Nybegynner, blir fort hekta. tar gjerne i mot tips om alt mulig rart :) (side 6)

På bilder nr 3 der, har du vatt rundt plantene? Altså, den som gjerne kommer i pottene når du kjøper planter
Nå er alt bare fryd og gammel. Bare å vente å se om det blir noe lek på cw010 nå som jeg har en del kjønnsmoden fisk
Bitt av corry basillen!
Funnet ut det at Corydoras er en meget fasinerende fisk, som jeg tenker jeg kommer til å fortsette med utover. Begynte med at jeg kjøpte 4 stk. Corydoras Paleatus, så har det blitt noen flere.

Per dags dato befinner det seg 4 Corydoras arter i karene mine:
- C. Adolfoi
- C. Paleatus.
- CW010 - Goldlaser
- C123 - Yellowcat.

Goldlaserene, og paleatusene er voksen og kjønnsmoden fisk, men det har desverre ikke blitt noe lek enda. Adolfoiene er ca 5-6 måneder gamle og Yellowcatene er enda litt yngre. Gleder meg til C123 Yellowcatene jeg har begynner å komme mot en voksen alder, det samme med Adolfoiene, meget fine fisker
Forsøke å få lek på cw010 c. goldlaser
Da skal jeg snart forsøke å få noe lek på CW010 C. Goldlaser. Om der er noen som har gode tips å råd på fremgangsmåte er jeg hjertlig takknemmelig
Nå skjer det svært lite i min lille akvarieverden om dagen. Trur kanskje jeg begynner å få litt mye fisk i karene mine. Blir nok til at jeg mp kvitte meg med en del på neste auksjon.

Men ser veldig fremover mot sommeren, satse på at jeg får snekret samen en ålreit reol hjemme. Kunne tenke meg å ha 150 litern og 130 litern, også bygge oppover med 6 stk 60 liters kar. Så kunne jeg hatt noen Yngel/artskar vedsiden av.
Kunne tenke meg å byggge dette med plank. Og kle inn reolen i panel.
Begynne på reolprosjekt etterhvert :)
Kunne tenke meg å begynne på et reolprosjekt når sommeren nærmer seg. Jeg har frafør av et kar på 152 liter og et på 128 liter. Men jeg kunne tenke meg en del artsakvarium, og drette Corydoras - Paleatus, Adolfoi, Coldlaser, Yellowcat og helt sikkert noen andre også kanskje noen L-Maller.

Jeg har tegnet opp en liten skisse på en akvariereol som kommer til å passe greit på veggen hjemme. Tenkte på å bygge den i treverk.
Inaktiv bruker
Har noen panduro og pansermaller. Merker at apistoen vil jage fem grunnet revir, og pansermallene. Vet ikke hva det er.
Apistogramma og cory?
Så apistoer og cory passer ikke godt sammen i grunn?
Har hatt 1 uke hvor jeg har foret godt i cory karet. I går tok jeg å byttet ca 50% av vannnet og tempen gikk ned fra 26 til 22 grader. Så se om det ikke kan ble no lek. Det hadde vært artig. Har en leksgruppe på 7 stk CW010 "C. Goldlaser."
Da er det ikke lenge igjen til karene mine skal tømmes for alt annet enn Corydoras og auksjoneres bort.
Til helgen er det sesongens siste storauksjon med klubben (AquaArk Akvarieklubb.) Da skal begge karene gjøres om og jeg skal kun ha Corydoras og Apistogramma. Dette kan bli artig
Har nå kjøpt meg 2 stk Apistogramma Macmasteri, 1 hu og en han. Jeg merker med en gang at hua gjemmer seg stort sett hele tide. Mens hannen er hele tiden fremme. Kan dette være et tegn på noe?
Lenge siden det har skjedd noe som helst på akvariefronten. Merker det at sommeren ikke er den mest optimale tiden. Men har fått noen ganske fine guppyer. Blanding av Poecilia Wingei og poecilia reticulata. Kanske fine hanner med flotte farger. Ellers har det ikke skjedd noe som helst. Apistoparret har ikke fått noe yngel, menm de har vokst en del og hannen har blitt veldig fin i fargene. Noen som har gode råd om Apistogramma? jeg har et Macmasters par.
Apistogramma macmasteri lek!? hjelp!?
Jeg har en Apistogramma Macmasteri par som jeg ikke tidligere har hatt noen lek på, men nå kan det se ut som det er noe som skjer. Jeg har en stor mallehule i karet, og mens jeg bare tittet litt på det ene karet så jeg begge apistoene komme sammen ut av hulen, etter jeg så dette virker det som både hannen og kunnen holder seg i nærheten at huleåpningen, og jager litt på de andre fiskene som kommer inærheten av huleinngangen. Kan dette tyde på at det er lek på gang på disse to? Om det eventuelt gjør det ønsker jeg gode tips fra folk som har erfaring med disse fiskene.

på forhånd takk
Ble desverre ikke noe lek på mine Apistogrammaer, fant ikke noe egg, og kom aldri noe avkom. Men nå er hvertfall Ancistrus paret mitt i gang, hannen ligger i hulen og vifter på en god klase med egg
Morro det da Kim.. populær malle på auksjonene.
Da kom det endelig noen bitte små Ancistrus ut av mallehulen. Er usikker på hvor mange, med så hvertfall 3 stk ved første øyekast, hannen ligger fremdeles i hulen og vifter med finnene, så alle er kanskje ikke kommet ut. Får satse på at det kommer noen flere ut
Etter litt lysing inn i hulen kan jeg se at det er hverfall 10 stk inne i hulen
Ancistrus yngel.
Etter å ha ligget inne i mallehulen i nesten 2 uker, kunne jeg se at Ancistrusen var utenfor hulen for første gang, og jeg så 3-4 Ancistrus yngel, nå er de frittsvømmende i karet og jeg har telt 12 stk
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap