- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Nybegynner, blir fort hekta. tar gjerne i mot tips om alt mulig rart :) (side 6)
Nybegynner, blir fort hekta. tar gjerne i mot tips om alt mulig rart :) (side 6)
Postet 20.02.11 kl 12:07
Postet 21.02.11 kl 11:07
Postet 24.02.11 kl 10:25
Bitt av corry basillen!
Funnet ut det at Corydoras er en meget fasinerende fisk, som jeg tenker jeg kommer til å fortsette med utover. Begynte med at jeg kjøpte 4 stk. Corydoras Paleatus, så har det blitt noen flere.
Per dags dato befinner det seg 4 Corydoras arter i karene mine:
- C. Adolfoi
- C. Paleatus.
- CW010 - Goldlaser
- C123 - Yellowcat.
Goldlaserene, og paleatusene er voksen og kjønnsmoden fisk, men det har desverre ikke blitt noe lek enda. Adolfoiene er ca 5-6 måneder gamle og Yellowcatene er enda litt yngre. Gleder meg til C123 Yellowcatene jeg har begynner å komme mot en voksen alder, det samme med Adolfoiene, meget fine fisker
Per dags dato befinner det seg 4 Corydoras arter i karene mine:
- C. Adolfoi
- C. Paleatus.
- CW010 - Goldlaser
- C123 - Yellowcat.
Goldlaserene, og paleatusene er voksen og kjønnsmoden fisk, men det har desverre ikke blitt noe lek enda. Adolfoiene er ca 5-6 måneder gamle og Yellowcatene er enda litt yngre. Gleder meg til C123 Yellowcatene jeg har begynner å komme mot en voksen alder, det samme med Adolfoiene, meget fine fisker
Postet 04.03.11 kl 08:27
Forsøke å få lek på cw010 c. goldlaser
Da skal jeg snart forsøke å få noe lek på CW010 C. Goldlaser. Om der er noen som har gode tips å råd på fremgangsmåte er jeg hjertlig takknemmelig
Postet 10.03.11 kl 09:09
Nå skjer det svært lite i min lille akvarieverden om dagen. Trur kanskje jeg begynner å få litt mye fisk i karene mine. Blir nok til at jeg mp kvitte meg med en del på neste auksjon.
Men ser veldig fremover mot sommeren, satse på at jeg får snekret samen en ålreit reol hjemme. Kunne tenke meg å ha 150 litern og 130 litern, også bygge oppover med 6 stk 60 liters kar. Så kunne jeg hatt noen Yngel/artskar vedsiden av.
Kunne tenke meg å byggge dette med plank. Og kle inn reolen i panel.
Men ser veldig fremover mot sommeren, satse på at jeg får snekret samen en ålreit reol hjemme. Kunne tenke meg å ha 150 litern og 130 litern, også bygge oppover med 6 stk 60 liters kar. Så kunne jeg hatt noen Yngel/artskar vedsiden av.
Kunne tenke meg å byggge dette med plank. Og kle inn reolen i panel.
Postet 18.03.11 kl 09:10
Begynne på reolprosjekt etterhvert :)
Kunne tenke meg å begynne på et reolprosjekt når sommeren nærmer seg. Jeg har frafør av et kar på 152 liter og et på 128 liter. Men jeg kunne tenke meg en del artsakvarium, og drette Corydoras - Paleatus, Adolfoi, Coldlaser, Yellowcat og helt sikkert noen andre også kanskje noen L-Maller.
Jeg har tegnet opp en liten skisse på en akvariereol som kommer til å passe greit på veggen hjemme. Tenkte på å bygge den i treverk.
Jeg har tegnet opp en liten skisse på en akvariereol som kommer til å passe greit på veggen hjemme. Tenkte på å bygge den i treverk.
Postet 28.03.11 kl 11:40
Går apistogramma og corydoras greit sammen?
Går apistogramma og Corydoras greit sammen?
Postet 30.03.11 kl 09:05
Inaktiv bruker
Har noen panduro og pansermaller. Merker at apistoen vil jage fem grunnet revir, og pansermallene. Vet ikke hva det er.
Postet 30.03.11 kl 09:30
Apistogramma og cory?
Så apistoer og cory passer ikke godt sammen i grunn?
Postet 30.03.11 kl 14:49
Postet 01.04.11 kl 11:04
Postet 06.04.11 kl 17:54
Postet 12.04.11 kl 08:35
Lenge siden det har skjedd noe som helst på akvariefronten. Merker det at sommeren ikke er den mest optimale tiden. Men har fått noen ganske fine guppyer. Blanding av Poecilia Wingei og poecilia reticulata. Kanske fine hanner med flotte farger. Ellers har det ikke skjedd noe som helst. Apistoparret har ikke fått noe yngel, menm de har vokst en del og hannen har blitt veldig fin i fargene. Noen som har gode råd om Apistogramma? jeg har et Macmasters par.
Postet 14.06.11 kl 15:19
Apistogramma macmasteri lek!? hjelp!?
Jeg har en Apistogramma Macmasteri par som jeg ikke tidligere har hatt noen lek på, men nå kan det se ut som det er noe som skjer. Jeg har en stor mallehule i karet, og mens jeg bare tittet litt på det ene karet så jeg begge apistoene komme sammen ut av hulen, etter jeg så dette virker det som både hannen og kunnen holder seg i nærheten at huleåpningen, og jager litt på de andre fiskene som kommer inærheten av huleinngangen. Kan dette tyde på at det er lek på gang på disse to? Om det eventuelt gjør det ønsker jeg gode tips fra folk som har erfaring med disse fiskene.
på forhånd takk
på forhånd takk
Postet 23.07.11 kl 20:14
Postet 24.08.11 kl 09:39
Postet 24.08.11 kl 23:49
Postet 02.09.11 kl 01:10
Postet 02.09.11 kl 01:12
Ancistrus yngel.
Etter å ha ligget inne i mallehulen i nesten 2 uker, kunne jeg se at Ancistrusen var utenfor hulen for første gang, og jeg så 3-4 Ancistrus yngel, nå er de frittsvømmende i karet og jeg har telt 12 stk
Postet 03.09.11 kl 19:06