 10:05
lenge siden jeg har skrevet noe nå. Så får ta en liten oppdatering selv om det ikke er særlig mye nytt:p har nå enda et scalare kull til oppfostring di yngler som kaniner:p samme med levendeføderne. Sverdragere, platy og guppy trenger snart større karr:p yngler som bare det. Discusene mine fortsetter å legge egg. Men di trenger tydligvis litt mer trening, så di ikke tror egga er mat:p kjøpt meg ny kampfisk da. Kampfisken frank døde jo. Så nå har frank 2 flyttet inn i 160 literen
Postet 31.05.11 kl 14:42
lenge siden jeg har skrevet her nå mest fordi jeg ikke har hatt så mye å skrive om:p mulig jeg må kutte ned på anntall kar har ikke mye lyst, men flytter mest sansynlig iløpet av en mnd eller to. Skal på visning til uka. Men damen på tlf virka veldig positiv til at vi kunne få huset. Men det er mye mindre enn her vi bor nå. Så blir rett og slett ikke plass til alle mine kar. Men 550 literen med discus nekter jeg å gi opp. Vil også prøve å få plass til et av kara på over 300 liter. For elsker mine praktbotia. Så da har jeg 7 kar til overs. Stakkars, stakkars meg. Sukk. Funderer også på å kjøpe en reol. Da får jeg plass til kar i høyden
Postet 18.06.11 kl 13:15
Postet 18.06.11 kl 15:45
Postet 18.06.11 kl 18:44
ja da er saken klar. Jeg skal flytte til bellingsmo neste mnd. Kommer til å savne å ha alle kara mine. Får se hvor mange jeg får stappa inn der. Men flere må jeg nok selge. Snufs. Hodebryet er nå hvilke kar, og hvilke fisk jeg skal beholde, og hva som må ut vil egentlig ikke kvitte meg med noe. Blitt gla i alle fiskene mine jeg. Discusene blir iaffal. Og mallene mine. Og praktbotiane. Og scalarene. Og kampfisken. Hmn. Hvordan skal jeg få plass. Uff. Skjørtetetrane og levendefødere må nok flytte. Og juwelciklidene, og alle rekene mine. Buhu. Dette er et mareritt.
Postet 29.06.11 kl 20:09